De pe frontul educației școlare

IMG0123A

Când m-am transferat acum trei ani am primit clasele cele mai slabe, era normal fiind ultima venită . M-am supărat dar am înțeles raționamentul, cine era prostul care să aleagă munca grea, istovitoare, cu elevii care abia dacă știu să scrie în limba lor când putea să-și ușureze viața ?

Am primit clasele E,F, G sau I. Dac-ar fi existat S,T, V ale mele-ar fi fost.

Orice profesor normal s-ar fi îngrozit dar cum n-aveam ce face am acceptat situația ca pe o nouă provocare.

Of, una este să ai o clasă bună cu elevi selecționați și să obții rezultate cu care să te lauzi și alta să ai drept elevi de liceu semi-anafabeți care trebuie, culmea absurdului, să promoveze un examen de bacalaureat.

Noua conducere, numită în anul 2012, a mers pe aceeași rețetă.

Am tăcut din nou pentru că încă nu-mi dovedisem în vreun fel calitatea de profesor de matematică.

În anul școlar 2013-2014 am fost numită dirigintă , și profesor de matematică, la o clasă unde din 34 de elevi, înscriși la începutul anului școlar, au promovat la sfârșitul semestrului I doar 32 elevi. Nici în coșmarurile cele mai cumplite nu se întâmplă astfel. Unii dintre ei promovaseră doar la educație fizică și religie. Erau corigenți la câte 12-13 obiecte sau chiar 16-17 obiecte de învățământ.

Munca mea , după umila mea părere, echivalează cu cea a minerilor din subteran doar în loc de bolovani în cap primesc tot felul de răspunsuri aiuritoare.

Murdăria aruncată peste tot în clasa de curs, scuipăturile de pe podea, mucii de pe jaluzele verticale, transpirația urât mirositoare, îți întorcea stocacul pe dos. N-am aflat decât din cărți despre popoarele migratoare ce-au traversat cu sute de ani înainte teritoriul țării noastre dar cred că și aceia erau mai civilizați decât elevii mei. Tabla înmulțirii nu cred că o știu 10 dintre ei iar de rest nu mai vorbesc.

Am încercat să o înfrumusețez cumva . Din cele 5 ghivece de flori aduse de mine în prima săptămână au spart 3.

Un an greu în care elevii chiuleau până și la ora , singura pe săptămână, de dirigenție.

Pe front dacă luptam și nu veneam atât de dărâmată fizic și psihic ca de la orele de matematică de la clasa a noua. Cu toate că aproape toți profesorii își arătau nemulțumirea,  majoritatea dintre elevi au fost promovați la sfârșitul anului școlar. M-am minunat și eu.

2 Comentarii

Dar tie iti plac provocarile.🙂 Deci nu a fost ceva peste care sa nu poti razbate. Si apoi, rezultatele obtinute sunt mult mai placute.

Apreciază

Gabriela, îți mulțumesc pentru faptul că m-ai înțeles. Și da, când îi văd purtându-se civilizaț și le citesc în priviri înțelerea noțiunilor, nu-mi vine să cred, mă bucur.

Apreciază

Lasă un răspuns

