Parfumul sufletului meu

Natura nu-mi dă niciodată fiori decât de plăcere

Îmi ridic ușor privirile și mă uit pe rând la fiecare dintre colegii mei. Pe chipul lor nu se citește aproape nimic. Sunt calmi și ascultă cu multă atenție, cel puțin așa par, ce perorează șefa. Mă gândesc, tangențial doar, cum o plăceam cu toții la începuturi. Al nostru ca directori de școală și al ei ca inspectoare de școală. Între timp multe s-au schimbat, ea a devenit infatuată și plictisitoare iar noi ne-am săturat să tot fim tratați ca niște elevi tâmpiți.

Eu sunt neliniștită. Cineva a făcut o remarcă , văzând afișul de pe ușa cabinetului medical al școlii, că ambulanța vine greu până aici și sunt impacientată la acest gând. Mă simt deja amețită de mirosurile din jurul meu. Încerc să detectez care anume din ele îmi provoacă starea asta nesuferită și mă întreb inutil dacă monologul șefei se va lungii prea mult ca de obicei.

Fiecare dintre noi, mari doamne, așa ca fapt divers, indemnizația de director pe o lună n-ajunge pentru plata unei nopți la un hotel bun, ne-am dat cu apa de parfum cumpărată în rate de la colega ce câștigă un ban în plus vânzând produse de la Avon sau Oriflame .
Bărbații, oameni stresați , ca și noi femeile, de toate situațiile birocratice pe care trebuie să le dăm totdeauna cu întârziere, sunt proaspeți bărbieriți și dați cu after shave , nu-i văd atât de emancipați să folosească cine știe ce gel special, emană la rândul lor o multitudine de mirosuri , plăcute de altfel pentru un om sănătos dar care pe mine mă înebunesc.

Nu mai iau notițe de ceva vreme . Ca să nu-și dea seama, procedez la fel ca orice elev obișnuit, că gândul meu e răzleț, fac rotocoale și pătrățele de mărimi diferite și care se întretaie cât mai ciudat. Gândesc destul de greoi pentru că au început mâncărimile pe mâini, pe picioare și pe față. Mă scarpin cât de delicat pot ca să nu creadă cineva că am cumva vreun purice. Păduchii au dispărut de câțiva ani buni din școlile rom\nești așa că nimeni nu își mai amintește de spaima pe care ne-o provocau pe vremuri. Mă gândesc, lent cum pot, că n-am niciun motiv să fiu nervoasă , de fapt e un prilej să ne vedem între noi directorii de școli, și că în mod sigur ceva mi-a provocat alergia. Încet, încet capul îl simt prins ca într-un cerc. Îmaginați-vi-L pe Isus , nu cu podoaba sa de spini, ci având în jurul capului o coroană de fier ce-L strânge ca într-o menghine. Asta fac și eu. Mi-e milă de Domnul pentru că de mine mi se rupe sufletul.
Ridic două degete, obicei școlăresc , și mă ridic.
” Mi-e rău. Aș vrea să ies. ”
” Doamna directoare, vă rog să luați loc! E un material prea important ca să puteți pleca. ”
”Vaca Domnului ! Cum crezi că pot să înțeleg ceva bolnavă? ” E o replică pe care-o dau în gând așezându-mă cuminte pe scaun și gândindu-mă la ce suferă zi de zi elevii noștri de la noi. E un moment în care mă simt solidară cu toți suferinții de la Adam și Eva , de orice culoare și de pe orice continent.

Starea de mâncărime mi-a trecut dar, nu-i un semn de bine, atâta timp cât degetele mi s-au umflat precum crenvuștii fierți care dau să crape. Aerul îmi pătrunde cu greu în corp și gândirea-mi alternează precum curentul.

Mă gândesc cu ciudă că tuturor le e milă de orbi, surzi, ciungi, șchiopi, ceea ce este de admirat, că foarte mulți se emoționează până la lacrimi când este vorba despre alcoolicii și drogații, care se luptă anonim cu viciile lor dar, nimănui, nu-i trece prin gând să empatizeze cu cei care se simt asediați de mirosuri la fel ca irakienii atunci când le cădeau bombele NATO în cap.

În gândul meu, bat câmpii grațios. Norocul meu este că am puterea , încă, să mă controlez nervos dar asta îmi epuizează toată energia.

Când ajung să nu mai simt aerul, am senzația că urmează să leșin, mă ridic și ies pe ușă. Nu mă mai obosesc să cer voie cuiva. Până la urmă realizez că viața mea valorează mai mult decât toate schimbările astea vremelnice din educație.
Cineva, o altă profesoară, probabil că se vede cu ochiul liber că mi-e rău, mă ajută să urc în mașina ei și mă duce de urgență la spital.
O asistentă, miroase plăcut a lapte fiert, mă așază cu grijă pe pat.
” Mi-e rău ! Mi-e tare frig !” Apuc să-i spun după care mă strâng covrig sub pături . Am frisoane puternice încât și dinții îmi clănțăne în gură. Afară e cald, e o zi frumoasă de mai, și tremuratul meu arată cât de gravă e starea mea. Asistenta se poartă cu mare calmitate, o duioșie se simte în glasul ei, dar, din graba cu care-mi aduce bidoanele cu apă caldă și le așază pe lângă mine, realizez că este îngrijorată, aproape speriată.

