În anul 1980, când m-am angajat pentru prima oară în viața mea, abia terminasem facultatea și fusesem repartizată la țară, m-am trezit înscrisă în sindicat. Pentru tinerii care nu cunosc, sindicatul era cureaua de transmisie a partidului comunist. Voiai sau nu , plăteai o cotizație și trebuia să iei parte la ședințele lor.
Eu nu prea aveam obiceiul să-mi pierd vreamea cu ședințele, mă lămurisem repede despre ce e vorba așa că îmi făcusem un obicei de a chiuli.
La un moment dat, o învățătoare, lidera de sindicat Vasilica și-a permis să mă critice. M-am ridicat frumușel în picioare și le-am spus că îmi pare rău dar în timpul ședințelor , oricare ar fi tema lor , eu obișnuiesc să stau la rând la mâncare.
” Ce, nu cunoașteți faptul că nu se găsește nimic de mâncare ? Merg la București și stau la cozi . ” Nu era adevărat. Niciodată, doar pentru mine, nu m-am omorât cu aprovizionarea pentru mâncare. Sunt pentru păstrarea siluetei și ținerea unui regim alimentar cât mai auster.
De la aceea ședință nu m-a mai deranjat nimeni cu întrebările sau amenințările cu toate că trăiam , nu uitați, în plină dictatură.
Ei bine, astăzi m-am supărat rău de tot. Eu nu fac parte din niciun sindicat din anul de grație 2008. După 16 ani în care am fost înscrisă și am cotizat, 16 ani în care n-am beneficiat de niciun ajutor și niciun beneficiu, vacanțe plătite prin sindicat sau altceva, am hotărât că nu vreau ca pe banii mei să mai susțin pe cineva.
În noiembrie 2008 am dat un concurs de ocupare a funcției de director la Școala ”Anton Pann ”din Ploiești. Conducerea sindicatului trebuia să vegheze ca să nu ne fie încălcate vreun drept, concursul să se desfășoare legal și cu o maximă transparență. Nu a fost așa. Conducerea Sindicatului Școala Prahovei susținea conducerea liberală a Inspectoratului Școlar General Prahova. Asistase de-a lungul anilor și la alte încălcări ale legilor noastre specifice dar nu luase atitudine niciodată. Plocoane colo, plocoane dincolo.
Nu mă așteptam să mă susțină dar nu mă așteptam, ca în obediența lor, să se facă cum că nu mă cunosc și să nu mă salute. Da, domnul președinte Giurumescu nu mi-a spus bună ziua în toată aceea zi când a avut loc concursul pentru ocuparea funcției de director.
Conducerea Inspectoratului Școlar General Prahova a preferat să mă depuncteze ca să păstreze director cu delegație o profesoară care avea doar gradul definiv în învățământ. Eu, cu o vechime în funcția de director de școală de 10 ani, deci cu experiență, cu gradul I și cu master în managent educațional la Școala Națională de Studii Politice și Administrative nu mai eram destul de bună.
Același concurs îl promovasem cu doi ani în urmă cu un punctaj maxim.
Repet, liderul județean domnul Giurumescu nu a catadicsit nici să mă salute.
În acel moment am hotărât ca să nu-i mai salut nici eu dându-le cotizație.
Astăzi am avut ședința consiliului profesoral. Ceva normal pentru un început de an școlar. Fiind în sală, am primit un convocator la o ședință de sindicat ce urma după consiliu. De o săptămână, de când sunt transferată la Grupul Școlar Agromontan ” Romeo Constantinescu ” din Vălenii de Munte, nu mi s-a adresat nimeni din partea sindicatului cu vreo vorbă. E totuși o săptămână. Nimeni nu mi-a făcut vreo urare de bun venit. Poate, dacă s-ar fi purtat cineva cât de cât politicos, aș fi trecut peste supărările din trecut și aș fi rămas. Am fost tratată însă cu maximă indiferență, nu am suferit pentru că am eu prietenele mele, ca urmare nu m-am simțit datoare ca din pură politețe să rămân.
M-am ridicat și trecând pe lângă prezidiu, nu aveam o altă posibilitate, mi-am cerut scuze că plec dar nu avea rost să mai rămân nefiind sindicalistă.
” Știți că trebuie să faceți parte dintr-o organizație ? ” Observasem că se încearcă manipularea celor rămași dar era treaba lor.
