Oamenii și principiile lor !

I  Dacă deschidem pagina de facebook și navigăm de la un prieten virtual la altul, ajungând la necunoscuți sau chiar persoane total antipatice nouă , vom găsi tot felul de citate célèbre sau mai  puțin cunoscute.  E adevărat că numărul lor  este mult  mai mic  decât cel al  fotografiile cu pisici, căței, floricele  sau bancuri  dar  sunt totuși  destule  ca să ne creeze impresia falsă că mulți oameni  sunt călăuziți în viața lor reală  de principii  călăuzitoare. Așa se întâmplă în mediul virtual dar este posibil ca și în realitate multe persoane să se laude, chiar să creadă în mod  sincer în sinea lor,  că ar fi ghidate de astfel de principii.14068171_697703730382951_4280320983482820194_n

II  Realitatea este însă alta.

Unii oameni au principii pe care le apără indiferent de consecințe iar alții, care afirmă că și ei  le-ar avea, aduc tot felul de argumente motivându-și astfel lașitatea pe care nu și-o recunosc nici măcar în sinea lor.

Concluzia, dacă se aruncă cu „pietre” în voi, nu vă necăjiți!

Concluzia, dacă se aruncă cu „pietre” în voi, nu vă necăjiți!

 

Eram directoare de vreo șase ani atunci când aveam de ales între  a  rezolva o problemă sau să nu o iau în seamă la fel așa  cum procedau ceilalți  directori din zonă.

Brânza topită primită în locul laptelui, mă refer la programul „ lapte și corn”  era stricată și mulți copii, în general cei de la grădiniță aveau probleme de sănătate. Nici cornurile nu erau prea proapete dar acelea ajungeau la câinii aciuiți pe lângă școală.

Colega mea educatoare era foarte revoltată și voia ca eu să iau atitudine așa cum procedam de fiecare dată.

Având deja vechime în funcție, devenisem la fel ca orice șef, de la cel mai mărunt până la ministrul de resort, dornică să nu am „ evenimente ” care să „tulbure  apele”.

M-am gândit să ies în mod diplomatic din dilemă și am convocat  un consiliu profesoral.

Colega mea, educatoarea, voia neapărat să fac reclamație firmei care ne aducea produsele, în timp ce restul colegilor , sătui de toate controalele la care fuseseră supuși de-a lungul timpului, voiai cel mult să nu le mai dăm produsele copiilor ca să-i protejăm, I-am lăsat pe ei să hotărască eu alegând să fiu neutră.

Educatoarea Rodica Dragomir și preșcolarii ei pe care-i iubește și apără

Educatoarea Rodica Dragomir și preșcolarii ei pe care-i iubește și apără

Cum ea era singura rebelă s-a ajuns la concluzia că ar fi mai bine să tăcem și să aruncăm la gunoi toate produsele.

„Cum ? Voi nu realizați că excrocii ăștia fac avere dându-ne produse stricate? De ce să tăcem? Aruncăm niște bani care sunt tot ai noștri?”

„De ce vrei tu să ni-i punem iar în cap pe toți? Nu te-ai supărat de brigăzi? ”

„ Carmen, tu ce părere ai? ”m-a întrebat Rodica.

„Să facem și noi odată ce zice majoritatea!” am zis eu cu jumătate de glas. Nu aveam chef să încep iar vreun război. Mi-era bine.

„Nu mă aștepam la tine să fii lașă! ”

„Nu sunt lașă.Tu nu vezi ce a hotărât majoritatea? ” Mi-am eu motivat alegerea.

Rodica, colega mea educatoare nu a mai zis nimic. În democrație majoritatea are dreptate!

Grădinița Poiana Copăceni

Grădinița Poiana Copăceni

III A doua zi colega mea, imediat după ore, a plecat la Ploiești luând cu ea câteva monstre. Nu mai știu exact ce era, lapte bătut, brânză. A mers la inspectorat și a intrat în audiență la inspectorul școlar general-adjunct, domnul profesor Jean Ștefan.  A scos din sacoșă mai multe porții și i le-a pus pe birou. Mirosul era atât de puternic, atât de neplăcut, atât de greu de suportat, încât domnul inspector a trimis-o imediat cu mașina inspectoratului la Prefectură.

Nu vă plictisesc cu detaliile urmării, cum am continuat eu demersul ei, important a fost gestul inițial și faptul că în zona orașului Vălenii de Munte nu s-au mai distribuit produse stricate.

PS La școală nu a fost trimisă nicio „brigadă de control” în schimb elevii noștri au avut cele mai bune produse.

Fotografiile se datorează celor de la Poiana Copaceni, Prahova, Romania. Le mulțumesc, fac o treabă bună.

 

Lasă un răspuns

