Drumul gândurilor

Astăzi oricât mi-aș fi dorit, ca și sâmbătă de altfel, n-am avut când să merg pe „drumul gândurilor”…
Vă rog să citiți o poezie scrisă de un licean. Tema eseului pe care le-am propus-o era alta dar , la fel cum procedăm și noi, el a scris ce a simțit.


„ Decepţiile naţiunii!

Copilăria, pentru mulţi, singurul paradis pierdut!
Pentru alţii s-ar numi iadul pe pământ..

Dese- ori gândul îmi zboară,
Ca o muscă bețivă
Într-un pahar cu apă chioară.
E normal ca un copil
Să tragă fum… dintr-o țigară?
Să uite de scrumiere
Și să-şi pună scrumu’ în bere?
La nici 18 ani,
Să bea alcool prin cafenele?

Ceea ce se infiripă in gândurile mele
E că toți acești copii nu-s nimic,
Decât lichele!
Se feresc de soare si ochii curioşi,
După umbrele…
Fumează țigară de la țigară
Și beau bere după bere..
În timp ce părinții lor muncesc
Să strângă câte-o avere,
Ei işi distrug copilăria
Cu nimicuri efemere…

Nu știu ce- or să-nţeleagă
Din versurile mele …
N-am scris asta de nevoie,
Ci din pură plăcere!
Fiindcă-n România,
Nimeni nu mai scrie,
Toți „ fac ” muzică
Și nimeni poezie!


Am auzit un puşti spunând o dată
C-ar prefera să-i dau o bere
Decât să-i întind o îngheţata
C-are nevoie de:
„ Alinare, îndurare, mângâiere,
Si n-are cin’ să I le ofere…
D’aia își îneacă sentimentele’n bere,
Că aceasta nu-i cere prea multe lovele
Şi-l trece cu uşurinţă peste momentele grele.”
Atunci i-am spus cu glas răstit „nu cere!”
Ceea ce poate alcool-ul să-ti ofere,
E o scurtă stare de bine,
Ce dispare, ca o plăpândă adiere
Fii bărbat , strânge din dinţi cu putere
Și vei vedea că întodeauna,
„Amintirile frumoase sunt intâmplările grele!”

Vă aștept pe toate ,  psi ca proaspătă  câștigătoare a unui premiu literar , pentru care te felicit din nou,

1. carmen pricop 2. Scorpio
3. dordefemeie 4. incognito

să vă spuneți părerea sinceră.

 

9 gânduri despre „Drumul gândurilor

  1. Multă maturitate în cuvintele sale…
    Cred totuși că o parte din manifestările acestea ale adolescenților își au sursa și în teribilismul specific vârstei, fără a avea un fundament precum cel evocat în poezie.

    Apreciază

  2. carmen, de fapt nu este un premiu literar, ci am folosit literatura ca să fac un advertorial şi să câştig cu el un premiu… material. la care, recunosc, râvneam. 🙂

    amnitirile frumoase sunt întâmplări grele… 🙂 profundă exprimare pentru un tânăr. puţin prea profundă aş spune, dacă nu aş şti cât de repede se maturizează ei acum, din cauza atâtor neajunsuri mai cu seamă.

    de multe ori, la vârsta aceasta, poezia este un strigăt de ajutor, un fel voalat de a-şi arăta teama, spaima. dacă poţi, încurajează-l să scrie… pentru că dintre toate scrierile literare poezia dezvăluie, dezbracă cel mai mult.

    Apreciază

Lasă un comentariu