” Constituția României îmi dă dreptul să hotărăsc singură dacă vreau să fac sau nu parte dintr-un sindicat . ”
” Oricum o să vi se oprească bani. Știți ? ” Mi-a replicat un tip din conducerea pe județ a sindicatului.
” Știu că este o încălcare a drepturilor mele și dacă se va întâmpla astfel voi da în judecată persoana vinovată. ”
Am ieșit pe ușă foarte nervoasă. La peste 22 ani de la evenimentele sângeroase din decembrie 1989 sindicatele se poartă la fel ca în comunism.
Cum bloggerii sunt persoane care au obiceiul de a se exprima liber îndrăznesc să vă cer părerea. Vi se pare normal ca după ce-am plătit cu atâția morți să ne fie încălcate drepturile constituționale ?
http://romanicablues.wordpress.com/2011/09/08/otv-oligofren-tv-campionul-mincinosilor/
http://papornitacuvorbe.wordpress.com/2011/09/08/papornita-cu-vechituri-3/
http://noradamian.wordpress.com/2011/09/05/cianurapoliticianism-love/
http://arcaluigoe.wordpress.com/2011/09/07/cum-va-place/
http://teonegura.wordpress.com/2011/09/06/miercurea-fara-cuvinte-20-%e2%80%93-cantecul-melcilor/
http://neuronanchilozat.wordpress.com/2011/09/07/miercurea-fara-cuvinte18-pendule/
http://ivanuska.wordpress.com/2011/09/08/ancheta-6/
http://petruandrei.wordpress.com/2011/09/07/marcel-pavel-a-incurcat-versurile-imnului-national/
http://redsky2010.wordpress.com/2011/09/08/opera-in-parcul-rozelor/
http://aliosapopovici.wordpress.com/2011/09/03/rosia-montana/
http://deaduralex.wordpress.com/2011/09/08/salut-lume/
http://lunapatrata.wordpress.com/2011/09/08/nici-multumesc-nici-du-te-n-colo/
http://bazel09.wordpress.com/2011/09/08/dom-primare-ai-cam-imbulunit-o/
http://sareinochi.wordpress.com/2011/09/08/alba-ca-zapada-primeste-oferta-de-pitici/
http://razvanrc.wordpress.com/2011/09/04/generatia-pcr/
Pentru cei care nu cunosc postez părți din articolele, care ne interesează în acest caz, din Constituția României :
”ARTICOLUL 29 – Libertatea constiintei
(1) Libertatea gandirii si a opiniilor, precum si libertatea credintelor religioase nu pot fi ingradite sub nici o forma. Nimeni nu poate fi constrans sa adopte o opinie ori sa adere la o credinta religioasa, contrare convingerilor sale.
(2) Libertatea constiintei este garantata; ea trebuie sa se manifeste in spirit de toleranta si de respect reciproc.
ARTICOLUL 30 – Libertatea de exprimare
(1) Libertatea de exprimare a gandurilor, a opiniilor sau a credintelor si libertatea creatiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare in public, sunt inviolabile.
(2) Cenzura de orice fel este interzisa.
(3) Libertatea presei implica si libertatea de a infiinta publicatii.
(4) Nici o publicatie nu poate fi suprimata.
(5) Legea poate impune mijloacelor de comunicare in masa obligatia de a face publica sursa finantarii.
(6) Libertatea de exprimare nu poate prejudicia demnitatea, onoarea, viata particulara a persoanei si nici dreptul la propria imagine.
ARTICOLUL 40 – Dreptul de asociere
(1) Cetatenii se pot asocia liber in partide politice, in sindicate, in patronate si in alte forme de asociere.”
http://legislatie.resurse-pentru-democratie.org/const_2003.php#029
ApreciazăApreciază
ApreciazăApreciază
Dacă vă uitați cu atenție la postarea de mai sus o să observați câte resturi sunt aruncate pe jos.
ApreciazăApreciază
raspunsul meu este NU.
am sa revin cu un raspuns mai detaliat.
ApreciazăApreciază
Nu este normal.
Se striga”jos comunismul”.Dar i-am avut si pe Iliescu,si pe Basescu dupa.Mai avem si un premier utc-ist.
Probabil(sigur) Emil Constantinescu nu a fost comunist.
ApreciazăApreciază
Emil Constantinescu a fost secretar de pcr pe universitate sau doar pe facultate. Oricum tot comunist.