Apare doamna doctor.
Halatul îi miroase a proaspăt, a femeie împlinită sufletește, și-mi aduce liniștea în piept.

” Am să vă fac hemisuccinatul ( hemisuccinat de hidrocortizon ) … Îl suportați ? ”

Injecția trebuie făcută foarte încet ca să nu provoace accidente neplăcute. Căldura se răspândește prin fiecare fibră a trupului meu provocându-mi o stare plăcută de moleșeală. Abia acum pot să visez liniștită la Parfumul sufletului meu.

Într-un pat ca și cele din fotografie am ajuns …

În memoria unui prim ajutor   care mi-a salvat viața și primit într-un spital orășenesc pe-atunci când exista

Tema de mâine e propusă de Luna Pătrată şi se numeşte “Parfumul sufletului tau”. Ideea îi aparține Mirelei.

     http://mirelapete.dexign.ro/

Găsiți tema făcută, deh , elevi conștincioși, la :

http://lunapatrata.wordpress.com/2011/09/22/parfumul-sufletului-tau/

http://innerspacejournal.wordpress.com/2011/09/23/jurnal-de-bord-14-parfum-de-suflet/

http://sarabesleaga.blogspot.com/2011/09/parfumul-sufletului-meu.html

http://rokssana.wordpress.com/2011/09/24/parfumul-sufletului/

Mulțumesc lui :

http://daurel.wordpress.com/2011/09/24/poveste-parfumata-momente-de-suflet/   pentru faptul că m-a onorat cu menționarea.

29 de gânduri despre „Parfumul sufletului meu

  1. Carmen, esti alergică la parfumurile chimice, vândute chiar şi de firmele amintite aici. Lumea foloseşte ape de toaletă nepotrivite, şi asta din motive de…lipsă de educaţie de specialitate! Şi uite cât de importantă este! Regula numarul I: pielea sa fie mai mult decat curata (tu ştii, dar mulţi nu aplică, doar simţim cu toţii). Regula numarul II: parfumul sa fie de calitate, testat, sa nu fe „fake”, sa nu fie contrafacut, să nu fie chimic, cumpărat de la persoane necunoscute, etc, etc. Regula numărul III: parfumul trebuie să fie adecvat situaţiei, nu se foloseşte un parfum greu si oriental în miezul zilei, la servici şi cu atât mai putin la şcoală (presupun ca unii colegi de-ai tăi o fac). Regula nr IV: parfumul trebuie să îl simtă cei care se apropie la o jumătate de metru de tine. Mă îndoiesc că toată lumea era la o jumătate de metru de tine! Înseamnă că au folosit parfum în exces. Nu imi e permis sa fac antireclamă. Există însă, la polul opus, o firma foarte bună. E vorba despre Yves Rocher, o firmă franţuzească, care trimite produse cosmetice şi prin poştă sau le vinde la sucursalele din România direct la cumpărător, având magazine în multe mall-uri. Oferă ape de parfum sau de toaletă la preţuri mai mici decât firmele amintite aici. Dacă doreşti îţi recomand câteva parfumuri naturale, foarte agreabile, hipoalergene şi curate, la preţuri mai mult decât permisive.
    Eu scriu cu drag despre parfumuri, dar niciodată despre cele trucate, proaste sau contrafăcute. Educaţia se face încet, dar sigur. Doar ştii prea bine, doamna profesoară (şi directoare!). Îţi pot recomanda ceva care te va face să te simţi bine , mirosind proaspăt şi plăcut!
    Repet, dacă doreşti un sfat, nu ezita să mi-l ceri, chiar te pot consilia cu atenţie privind parfumul potrivit, la un preţ mic în raport cu calitatea şi gramajul parfumului. Pentru început îţi dau trei nume:
    http://www.yves-rocher.fr/control/eau-de-toilette-fleur-d-oranger/
    http://www.makeupalley.com/product/showreview.asp/ItemId=102779/Fraicheur_Vegetale_de_verveine/Yves_Rocher/Fragrances
    http://www.fragrantica.com/perfume/Yves-Rocher/Fraicheur-Vegetale-The-Vert-12688.html
    Sau pentru terapie, iată trei uleiuri esenţiale, de vis, care te vor face să miroşi bine şi să te simţi bine:
    http://www.bio-cosmetics.ro/bio-cosmetics/eshop/2-1-SPA-AROMATHERAPY/0/5/340-Ulei-terapeutic-si-esential-de-santal
    http://www.uleiurivolatile.ro/uleiuri_pure_ulei_cedru.html
    http://www.uleiurivolatile.ro/uleiuri_pure_ulei_busuioc.html
    P.S. Notă: din săptămâna aceasta (am anunţat şi la mine pe blog încă de data trecută), se va REVENI la ziua de sâmbătă, cum a fost iniţial, pentru publicarea Poveştii parfumate. Am primit 10 cereri de la prietenii care scriu (au fost 15 poveşti data trecută), pentru a reveni asupra zilei iniţiale de publicare, care era sâmbăta încă de la început. Se poate scrie oricâmd, dar pentru a fi citită de toţi cei care scriu, se va publica sămbăta, dimineaţa, la amiază sau seara, nu contează. Şi se aduce linkul la mine. Mulţumesc frumos!
    Te îmbrăţişez şi sper că îţi sunt de folos sfaturile. Eu voi publica mâine. Numai bine! 🙂

