Nicio nuntă, doar o înmormântare

I Ca orice femeie lovită de morbul consumerismului ce pune stăpânire pe sufletul oricărui muritor , feminitate greșit înțeleasă, mi-am găsit pretestul de a-mi plimba bluza nou cumpărată și-am ieșit după niște borcane cu forme deosebite.
Mândră de complimentele primite, în contul bluzei din voal cu volănașe, uitasem cu desăvârșire așa cum facem fiecare dintre noi când dragostea se evaporă , de binele celorlalți și de faptul că totul , chiar și splendoarea nou achiziționată, înseamnă o tulburătoare deșertăciune.
„Protestul tău este de formă, știi că arăți bine pentru vârsta ta ? ” m-a întrebat Mi Luna atunci când eu am vrut să-i minimalizez complimentul.
„Te-am strigat ca să te anunț, a continuat ea, că a murit mama Mi Runei. ”

00018482_small[1]

II Multe fete bătrâne și femei divorțate, petele de culoare erau date de soțiile sau mamele venite cu copiii lor , în număr mic ce-i drept dar , totuși, prezente, umpleau biserica la ora aceea de prânz când orice lichid, înafara sudorii, se evapora rapid.
Nu cred că ne unea dragostea pentru decedată, eu, una, o văzusem doar de vreo 2-3 ori în viață, ci aceea dorință de a sprijini pe aproapele nostru, Mi Runa ne era colegă , de a pune preț de câteva ceasuri nevoia de compasiune a celorlalți mai presus decât binele cel de toate zilele.
Clipe   tulburătoare când , vâzând lumea adunată în jur, crezi , speri din întreg sufletul, că singurătatea nu a pus cu desăvârșire stăpânire pe destinul tău.

bluze-elegante-dantela-si-volane-mici-683323[1]

III Mi Runa este un grăunte de om, ce se vrea munte de granit în fața celorlalți, are picioarele-i de lut sfărâmate de dragostea infinită pe care o simte pierdută în veci, pieptul i s-a topit sub ploaia de lacrimi și doar ochii de căprioară labiș-eană, uriași , de un negru intens, te fac să mai speri că nefericirea, spre binele ei, nu va pune o stăpânire totală și că, în clipa următoare, nu se va evapora și ea alături de sufletul mamei, tulburătoare constatare, la fel cum s-a întâmplat cu al tău.

Duzina a fost  aleasă de Vero  și constă  în următoarele cuvinte :   pune,  stapanire,  pe,  sufletul, si, binele,  celorlalti se, dragostea, evapora, tulburatoare, tau

emeraldgreen-1024x760[1]

IV Nefericirea  pune stăpânire pe mine, sufletul mi-e plin de durerea șirului de pierderi dragi , știai că binele , ca și dragostea, se evaporă la fel de iute ca și chipul tău optimist și că drama celorlalți e mai tulburătoare atunci când retrăiești propriile drame ?

PS Povești la   fel de tulburătoare, cu mult  mai vesele însă, unde binele tuturor  pune stăpânire pe  sufletul vostru , dragostea nu se evaporă acolo niciodată   spre încântarea celorlalți,  găsiți în tabelul lui psi. Vrei să îți găsești și numele tău acolo ? Scrie și tu, ești bine venit !

Deocamdată și- au făcut tema : Scorpio, Mariana, Ioana Soglu, Vero, tibi, Adriana, lili3d, Dana Lalici, Sonia, Some Words, Călin, Vienela, Alma Nahe, dor, dagatha și draga noastră  psi

25 de gânduri despre „Nicio nuntă, doar o înmormântare

    1. Psi, v-am dus dorul în toate zilele în care-am fost nevoită doar să mă gândesc la voi.
      În plus, am zăcut vreo douăsprezece ore , pritocind în mintea-mi cuvintele date, după înmormântarea pe care-am încercat să o descriu așa cum am simțit-o . 😦

      Apreciază

  1. Ce bine să nu ştii nimic despre un om. Am citit textul cu gândul că eşti bărbat şi m-au trecut tot felul de senzaţii. Să nu te superi că nu-ţi pot spune nimic, dar sunt mută….de plăcere. Şi asta după un text cu o înmormântare ca subiect. Nu vreau să-mi închipui ce o să găsesc pe acest blog, dar pare tare incitant. Acum, parcă mi-e ciudă că am scris în miez de noapte un text scurt ca să mă pot culca mai repede. Na, şi eu care ziceam că nu zic nimic. Felicitări! Din suflet!

    Apreciază

    1. Adriana, îți mulțumesc mult dar să nu îți faci cumva părerea, o impresie complet nerealistă, că aș scrie mereu astfel. 😦 Din păcate, sau poate pentru că suntem norocoase, avem serviciu și familie și de aceea picăm obosite seara.
      😦 Fără cățel și purcel doar un motan. 😆

      Apreciază

  2. Multe duzini tulburătoare la tine. „drama celorlalți e mai tulburătoare atunci când retrăiești propriile drame” – adevărat. Nu știu dacă fără propriile drame am putea rezona cu cele trăite de oamenii din jurul nostru.

    Apreciază

  3. E firesc să nu poţi fi pe deplin pătrunsă de dramele altcuiva, n-ai de ce să crezi că e ceva diferit. Toţi, dar absolut toţi, trecem dramele altora prin sita aceea personală şi ne activează compasiunea doar un anumit punct de vedere, familiar.

    Apreciază

    1. Alma, la înmormântarea ce m-a inspirat pe mine, poate pentru că sunt în concediu de odihnă și am avut mai mult timp la dispoziție ca să cuget, m-a uimit teribil o doamnă care plângea în continuu și care nu era rudă cu decedata. Nici măcar nu m-a recunoscut și nu mi-a răspuns la salut cu toate că am fost cu ceva ani de zile vecine ușă în ușă.
      „O prietenă .” mi s-a spus atunci când am întrebat.
      Am privit-o cu mare atenție cum se zbuciuma și mă gândeam la faptul că-și părăsise soțul cu puțin înainte de a se stinge din viață.
      Multe secrete are cotidianul de lângă noi….

      Apreciază

  4. În anii ’20 și ’30 ai secolului XX liga s-a stabilizat și a căpătat progresiv o structură asemănătoare cu cea actuală. Primul meci de campionat, o adevărată finală a competiției s-a desfășurat în 1933 . Participarea negrilor a fost interzisă între 1927 și 1945, de abia în primul sezon de după al Doilea Război Mondial s-a permis revenirea acestora în loturile echipelor NFL. Tot după cel de al Doilea Război Mondial funcția de Președinte al ligii a evoluat în cea actuală de Comisar NFL , aceasta a fost inspirată de funcția deja existentă în Major League Baseball . Echipele au devenit mai viabile din punct de vedere financiar, ultima echipă a dat faliment în 1952 . În sezonul 1958 meciul pentru campionat a devenit cunoscut sub supranumele de „The Greatest Game Ever Played” (română: Cel mai Bun Meci Jucat Vreodată), NFL începea să se transforme în una dintre cele mai populare ligi din Statele Unite.

    Apreciază

Lasă un răspuns

