„Tu !? N-ai voie să vorbești! ”

La fel de hotărât mi-l imaginez și pe directorul meu când le cerea colegilor să mă izoleze

La fel de hotărât mi-l imaginez și pe directorul meu când le cerea colegilor să mă izoleze

Condiția suplinitorului din educație este un pic mai bună decât cea a celor angajați din  mediul privat. Condițiile de muncă sunt sensibil mai ușoare dar, în schimb , cel care nu a găsit o catedră pe care să se poată titulariza trebuie „să joace  cum I se cântă”. Adică, atunci când niciun titular nu poate să fie obligat să îndeplinească o anumită sarcină aceasta este adusă la îndeplinire de către suplinitor.

Cunosc situații când o persoană a primit sarcina de a susține „un cerc pedagogic” cu toate că abia reușise să se angajeze pentru prima oară ca profesoară  sau , când o alta, a susținut lecții deschise în fața unor inspectori veniți din minister. Când titularii lipsesc cine oare credeți că-i înlocuiesc la ore ? Pe mine mulți colegi  s-au supărat , pe când eram directoare, că n-am mai admis ca bibliotecara să intre la ore în locul celor care ani de zile fuseseră plătiți pentru ore pe care nu le făcuseră ei .

Sunt situații comune  multor școli și au devenit, ca și în alte cazuri cum ar fi necinstea,  normale .

Anul trecut însă până și eu am rămas interzisă în momentul în care o titulară care îndeplinește o funcție minoră, avea exemplu de la șeful nostru,  i-a spus unei profesoare suplinitoare:

„ Tu ?! N-ai voie să vorbești!” Abia ajunsă acasă am realizat că viața suplinitorilor calificați, la 24 ani de la căderea regimului totalitar, este mult mai aspră. Eu, una, nici măcar atunci n-am fost martora unei astfel de exprimări deplasate.

Marțea trecută  s-a susținut o lecție deschisă de către șefa comisiei din care fac și eu parte. Lecția a fost una normală, ceva previzibil, pentru o clasă bună.

La discuții , crezând că trăim într-o democrație PSD-istă, fiecare ne-am exprimat părerile. A îndrăznit să vorbească și colega care este suplinitoare în școala noastră. Cea căreia i se spusese cu un  an înainte că nu are voie să vorbească. Urmarea ?

A doua zi a fost asistată de către „șefa noastră. ”

Pe mine nu m-a mirat purtarea ei , mulți dintre colegi au fost stupefiați, deoarece am pățit același lucru în  luna aprilie a anului  2013.

Norocul ei , dacă pot să mă exprim astfel, a fost că directoarele adjuncte, fiind bolnave amândouă , nu erau la școală. În cazul meu i-am găsit în clasă, nu fusesem anunțată în prealabil,  pe directorul școlii, pe directoarea adjunctă și pe șefa comisiei de matematică. Detașamentul  de forță care încerca să mă sperie   se întreabă încă, câtă inocență din partea lor,  de ce nu trec peste episodul respectiv și nu mă opresc din dezvăluirea  abuzurilor la care sunt martoră.

PS  Cred că marea greșeală a colegei mele, cea care are statutul de suplinitoare, este aceea că a îndrăznit să vorbească cu mine cu toate că exista o cerere expresă, din ziua de 17 noiembrie,  în acest sens din partea directorului liceului nostru. Liderul de sindicat, cel care în mod normal ar trebuie să ne apere de abuzurile patronatului, nu-mi mai vorbește din aceea zi! Cât de repede sindicatul a redevenit „curea de transmisie” a partidului de guvernământ! Cât de repede!

11 Comentarii

Legat de suplinitori îmi amintesc un caz din urmă cu niște ani. Cineva a terminat Facultatea de Contrucţii secţia de Construcţii Civile.
În facultate a făcut matematică la modul cel mai serios cu prof Ionescu şi prof. Coţiu. Nişte somităţi …
Ca student a fost unul mediu, având în vedere cine i-a predat matematică poţi considera că era bun dacă nu a avut niciodată vreo restanţă la această materie.
Nu îşi găseşte post imediat după ce termină … avea nişte promisiuni. Până una alta se angajează ca suplinitor la o clasele V-VIII .. era stupefiat de dispreţul cu care un profesor titular îl trata deşi nu sunt convins că la o examinare „care pe care” profesorul titular l-ar fi învins…
Acum omul e plecat în Germania şi e şef la o firmă de proiectare…
Ce să zici? Aşa e viaţa …

Apreciază

Uite că și alții au mai pățit-o!😦
Mie mi-a fost teamă de astfel de situații și pot să spun că am ținut „cu dinții ” de titulatură. Aveam la un moment dat prilejul să plec dar bănuind la ce aș fi putut să fiu supusă am renunțat.
Pe vremea comuniștilor am mers în audiență la ISJ Dolj și m-am îngrozit de purtarea lipsită de orice urmă de politețe a inspectorului general școlar. Cei din Prahova, trebuie să recunosc, „te omorau” cu stil.😀

Apreciază

Doamna Amza, nu numai în învăţământ se petrece aşa. Soţia mea a lucrat la un mare concern românesc, cu patron român. La 40 ani vechime a fost chemată la ordine de o fufă de 30 de ani care a încercat să ţipe la ea s-o intimideze. Soţia nu a tăcut, a replicat şi a venit cu argumente solide. Au început şicanele şi în cel din urmă a depus dosarul de pensie. Fufa a ieşit din graţiile patronului ce deţine sute de mii de ha. Noul director a rechemat-o la serviciu. Nu s-a mai dus. S-a săturat! Deci noile creaturi oblăduite de orânduirea PSD ista sunt devoratori feroce ai celor în vârstă! Cu stimă poapteapa

Apreciază

Pingback: ENEL Dobrogea îşi bate joc de noi - Ziarul lui Ipu

ola , draga mea, asta este rezultatul unui invataminit fara legi, in lumea civilizata unde sint legi clare totul se face conform legilor din domeniul respectiv, se comporta ca si cind titularii ar fi romani iat ceilalti straini, rusiiineeeeeee, lipsa de educatie si de bun simt, ca sa fi sef asta nu inseamna ca trebuie sa tipi sa vada lumea ca tu esti mai bun, FALSSSSSSSSSSSSS, ,pe aici un sef, patron pot sa aibe si o suta de ani vorbesti cu el la pertu

Apreciază

Doamna Amza

Apreciază

Lasă un răspuns

