Întrebarea mea, de ce se preferă totuși titularizarea cadrelor didactice care au obținut note mai mici în defavoarea celor cu note peste nouă la examenul de definitivat ?

„Pentru așa salarii în învățământ, așa rezultate la examenul de definitivat „

„Posted: 25 Jul 2013 03:47 AM PDT

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) consideră că resultatele la examenul de definitivat sunt cele previzibile având în vedere faptul că în ultimii 23 de ani politica guvernelor față de salarizarea din învățământ a fost iresponsabilă.

Salariile foarte mici din acest domeniu au făcut ca, an de an, numărul tinerilor cu vocație pentru meseria de dascăl care să se îndrepte către învățământ să scadă și astfel au pătruns în sistem oameni care nu au nicio tangență cu această nobilă profesie, pentru aceștia domeniul fiind o simplă soluție de moment pentru un câștig mizer.

De asemenea, o altă cauză a acestor rezultate slabe, o reprezintă carențele majore în ceea ce privește formarea inițială a viitorilor dascăli. Facultățile de profil nu pun accent pe materii fundamentale de care au nevoie viitoarele cadre didactice cum ar fi metodica predării disciplinelor fundamentale și totodată majoritatea au eliminat practica pedagogică, iar acolo unde încă există este făcută formal. Precizăm faptul că în subiectele de la examenul de defintivat o pondere importantă o ocupă cel de metodică, astfel rezultatele slabe sunt o consecință a faptului că cei care au susținut examenul trebuie să rezolve subiecte pe care nu le-au studiat în facultate aproape deloc.

F.S.L.I. trage încă o dată semnalul de alarmă în ceea ce privește salarizarea din sistemul de învățământ și consideră că singura soluție pentru a avea profesori bine pregătiți este aceea de a se adopta o lege a salarizării pentru personalul din educație, astfel încât salariile să devină motivante.

                              ACOLO UNDE SALARIILE SUNT ATRACTIVE ȘI

                          CALITATEA RESURSEI UMANE ESTE RIDICATĂ!

Contact:
Simion Hancescu, președinte FSLI- 0722.779.716

Geanina Sandu, Departament Comunicare FSLI- 0745.75.21.22

București, 23.07.2013 „

Întrebarea mea, de ce se preferă totuși  titularizarea cadrelor didactice care au obținut note mai mici în defavoarea celor cu note la examenul de definitivat peste nouă ? Sindicatul cadrelor didactice de ce nu ia atitudine ?  Vă spun eu, pentru că susține puterea.

10 gânduri despre „Întrebarea mea, de ce se preferă totuși titularizarea cadrelor didactice care au obținut note mai mici în defavoarea celor cu note peste nouă la examenul de definitivat ?

  1. Iarăși mă bag deși repet, nu sunt parte a sistemului. Personal cred că participarea la examenul de titularizare ar trebui condiționată de promovarea examenului de definitivat. Știu că există „încercări” legislative în sensul ăsta dar ele sunt la fel de neclare și aburitoare ca întreaga legislație din domeniu. Nu e normal să devii titular pe o catedră atâta timp cât nu ești „definitiv” în învățământ. Cât privește slabele cunoștințe de metodică a predării disciplinei în ponderea notelor slabe de la definitivat ca urmare a unei importanțe scăzute date în studierea lor pe băncile facultăților, să nu omitem totuși faptul că definitivatul se dă după o vechime minimă de 2 ani. Ani în care se presupune că, măcar autotdidact te-ai lovit de metodică și pedagogie.

    Apreciază

    1. Dacă nu promovează examenul de definitivat care, între noi fie vorba, este mai ușor decât cel de titularizare pierde titulatura.
      Problema este că în învățământ, date fiind salariile proaste, nu vin decât aceia care nu se pot îndrepta spre alte profesiii ce necesită mai multă muncă intelectuală.
      Eu, una, m-am opus încă din clasa întâi ideii ca fiul meu să devină vreodată profesor.
      Dacă nu ești excroc precum directoarea de la liceul Dimitrie Bolintineanu, dacă ești cinstit și nu condiționezi promovarea cu nimic altceva decât învățarea materiei, riști să mori sărac.

      Apreciază

      1. Nu prea acordati credit dascalilor si nici nu ati prea invatat… altfel nu ati scrie excroc… corect este escroc… sa auzim de bine!

        Apreciază

      2. Mirela, îți mulțumesc pentru faptul că m-ai atenționat în legătură cu greșeala mea.Sigur că este corect „escroci ” și nu excroci 😦 dar ,în rest, nu trebuie să generalizezi. Am colege foarte dedicate muncii pe care-o fac și nu pot afirma că toți sunt lipsiți de integritate precum cele la care m-am referit deja.

        Apreciază

  2. „ACOLO UNDE SALARIILE SUNT ATRACTIVE ȘI CALITATEA RESURSEI UMANE ESTE RIDICATĂ!” scrii tu. Da? Chiar crezi asta? Iti dau cateva exemple: in justitie, salariile sunt f.mari pentru Romania, dar magistratii executa comenzi, iau spagi etc. Calitate?
    La Fondul Proprietatea salariile sunt uriase (seful fondului avea vreo 20.000 euro/luna). Se iau spagi, se fac nenorociri. Calitate?
    Agentiile pentru fonduri europene – salarii uriase. Se ia spaga, se fac mizerii. Calitate?
    Si exemplele pot continua. Nu, salariile atractive n-au nici o legatura cu calitatea resurselor umane cand vorbim despre Romania! La noi pur si simplu e o defectiune in ADN.

    Apreciază

    1. Tot articolul, cu excepția întrebării de la sfârșit, nu-mi aparține și de aceea este scris între ghilimele de rigoare.Este de fapt un comunicat al FSLI-ului.
      Snake, ai dreptate ! Eu m-am gândit la fel ca și tine, atunci când îl citeam, la salariile din justiție, și poliție. Recunosc că nu mi-am amintit de FP și de aceea exemplele date de tine sunt binevenite.
      Dacă mie mi s-a furat telefonul mobil din cancelaria școlii, ce părere crezi că am eu despre nația noastră ?

      Apreciază

  3. Nu inteleg un lucru:de ce medicii au salarii atat de mici?Doar salveaza vieti….magistratii de ce au salariile astea uriase?Doar distrug vieti…..
    Inseamna ca raul e platit foarte bine.
    Binele inseamna salarii mizerabile.

    Apreciază

    1. Cred că în mod intenționat „vedeți ” deformat.
      O victimă care a apelat la justiție și căreia i s-a făcut dreptate nu v-a afirma că judecătorii fac doar rău.
      Din păcate, câte victime se pot lăuda că s-a făcut dreptate ?

      Apreciază

  4. Resursele vor exista. De unde vine deficitul bugetului consolidat? Din deficitul de 3,6 md. de la fondul de pensii. Nu putem spune până nu acopăr deficitul de la pensii ţin salariile scăzute. Dar eu nu am stabilit-o, am cerut doar Parlamentului şi Guvernului să analizeze posibilitatea să se revină la salariile de dinainte.

    Apreciază

Lasă un răspuns

