Nu-l mai căutați pe Havel! E mort de mult la canal sau poate în pușcărie

Prin anii 1990 mulți dintre noi ne plângeam că nu avem și noi un Havel al nostru.

250px-Václav_Havel_cut_out[1]Iliescu nu corespundea profilului dar nici ceilalți candidate .

Intelectualii nostrii , cei rămași în țară, preferaseră ca în locul eventualității unei privațiuni de libertate să colaboreze cu regimul comunist. Unii mai mult, alții mai puțin.

Nu-I condemn atâta timp cât nu am fost o persoană care să mă opun comunismului. Nici nu prea aveam de ce, atâta timp , cât nu fusesem persecutată mai mult decât alții. Mersesem cu gloata.

După decembrie 1989 am avut posibilitatea să reflectez asupra celor ce mi se întâmplau. Pe Václav Havel nu l-am găsit dar, în schimb, l-am votat pe fostul secretar de partid , pe Emil Constantinescu. Deziluzia a fost totală dar intelectualitatea n-a înțeles nimic. Îl căutăm din nou pe Havel al nostru.

2 Comentarii

Era un banc: un crestin in timpul unor inundatii statea pe acoperisul casei; vin pe rand cu barca, cu elicopterul sa-l salveze, dar el refuza, spunand ca pe el il salveaza doar Dumnezeu. Normal, se ineaca si ajunge in fata Domnului pe care-l apostrofeaza ca nu a venit sa-l salveze. Acesta ii raspunde calm, da barca si elicopterul cine ti le-a trimis?
Astia suntem noi romanii….sa ne salveze cineva impotriva vointei noastre! In 90 am avut cel putin 3 variante de ales si am ales-o pe cea mai proasta, ca oile! De ce nu am sprijinit toata tara punctul 8 de la Timisoara sau Piata Universitatii? De ce, de 25 de ani alegem sa ne reprezinte fosti nomenclaturisti, analfabeti sau infractori?
Vrem s-o ducem mai bine dar sa nu se schimbe nimic!!

Apreciat de 1 persoană

Foarte potrivită povestea, mulțumesc! Din păcate ăștia suntem!😦

Apreciază

Lasă un răspuns