N-a spus Băsescu celebra constatare : ” Ce ghinion pe poporul român că este nevoit să aleagă între doi comuniști .” ? Era vorba despre Năstase și el.
ApreciazăApreciază
In continuare tot un comunist va fi,dupa Basescu?Se pare ca da.
ApreciazăApreciază
Desigur ca a fi membru in orice fel de asociatie, organizatie, sindicat, partid, trebuie sa fie liber si mutual consimtita si consfiintita. Orice alta varianta este un abuz.
Totusi felul tipic românesc de a stabili norme si legi care sa reglementeze relatii intre stat, patronate, angajati, sindicate este atat de incoerent incat si alte abuzuri sunt posibile la umbra confuziei absolute. Ma refer in primul rand la confuzia care domneste in legatura cu limitele resposabilitatilor si puterilor pe care le are un sindicat mai ales in contextul sindicatului unic si al unor contracte colective de munca.
Normal ar fi sa existe mai multe sindicate in competitie pentru atragerea membrilor cotizanti, iar angajatii sa poata fi afiliati la unul, niciunul sau mai multe sindicate. „Mai multe sindicate” insemnand ca poate fi vorba de un numar oarecare de sindicate incepand cu zero, unu (ca simplu caz paricular in niciun caaz ca regula), doua, trei…
La urma urmei fiecare angajat care nu se afiliaza vreunui sindicat trebuie considerat ca un sindicat in sine. Prin urmare ar trebui reglementate relatiile dintre sindicatele care functioneaza in aceeasi unitate astfel incat aparand interesele propriilor membri sindicatele sa nu le incalce pe ale altora sau sa devina instrument prin care ceilalti sa fie discriminati.
Cei care nu sunt membri de sindicat (pentru ca asa a decis sau pentru ca ceilalti membri de sindicat nu i-au acceptat in club) ar trebui sa aiba contract individual de munca si cu asta basta.
Lucrurile nu stau nici pe departe asa, astfel incat un lup singuratic poate avea probleme. In cazul in care nu intentionati o miscare de anvergura prin care sa revolutionati sindicalismul (pe baza unei analize realiste a perspectvei respective) parerea mea este ca ce mai potrivita optiune este ignorarea cu discretie si detasare (in niciun caz cu nervi) a sindicatului.
Aveti contract individual de munca?
ApreciazăApreciază
Da, am contract individual de muncă. Acest fapt este stipulat și reglementat. Nu am ce să reproșez deoacamdată conducerii școlii . Atâta timp cât legea se respectă , bună sau proastă, eu mă supun. Aștept ca și ceilalți să n-o încalce.
În general cadrele didactice nu citesc nicio lege. Totul se face după ureche. Cineva a auzit că ar scrie undeva și-i spune și altcuiva.
Directorii de școală, cel puțin în Prahova astfel se întâmplă , sunt obligați să o citească și să știe s-o aplice. De fapt este vorba de Legea învățământului, Statutul cadrelor didactice și Regulamentul de ordine interioară.
Constitutia României , am rămas foarte surprinsă, nici chiar inspectorii generali școlari n-au citit-o.
Mi-a părut rău că m-am enervat, ați sesizat bine, de obicei prin scris mă descarc, dar asemănarea evidentă cu vremurile ce ar fi trebuit să fie de mult apuse m-a iritat teribil .
Sindicatul trebuia să mă atragă, chiar să mă mintă prin promisiuni pe care și el și eu poate c-am fi știut că nu le va onora, nu să mă oblige.
ApreciazăApreciază
Desigur ca apartenenta ca membru in orice fel de asociatie, organizatie, sindicat, partid, trebuie sa fie liber si mutual consimtita si consfiintita. Orice alta varianta este un abuz…
ApreciazăApreciază
Vă mulțumesc pentru faptul că ați avut amabilitatea și mi-ați răspuns.
Un abuz l-am considerat și eu.
ApreciazăApreciază
„… Vi se pare normal ca după ce-am plătit cu atâția morți să ne fie încălcate drepturile constituționale ?”
Mai e ceva normal în ţara asta?
ApreciazăApreciază
Nu e nimic. Dar politicienii nu recunosc. Mai face UE câte un raport pe care-l dezmint ai noștri concetățeni.
ApreciazăApreciază
Dragă Carmen
îţi reamintesc cu voia ta, ce a spus ilicescu în decembrie ’89, cînd a fondat feseneul : „trebuie să ne bazăm pe structurile existente; nu avem alte structuri” (de putere, nm, tibi) .
