Odiseea unui dascăl în cetatea absolutismului

250px-Louis-xiv-lebrunl[1]

Știu, se cutremură pământul, politicienii ne vând și pe noi odată cu solul și subsolul țării, se întâmplă multe lucruri grave iar eu mă plâng de faptul că directorului meu îi place la nebunie să se asculte singur.
Aveam 9 ani când a murit Gheorghe Gheorghiu Dej, împlinisem 33 ani când i-au împușcat pe soții Ceaușescu și descopăr abia acum ce înseamnă să trăiești într-o dictatură absolută.
Veți spune că exagerez, este foarte posibil, dar fiind învățată să trăiesc comunicând și nu doar ascultând perorațiile cuiva, care are o părere foarte bună despre el, sunt convinsă că este total falsă imaginea ce și-a format-o despre el și pe care ne-o impune forțat ori de câte ori are prilejul, simt o apăsare, experiență nouă pentru mine, ce mă duce cu gândul la perioadele negre ale umanității, la acele vremuri în care monarhul absolut, Ludovic al XIV-lea al Franței în modul cel mai cinic declara că el este statul .
Parafrazând “L’état, c’est moi” șeful meu își spune în fiecare secundă că el este școala și de aceea are dreptul , divin nu-I așa, de a hotârî în locul nostru al tuturor.
Astăzi ne-a făcut ne-simțitori pe toți cei care nu ne dăm în vânt după  sport  preferându-l doar pe  cel al minții.
„ Sau poate doar  eu sunt așa o  fire mai simțitoare !”  ne-a spus el emoționat și cu o sinceră admirație pentru propria-i persoană.

12 gânduri despre „Odiseea unui dascăl în cetatea absolutismului

  1. Era un banc cu logica, … stai să îl caut… uite :
    Un politist se intalneste cu un profesor de logica si,dupa o scurta conversatie despre vreme, politistul il intreaba pe profesor:
    -Domnule profesor, ce este logica?
    Dupa ce il examineaza din priviri, profesorul ii spune:
    -Cel mai bine iti dau un exemplu. Bine? Ai acvariu acasa? intreaba profesorul
    -Am,raspunde politistul .
    -Daca ai acvariu inseamna ca iti plac pestii, logic?
    -Logic.
    -Daca iti plac pestii, inseamna ca iti place natura. Logic?
    -Logic.
    -Daca iti place natura inseamna ca iti place frumosul. Logic?
    -Logic.
    -Daca iti place frumosul inseamna ca iti plac femeile. Asa este?
    -Da, asa este.
    -Ai inteles ce este logica?intreaba profesorul.
    -Da. raspunde politistul.
    A doua zi la munca,politistul intreaba un coleg:
    -Tu stii ce e logica?
    -Nu. Ce este?
    -Ai acvariu acasa?
    -Nu
    -Esti homosexual!

    Cam asta pare să fie logica după care se ghidează tovarășul director în cauză atunci când îi cataloghează drept nesimțiți pe cei care nu au dezvoltat o pasiune pentru șah. 😆 Dar, de curiozitate, l-ați întrebat dacă are idee și după ce reguli se mută și alte piese, exceptând nebunul despre care sunt sigur că știe absolut totul ?

    Apreciază

  2. Inteleg. Asemenea oameni sunt surogate de sefi. Isi acopera lipsa de autoritate (autoritatea adevarata are la baza competenta in meserie) u tehnici specifice autoritarismului.
    E plina lumea de asemenea oameni, toti sunt in frunte. Ca paduchele, zice romanul.

    Apreciază

  3. Draga mea, te înțéleg perfect- am avut de-a face cu asemenea `figuri`. ..Și nu mi-a fost simplu deloc, mai ales că făceam și naveta la 50 de km depărtare de casă.
    Am scris pe undeva despre acel „tiran„, și când spun asta , nu exagerez cu nimic. Trebuie să găsesc notița …
    Trebuie să-ți învingi repulsia..într-o zi, vei avea și alt „șef„.
    Sau , poate vei fi tu șefă pentru alții.
    Îți doresc o săptămână frumoasă! așa cum este ziua de astăzi!

    Apreciază

      1. Dacă îți iubești meseria, învingi toate neajunsurile. Sincer! ți-o spun cu mâna pe suflet. CRED că este cea mai frumoasă dintre toate câte sunt!

        O zi bună îți doresc!

        Apreciază

    1. Dumnezeule! Ăsta da tiran !
      Mi-a plăcut povestirea. Mi-ai amintit de vremurile întunecate ale începutului de carieră. Mă bucur sincer că am citit această aducere aminte.
      PS De circa 10 ori am tot încercat să scriu acest comentariu la tine pe blog dar n-am reușit.

      Apreciază

Lasă un răspuns

