Valentin

Valentin este băiatul din mijloc, singurul care s-a fotografiat cu noi

Valentin este băiatul din mijloc, singurul care s-a fotografiat cu noi

S-a transferat la Liceul Tehnologic Agromontan „Romeo Constantinescu” cu câteva luni în urma mea. Ne-a trebuit și lui și mie timp să ne adaptăm clasei a XI a I. Eu circumspectă și neîncrezătoare în ieșirile pline de efuziune ale fetelor, una dintre ele mi-a mângâiat perii mătăsoși ai căciulii de blană minunându-se precum copiii de grădiniță, el o fire introvertită care doar privea în tăcere ascultându-I pe toți, necontrazicându-l pe niciunul.

Era clasa unde, în acel prim an al meu, mă duceam cu drag. Fetele mele, voi scrie și despre ele într-una dintre zilele următoare, aveau minimul de cunoștințe necesar și asta era o ușurare pentru mine. Doi băieți, Grozea Gaby și Marius Facaianu , se evidențiaseră din primul semestru.  Pentru că majoritatea lor nu se „ omorau cu aritmetica”, m-am bucurat mult  când, ascultându-l pe Valentin,  am descoperit că grupul celor care pricepeau cu ușurință noțiunile predate se mărea cu încă un elev.

Paraschiv Catalin Valentin dădea dovadă de un bun simț rar întâlnit, era clar ceva înnăscut, încât mi-am amintit imediat de un fost coleg de-al meu din clasa a VII a . Andrei Gusti , colegul meu de școală de la București ,  era un strănepot  al renumitului Dimitrie Gusti și mereu mă gândeam că purtarea sa exagerat de plină de cavalerism se datora unei educații deosebite primate în familie.

Indiferent de atitudinea clasei, câteodată exagerat de gălăgioasă,  Valentin rămânea același băiat bine crescut care nu greșea cu nimic. Nici măcar cu o temă nefăcută.

În clasa a XII a sarcinile familiale l-au copleșit pe  Valentin.

Pleca grăbit de la școală, nu rămânea la pregătirile suplimentare, pentru că trebuia să aibă grijă de fratele mai mic.   Părinții construiau o casă și toate veniturile erau direcționate în acel scop.

Valentin s-a prezentat la examenul de bacalaureat și l-a picat. Mi-a părut sincer rău dar nu aveam cum să-l mai ajut. Apreciam la el faptul că-și asumase vina eșecului.

Anul acesta l-am descoperit pe www.edu.ro printre elevii promovați cu media 7,1 iar la matematică  7.45.

M-am bucurat pentru el, m-am bucurat pentru faptul că nu m-am înșelat în privința sa. Eșecul nu te-a speriat , ai învățat în continuare. Valentin, felicitări !

2 Comentarii

La liceu nu am intrat din prima, din a doua. Bac-ul l-am luat din prima. Nu am intrat din prima la facultate, din a doua la alta facultate, dupa 3 zile de la esec. Nu am avut restante. Licenta am luat-o din prima la stat.O postlliceala dupa aia fara probleme.
Permisul l-am luat din a doua incercare. Prima oara am intrat in intersectie ocolind o masina prin stanga,nu prin dreapta. Cam cum fac italienii…..consider ca nu am gresit. M-am adaptat situatiei. M-a picat. 🙂 Acum conduc cum vreau. Nu mai e garcea langa mine.

Apreciază

La liceu am intrat din prima. La Liceul Dimitrie Cantemir din București. BAC-ul l-a luat tot din prima. La facultate am picat prima oară. Nu învățasem decât vreo 2 luni înainte. Permisul l-am luat din prima dar sunt un șofer prost.😀

Apreciază

Lasă un răspuns