A fost exact momentul în care „foştii” care fugeau mîncînd nori au revenit, apoi foştii au făcut pui, pui care au crescut, pui care au devenit noii purtători de cuvînt ai unor mişei despre care am crezut că vor dispărea măturaţi de valul reformator al acelui an (măcar în restul estului Europei – din păcate, nu şi la noi).
Despre asta este vorba. Eu, nu mă mai mir.
ApreciazăApreciază
Tibi,
Câțiva ani buni, chiar și atunci când mergeam prin Piața Universității și strigam ”jos comunismul ” , nu au fost atât de agresivi și fără nicio teamă. S-au întărit ”structurile ” . O simt. Funcționarii superiori ai statului, cei numiți politic, poliție, procuratură , justiție, sindicate au devenit puternici și încearcă să se poarte discreționar ca pe vremea comunismului.
Până și Biserica, ca instituție, a devenit periculos de puternică și dominatoare.
Ca individ, am sentimentul că sunt strivită. Nu mă mai simt liberă ca atunci, imediat , după evenimentele din decembrie 1989.
ApreciazăApreciază
ola,amiga,sindicatele pe vremuri erau rampa de racolare in pcr,si cu durere iti spun ca si acum se fac la fel angajerile in toate unitatile unde sint sindicate fie patron fie stat,cel putin pina acuma 5 ani,eu faceam parte din comitetul de sindicat pe intreprind, si daca ai stii cite doamne, cinstite”si-au rezolvat si pe fraierii de soti cu posturi bune,si ti se opreau bani ptr sindicar si daca nu erai membru ptr ca erau cica oameni cu buca subtire si reprezenta tot personalul la negocierea contractului de munca,si draga mea span iolii cind sint nemultumiti iasa toti din casa cu fluiere cu steaguri cu cratiti si oale de inox si bat in ele ,nu au aprobare de greva ,dar ei merg ordonati pe trotuar pe o parte si se intors pe celalalt trotuar,nu tipa nu injura,si la noi in constitutie ar trebui modificat articolul cu constiinta care se poate cumpara,pupici.
ApreciazăApreciază
Ola, Ary !
Comentariul tău e bine venit ca niciodată. Eu doar deduc, bănuiesc , fac speculații, fără a cunoaște din interior ce se întâmplă acolo , în spatele ușilor închise. Tu faci niște destăinuiri pe care le apreciez mult.Poate se dezmeticesc și acești oameni care acceptă fără să crâcnească.
Cât despre dreptul la grevă…
Comuniștii care erau la conducerea țării și cei care-au scris Constituția …
ApreciazăApreciază
Stiu ce zici. Si lui tata ii opresc bani din salariu pentru sindicat. Asa a fost si anul trecut. Sunt niste jigodii care incearca sa umble cu cioara vopsita. Lupta sindicala in Romania a ajuns un non-sens pentru ca sindicatele sunt conduse de politruci care controleaza si muncitorii.
ApreciazăApreciază
Mă bucur că recunoști și tu. Așa o percep și eu. Pe seama noastră, a maselor de sindicaliști, eu nu mai sunt din anul 2008, ei fac negocieri în favoarea lor personală. Se îmbogățesc folosindu-se de oameni pe care nu-i sprijină cu nimic.Îi șantajează pe politicieni cu manipularea masei de oameni pe care-o conduc în interes personal.
ApreciazăApreciază
@ Carmen,
Bună dimineața !
Iți ințeleg frustrarea și nedreptatea care ți s-a făcut. După victoria REVOLUȚIEI din decembrie 1989, am trecut de mai multe ori prin situațiile in care și tu ai trecut in noiembrie 2008 . Prima și cea mai gravă incălcare a drepturilor mele cetățenești s-a petrecut pe timpul și din ordinul fostului ministru al apărării naționale, KGB-istul N.Militaru care, mi-a interzis tot ce aveam dreptul să fac mai ales după terminarea programului : DREPTUL LA MUNCĂ ca să nu mai spun de altele . Să mă explic ca să fiu bine ințeles și de chiar delatorii mei care mă atacă nu numai pe blogul personal dar și pe blogurile unde comentez ținându-se nemernicii de mine ,ca râia de omul sănătos. Nici măcar ca taximetrist ocazional, după terminarea programului nu aveam voie să lucrez !!!!!
