Când un director nu are altă calitate decât aceea de a fi numit politic !

Am mers astăzi la școală ca să depun la secretariatul școlii  fișa de autoevaluare și raportul aferent. Două documente inutile atâta timp cât calificativele nu reflectă realitatea.  Dar cum colegii mei sunt sub zodia „ capul plecat sabia nu-l taie ” sunt singura care , în mod public, nu prin colțurile întunecoase și care nu se văd prin camerele video instalate în instituție, știu că am dreptul la libera exprimare și chiar mi-l exercit.

Ajunsesem în spațiul dintre „școala nouă”  și „școala veche” când am zărit un număr mare de elevi și părinți care se uitau pe un tabel afișat pe geamul cancelariei. M-am strecurat pe marginea de lângă fereastra directorului și m-am îndreptat spre părinți.

„ Ce s-a afișat ? Ce s-a întâmplat?”

„Au fost puse rezultatele de la examenul de corigență.” „Și ?” am întrebat-o pe femeia care plângea, mama unui băiat  pe care-l cunoșteam din vedere.

„ Băiatul meu a trecut. ”     166053_583475591693306_206548998_n

Îl văd pe directorul meu care se ridicase ca să mă vadă ce fac.

Îl felicit pe elev și mă îndrept spre secretariat.

Cum mă așteptam începe spectacolul. Directorul nostru urlă , „ așa vorbesc eu ” spune el mereu, ca să fie auzit de toți cei care eram prin preajmă.

Orice prost, chiar și directorul nostru, nu -și negociază afacerile ilicite în gura mare. Tot circul este un spectacol pentru fraierii care cred că directorul nostru este un om cinstit. Așa l-am crezut și eu, acum patru ani,  când, ca proaspăt numit manager al Liceului Tehnologic Agromontan „ Romeo Constantinescu ”,  a desemnat o nouă comisie care să o promoveze pe eleva Ionescu Andreea.

Deci urla ca să fie auzit. Mama, nu-i dau numele cu toate că l-am reținut, cred că plângea și ea ca și cea întâlnită mai devreme în curtea școlii.

Am rămas să ascult, știam că spectacolul era pentru mine, eu eram cea mai vizată.

Urmăream cu multă plăcere , în sfârșit, după ce directorul a dat cu subsemnatul la poliție din cauza plângerilor mele, așa îi place directorului să se victimizeze, după 4 ani, a reușit să învețe regulamentul legat de contestarea rezultatului examenului de corigență. Am început să-l înregistrez cu ajutorul mobilului.

Ce nu au reușit profesorii pe care i-a avut la masterul în management am reușit eu, persoana pe care a desconsiderat-o promovându-i o elevă care nu cunoștea matematică nici de clasa a IX a dar merita să treacă în a XII a ! 984214_583473628360169_854385_n

Cum era de așteptat, cea care nu are partid, cea care nu are mamă, nu are tată ci doar pe șeful ei, doamna directoare, fidelă doar directorului și numai lui chiar în detrimentul educației, văzându-mă că înregistrez a venit dinspre secretariat ca o vijelie și, fără să salute, eu am respectat-o în toți acești ani, a închis ușa.

A fost o naivitate din partea ei, sentimentele i-au întunecat mintea, spectacolul „ cu sunet și lumini” era în special pentru mine.

Fotografiile provin de pe :  Imaging Europe 2011-2013 și după cum vedeți sunt publice.

PS Stenogramele vor urma.

PSS. Vor urma dezvăluiri despre cazuri care s-a rezolvat într-o mare liniște. Fără circ.

Lasă un răspuns