    Apreciază

    1. Eu am încercat în postarea mea să atenționez că nu toți se pot bucura de bucuria unui parfum. Am vrut să descriu , ceea ce nu toți pățesc asemeni mie, chinurile prin care trecem cei alergici. Sigur că și unele parfumuri ale firmelor de mine citate pot să determine alergii dar și parfumul inocent și natural al trandafirilor, al socului, al crinilor , al bujorilor ne dau dureri îngrozitoare de cap.
      E o vorba de ceva cu care voi ceilalți nu vă confruntați și poate vă este greu să aceptați și să înțelegeți.

      Apreciază

      1. Carmen, eu am alergie la polen, asa ca iti dai seama ca nu-mi e usor cand infloresc salcamii! Fac un tratament drastic de cativa ani, dar in perioada infloririi, tot iau antihistaminice. In schimb, nu am alergie la parfumul produs! E posibil ca asta sa ma fi atras catre tainele parfumului. E un hobby! Ma intristeaza ca nu poti suporta parfumul florilor, Dar daca e o alergie la polen, se poate trata. Multa sanatate! 🙂

        Apreciază

      2. Mirela îmi pare rău că și tu faci alergie la polen. Eu n-are rost să-ți înșir lista cu toate la câte fac alergie printre care polen, mirosuri diverse, apă tratată cu clor, clorul este cel care mă înnebunește de-a binelea, banala aspirină sau algocalminul până la sulfamide.
        Atrăgeam atenția doar asupra faptului că până și ceva care nu supără cu nimic pe majoritatea, ba mai mult poate provoca o mare încântare, poate aduce boala dacă nu chiar moartea.

        Apreciază

      1. Draga Carmen,
        ai mare dreptate in ce privesc schimbarile inerente dintr-o societate care doreste sa evolueze, dar nu prea isi gaseste calea si interesele meschine ale presei, care tot mai des se ghideaza dupa maxima machiavelica, scopul scuza mijloacele. Daca nu mai esti director, iti doresc atunci consilii profesorale suportabile si multa sanatate! Sa ne citim cu bine si sa avem puterea sa trecem peste toate obstacolele, chiar si de cele care nu tin de noi sau mai ales de acelea. 🙂

        Apreciază

      2. Draga mea Lolita, sper să apucăm să trăim și să ne cunoaștem Câțiva ani m-am întrebat de ce Dumnezeu a vrut ca eu să nu mai fiu director. Am înțeles când am văzut ce mare plăcere îmi face bloggeritul.

        Apreciază

    1. Îmi pare rău. Nu acesta a fost scopul meu cu toate că eu, de când am văzut, acum aproape 30 ani , o femeie căreia doctorii nu aveau ce să-i mai facă, din alergie se poate murii ușor, am o teamă continuă să mă feresc de alergeni.
      Mulțumesc pentru urări .

      Apreciază

  2. Ai povestit frumos o întâmplare cu învăţăminte… Am o colegă care are şi ea probleme alergice, a făcut o sumedenie de teste şi am descoperit, absolut întâmplător, ceea ce îi făcea rău: un parfum care, culmea, este de calitate, nu de duzină. La următorul test alergologic s-a dus şi cu doza de parfum la doctor, care a identificat o substanţă, un tip de alcool volatil (sau aşa ceva, nu sunt chimist), care era cauza problemelor, deşi aceeaşi substanţă nu a mai făcut rău nimănui, după cât spunea doctora. Dar noi ne-am speriat teribil la birou când i s-a făcut rău colegei. Doctora i-a spus că e prima persoană de care a auzit că i s-a întâmplat aşa ceva. E un domeniu tare curios…

    Apreciază

    1. Peter, îți mulțumesc pentru faptul că ai povestit ce a pățit colega ta. Eu l-am considerat un subiect important.
      Suport mai ușor crema de mâini ieftimă de pe piață decât o cremă scumpă , de firmă.
      Am înțeles că sunt persoane care fac alergie la medicamentele anti-alergice. Eu mă feresc să iau medicamente zilnic cum se face reclamă. Puțini doctori se pricep la aceste subtilități. Doctora aceea oricum se mai pricepea.

      Apreciază

Lasă un comentariu