Și-acum la liderii de sindicat :
a) Mimează că luptă pentru drepturile sindicaliștilor ……. Țipă cât ii țin puterile ca să fie luați in calcul de guvernanți ca in schimbul tăcerii sau al complicității să primească funcții ( cum au primit V.Ciorbea, Miron Mitrea și mulți alții ) .
b) Sindicatele nu au nici o putere , doar vorba e de ele . Și, știi de ce ? Pentru că la noi, TOTUL ESTE POLITIZAT ( http://aliosapopovici.wordpress.com/2010/01/15/LA -NOI-TOTUL-ESTE-POLITIZAT ).
c) Fiecare ramură sindicală are ambițiile și orgoliie ei și din această cauză MIȘCAREA SINDICALĂ de la noi este DEZBINATĂ !!! De multe ori liderii sindicali au promis că scot in stradă zeci și sute de mii de membri iar in ziua marșurilor de protest, abia de scoteau câteva mii !
d) Când vine vorba de POMENI ELECTORALE,baiaramuri, sarmale, cârnați, țuică fiartă,mici ,concerte de manele, pe GRATIS, mulțimea ( „ popor de rahat” vorba lui „ basarica” , http://aliosapopovici.wordpress.com/2011/09/03/ROȘIA-MONTANĂ ,,iese in stradă cu mic cu mare, cu mâna goală, cu săbii sau pistoale, cu zecile și sutele de mii călcându-se in picioare și imbrâncindu-se cu riscul de a muri dar, nu oricum ci, eventual cu cârnatul in mână , fără a mai fi condusă de liderii de sindicat care acționează la ordin politic !!!!! Ca să nu mai vorbesc de băile de mulțimi electorale unde fiecare aplaudac cu fața tumefiată de băutură primea câte ceva de la organizatori sau de coloana de pelerini in șir indian intinsă pe mii de metri in pelerinajul pentru a ajunge la moaștele nu știu cărui sfânt ……..( Asta-i ROMÂNIA zilelor noastre ….. ) !
e) La peste 22 de ani de la REVOLUȚIA din decembrie 1989 când au murit peste 1000 de persoane , liderii de sindicat , se poartă mai rău ca in comunism iar guvernanții și politicienii noștri , mai rău ca in stalinism .
Weekend plăcut !
Cu respect,
Alioșa.
ApreciazăApreciază
@Alioșa,
Nu mai am ce răspunde. Sunt de acord cu tot ce-ai scris.
Sindicatele și-au trădat menirea și pe cei pe care ar trebui să-i reprezinte. Nu pe nimic au făcut-o. Conturile lor grase o demonstrează.
Cât despre KGB-istul Militaru sunt iar de acord. Un trădător de țară care-a primit o funcție nemeritată. Sau i-a fost dată drept recompensă ?
Mulțumesc pentru urare.
Cu același respect,
Carmen
ApreciazăApreciază
@ Carmen,
Bineânțeles că i-a fost dată ca recompensă !!!
„ Corb la corb nu-și scoate ochii ” !
Pe http://aliosapopovici.wordpress.com/2011/08/08/ROȘIA-MONTANĂ de intri , găsești mai multe detalii….
Cu respect,
Alioșa.
ApreciazăApreciază
Doamnă,
Sunt convins că eraţi foc şi pară din cauza insului respectiv, dar după ce v-aţi calmat trebuie să fii realizat că a fost mai mult intimidare decât încălcarea unor drepturi.
Corect ! …Acolo se poate ajunge dacă chiar vor pune în aplicare „misiunea ce o au de îndeplinit” . Totuşi, nu lispsit de importanţă ar fi să-i amintiţi, chiar şi printr-un e-mail, respectivului că, la baza asocierii în sindicat stă legea 54/2003, care reglementează în detaliu modul de asociere, dar şi despre principiul libertăţii sindicale care este înscris în Convenţiile fundamentale ale Organizaţiei Internaţionale a Muncii în materia libertăţii sindicale: Convenţia nr. 87/1948 privind libertatea sindicală şi protecţia dreptului sindical şi Convenţia nr. 98/1949 asupra dreptului organizării şi negocierii colective, ambele ratificate şi de către România , dar art.9 şi art.40. din Constituţia României .
Respectivul trebuie să înţeleagă că, pe plan individual, libertatea sindicală se manifestă în dreptul recunoscut oricărui membru al unei profesiuni de a adera în mod liber la un sindicat, de a se retrage când doreşte din sindicat sau de a nu adera la nici un sindicat.
