Iubesc Craiova

Mergeam cu familia în parc, erau momente de mult calm

Mergeam cu familia în parc, erau momente de mult calm

Nu m-am născut în Craiova, tatăl meu era ofițer în aviație și în aceea vreme locuiam în Siliștea Gumești, nu sunt olteancă decât 75% pentru că bunica din partea tatălui meu era bucureșteancă, și cu toate astea iubesc Craiova.

De ce ? Nu știu să zic dintr-o dată și pe nerăsuflate pentru ce anume  iubesc acest oraș de câmpie care nu se găsește nici la malul mării, cine nu iubește întinderea  nesfârșită de apă albastră, nici înconjurat de vestigiile  unei mari civilizații sau măcar de  dealuri împădurite, izvor de sănătate.

Școala unde-am învățat

Școala unde-am învățat

Eroii pe care-i iubeam , liceul nostru le purta numele

Eroii pe care-i iubeam , liceul nostru le purta numele

Așa cum oricare dintre noi,  atunci când se îndrăgostește,  nu știe să spună ce anume l-a făcut să i se pară că fata sau  băiatul care i-a furat inima  este  ceea mai minunată ființă de pe lumea aceasta, la fel nici eu nu găsesc argumente logice pentru emoția pe care-o simt de fiecare dată când cobor din trenul ce mă aduce acasă și mă urc în autobuzul ce traversează întreg orașul .Sunt plecată de peste treizeci de ani, regimul comunist avea mare grijă să ne dezrădăcinească, dar pentru mine acasă este tot la Craiova. Mă urc în mașină și  mă simt în sfârșit ca peștele în apă.  N-am să afirm că oltenii sunt cei mai harnici oameni, că sunt cei mai inteligenți dintre români sau cei mai buni dintre ortodocși.  Oltenii sunt  iuți la mânie , au vorba repezită ca și mintea , sunt  din calea afară de  lăudăroși , gasconii ar fi invidioși dacă ne-ar cunoaște, sunt însă darnici, în mod dezinteresat, plini de viață și umor.

Casa Băniei, locuința lui Mihai Viteazu pe când era Ban al Craiovei

Casa Băniei, locuința lui Mihai Viteazu pe când era Ban al Craiovei

În acest parc ne ascundeam atunci când chiuleam ca liceeni, eu mai puțin , prietenul meu mai des.

Universitatea unde mi-am desăvârșit educația

Universitatea unde mi-am desăvârșit educația

Statuia unde ne dădeam întâlnire

Statuia unde ne dădeam întâlnire

Admiram trandafirii și visam…..

Teatrul unde, tremurând de frig dar puternic  emoționați , nici răsuflarea nu ni se auzea, ne delectam cu spectacolele lui Silviu Purcărete

Teatrul unde, tremurând de frig dar puternic emoționați , nici răsuflarea nu ni se auzea, ne delectam cu spectacolele lui Silviu Purcărete

Muzeul de Artă , monument pe care-l iubim

Muzeul de Artă , monument pe care-l iubim

Același parc unde mergeam cu iubitul

Același parc unde mergeam cu iubitul

Știu că sunteți  tentați să spuneți că oltenii sunt asemenea tuturor românilor și că orașul Craiova nu se deosebește cu nimic de celelalte așezări dar în acest caz ați face o mare greșeală. Craiova are farmecul său pentru care n-ai cum să nu-l iubești.

Am răspuns provocării lansate de Blogal Initiative Craiova”  cu link către pagina acestei campanii http://craiova.blogalinitiative.ro/campanii/iubesc-craiova

9 Comentarii

Si mie imi place Craiova.Mi-a dat o diploma.
„Hanul Doctorului” nu o sa-l uit niciodata.Acolo am dormit,mancat.Acolo am vazut o legenda a fotbalului,pe Balaci.A mancat si el acolo.Era cu fata lui .
Dar mi-au placut terasele din oras,mancam si acolo,beam bere.
Craiova mi-a adus cea mai mare bucurie,licenta.Ce emotii aveam!

Apreciază

Si eu iubesc Craiova! Poate pentru ca sunt olteanca? Nici vorba! Orasul mi se pare interesant, inca nu am scris despre el dar poate ca a venit vremea. Oricum cel putin o data pe an ajung la Craiova in plimbare. Si ca intre noi oltenii: suntem grozavi!

Apreciază

Nici nu știi ce mare bucurie mi-ai făcut. Nu bănuiam că, și tu, ești olteancă de a mea.😆

Apreciază

Si inca ce olteanca! Cu sufletul! Chiar daca sunt prima generatie nascuta la Bucuresti, port in mine Oltenia. Sa vezi cand ma infurii ce bombaneala olteneasca este la gura mea!

Apreciază

Da, ne este specific. Atunci mă trădez și eu.😆 În rest , mă stăpânesc.😆

Apreciază

Craiova vazuta din car este cel mai frumos oras de pe Pamant.🙂

Apreciază

” car” ? Care car ? Carul cu boi ?

Apreciază

Lasă un răspuns

