Minciuna, undelemnul și …ELA

Baronul  Munchausen era mic copil pe lângă mincinoșii din zilele noastre...

Baronul Munchausen era mic copil pe lângă mincinoșii din zilele noastre…

După cum știți zilele acestea se desfășoară simulările pentru  examenul de   bacalaureat, activitate obositoare, neretribuită, era o vreme când se plătea modic asistatul sau corectarea lucrărilor , e drept că   doar  cu cei câțiva firfirici primiți se putea cumpăra cel mult un turcism,  dar bine  venite  pentru elevii noștri. Și, pentru că le găsesc folositoare lor, atmosfera de examen, notele primite , nici mai mici dar nici mai mari decât ceea ce merită ei pentru munca depusă în toți acești ani, emoția prin care trec îi întăresc și maturizează,  consider că este necesară și nu trebuie să fie boicotată precum s-a întâmplat la Vaslui.

Ca de fiecare unii dintre noi suntem mai implicați decât ceilalți, facem tot felul de pregătiri suplimentare pentru care doar Dumnezeu ne plătește , îmi place să sper că nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită, dar nu-mi place defel când se speculează buna mea credință și sunt muncită ca un sclav .

Am înțeles ca în ziua de luni, numită și zi metodică pentru că un profesor se informează și învață tot timpul , să merg lașcoală și să supraveghez desfășurarea conform normelor a simulării din sala de curs unde ajung în urma tragerii unui bilet numerotat. La fel procedam și eu în anii când eram directoare de școală.

Mi s-a părut însă de la început absurd,chiar bătaie de joc pentru că  în școala noastră muncesc aproape 130 de cadre didactice, ca tot eu să merg să supraveghez și vineri atâta timp cât mergeam ca profesor de matematică la corectat lucrările a circa 100 de elevi  iar după amiaza aveam ore de curs. Adică vineri 7 martie ar fi trebuit să muncesc aproape 11 ore. Majoritatea neplătite.

Am comentat prea puțin de această dată pentru că mă gândisem la o soluție și legală ,cine a auzit de greva controlorilor dintr-un aeroport din vest o să știe despre ce este vorba,  benefică mie, și care mi-ar fi folosit în anii următori.

O colegă însă a fost mult mai corectă decât mine și a ripostat… luând atitudine.

Datorită ELEI nu mai suntem programate , profesoarele de limba română și matematică,  și în ziua de  vineri  la asistențe. Ni s-a făcut dreptate.

Ce m-a determinat totuși să scriu despre aceste nemulțumiri, rezolvate datorită ELEI, a fost minciuna pe care-am auzit-o din mai multe surse.

Cică ELA ar fi fost nemulțumită de faptul că este chemată lunea în ziua ei metodică. Imediat ce-am auzit mi s-a părut ciudat, nu se încadra în profilul ei. Când a fost vorba să se țină lecție deschisă, mă refer la Cercul pedagogic din luna noiembrie, ea s-a oferit prima  cu toate că în urmă ce trei ani mai susținuse una.

Mie îmi este jenă să-i spun cuiva în față că este mincinos, rețin fapta și mă feresc , ca dracul de tămâie, să cad în capcana respectivei persoane și s-o cred cândva,   dar să nu creadă nimeni că nu va veni o vreme în care v-a da socoteală pentru păcatele sale. V-a fi mințit și păcălit cu nerușinare de către alte persoane mult mai perfide, există un  ac pentru fiecare cojoc.

Am scris totuși pentru că mă întreb , sper să nu fie retorică și viitorul să-mi aducă răspunsul , cum educă aceste persoane mincinoase niște elevi ? Îi mint și pe ei ?   Dar pe proprii lor  copii ?  Dascălii din zilele noastre sunt modele demne de urmat ?

1 comentariu

Videoclipul care confirmă şi azi, din păcate, existenţa teleguvernării în România

Apreciază

Lasă un răspuns