Potrivit Legii 54/2003 (art. 2 alin 3), nimeni nu poate fi constrâns să facă sau să nu facă parte dintr-un sindicat, să se retragă sau nu din aceasta.
Sper să realizeze gafa !
ApreciazăApreciază
Mulțumesc mult pentru informațiile detaliate. Uitasem în care lege le găsisem în anii trecuți. Constituția doar amintește.E un comentariu foarte important pentru mine.
Pe mine nu m-au intimidat dar, colegii mei, toți cadre didactice au rămas cu impresia că eu mă înșel și aceia , pentru funcția pe care-o dețin , au dreptate.
M-a surprins atitudinea unui coleg care în particular se arăta simpatizant al Gărzii de Fier și foarte luptător nemulțumit de atitudinea lașă a românilor dar care a înghițit abuzul lor în tăcere.
ApreciazăApreciază
revin si spun: suntem ceea ce educatia noastra ne-a facut sa fim. unii n-au reusit sa se ridice de-asupra educatiei din scoala, ceea ce ne arata ca nu au avut de-a face cu cei 7 ani de acasa. de aici porneste reflexul unora de-a se comporta in afara moralei, bunulii simt si al legilor.
ApreciazăApreciază
Ai dreptate. Mama mereu m-a încurajat să mă lupt pentru drepturile mele. E totuși posibil ca și firea mea să fie mai războinică.
ApreciazăApreciază
Dj, seara bună 🙂 multzam, prin astfel de intervenţii si punţi, mai încercăm, cât de cât, să stăm în calea anormalităţii…
ApreciazăApreciază
Nora, îți mulțumesc pentru vizită.
Sunt momente în care, văzând cum ceilalți acceptă orice fără să crâcnească, mă întreb dacă nu cumva ei au dreptate , prea sunt copleșitor de mulți, și eu sunt cea care greșesc.
Cred că existența unui sindicat își are sensul în cazul în care sprijină drepturile și libertățile angajatului. E de asemenea drept să recunosc faptul că am observat situații, și acestea sunt destul de multe, în care sindicatul promovează nemunca anumiți lideri fiind dintre aceia care s-au remarcat pentru vocalitatea lor și nu pentru modul în care muncesc.
De aceea am ținut să vă cer părerea vouă celor în căror părere am încredere.
ApreciazăApreciază
Felicitări, Carmen, pentru decizia ta din 2008 şi pentru consecvenţă… Mă întreb câţi, oare, din sistemul educativ, ar face ca tine?.. Probabil sub 2%…
ApreciazăApreciază
Ești optimist ! Am mai scris într-un comentariu , nici foștii inspectori generali școlari n-au habar de Drepturile Omului sau Constituția României. Cât despre a avea atitudine, ce să mai vorbim ? Am înțeles că nouă românilor ne place să mergem cu turma. Că-i cu cea de oi sau cu o altă turmă ..
ApreciazăApreciază
Mie mi se pare o gluma proasta!!!
Cum sa faci parte din sindicat daca nu doresti, cum sa ti se ia cotizatie???
Eu m-am retras din sindicat de vreo 10 ani, nu platesc cotizatie si nu ma intereseaza sindicatul!
La Cluj e condus de o fosta profa de educatie fizica ce obisnuia sa bea in scoala, in cabinetul ei mirosea permanent a bautura. O detest si, ca atare, eanu ma poate reprezenta pe mine!
ApreciazăApreciază
Bună dimineața !
La Cluj se opresc bani pentru inspectoratul școlar celor care nu sunt sindicaliști ?
În Prahova și București în mod sigur astfel se procedează. E o înțelegere între patronat , adică inspectorat, și sindicat.
Cât despre lideri, nu afirm decât ce cunosc, persoane care nu s-au omorât cu munca și învățatul dar rele de gură, doar cu def-ul , ocupau la nivel de școală funcția.
ApreciazăApreciază
Nu stiu nimic despre asa ceva! Pe fluturas nu apare nimic!
Dar n-as putea baga mana in foc !!
Se potriveste foarte bine zicala cu „gunoaiele care ies la suprafata!”
Cei muncitori isi vad de elevi si de meserie, nu-si bat joc de nimeni, nici de meserie, nici de copii, nici de colegii lor!
ApreciazăApreciază