Banii unde sunt totuși ? Cum care ? Cei din mită!

După cum v-am mai povestit în trecut, Obișnuiți să fie protejați de presă , și ea vândută, sindicaliștii din  , treizeci de ani n-am prea avut ce să caut ca supraveghetoare la examenul de bacalaureat. Eram incomodă pentru că se cunoștea faptul că nu agreez ideea de copiat, și în plus se plătea bine, mă refer la suma oficială și impozabilă, și de aceea  erau mulți amatori , prieteni sau rude, fiecare își are grijă de gașca sa, ale celor care aveau decizia în pixul lor.
Acum e altceva , când se plătește ziua respectivă cu o sumă modică, chiar mai puțin decât primește un zilier pentru o zi de muncă ( zilierul primește 50 lei, mâncare și băutură iar un profesor 29 lei impozabili ) am fost împreună cu colegii mei „ fraierii de serviciu”.

946208_10201156363168653_1291408433_n[1]

Cum consider că nimic nu merită în această lume, o să râdeți dar eu cred că fiecare faptă își are răsplată, să închid ochii la un anumit gen de „greșeli”, nu-mi doresc nicio clipă ca eu să fac parte din astfel de comisii , izvor de înbogățire rapidă pentru un anumit fel de indivizi.
Dar să trec peste introducere și să revin la subiectul fierbinte al acestor zile, mita dată pentru promovarea examenului de bacalaureat.
Mi s-a părut ciudat faptul că am fost mutați cu toții, mă refer la cadrele didactice supraveghetoare, la un alt liceu decât cel la care fuseserăm arondați prima oară. Am început să întreb în stânga și dreapta și am aflat că exista o reclamație adresată direct ministerului educației. Ghiciți despre ce era vorba ?
Banii strânși de la elevii care urmau să dea examen.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Am fost atentă la toate amănuntele, s-au respectat toate instrucțiunile, nimeni nu a îndrăznit să ne ceară , cum mi-a povestit o prietenă că a pățit anul trecut, să închidem ochii și să-i lăsăm pe elevi ca să copieze, și acest fapt mi-a dat un sentiment de siguranță.
Până vineri, în ultima zi de examen, eram convinsă că există și cazuri în care „iese fum fără foc” și că noi făceam făceam parte din această comisie pentru că ni se recunoștea faptul că suntem integrii.
Au fost de ajuns doar câteva secunde ca să aflu dedesupturile acestei povești.
Se cotizase cu suma de 50 lei per elev în schimbul promisiunii că vor fi lăsați să fraudeze examenul. Pentru că fosta conducere cerea o sumă de 5 ori mai mare
, despre care se crede că este în spatele anonimei petiții, părinții au negat în scris oricare dintre acuzele aduse și au sperat în continuare că examenul din acest an vor avea același curs ca în trecut.
Am făcut rapid câteva calcule, număr de clase ori număr de elevi ori 50 lei, și am descoperit că s-a primit modica sumă de 11 000 lei.
(110 000 000 lei vechi)
Cum examenul s-a desfășurat „ ca la carte”, o elevă care a încercat să copieze a fost eliminată  , cum părinții deja au negat în scris faptul că„ au cotizat ”, mie așa mi s-a povestit, vă întreb, banii unde sunt totuși ? Cum care ? Cei din mită!
PS Pentru un împrumut mai mic decât 55 000 lei, suma  pe care o bănuiesc ca fiind strânsă anul trecut, de 7 ani plătesc lunar rate înrobitoare la bancă. Și mai am 2 ani de plătit.

Draga mea  psi și dragii mei : Alma Nahe, Ioana Soglu, Dana Lalici, Vero, motanul Pandalie, cita, Max, carmen pricop, vantdetoamna, tot Vero, lili3d, gabriela,Scorpio,  după cum vedeți,  sunt tot timpul alături de voi cu gândul și sufletul.

Ce părere aveți domnule balbeck ?

39 de gânduri despre „Banii unde sunt totuși ? Cum care ? Cei din mită!

  1. Draga Carmen, ma bucur ca esti o persoana integra. Tinerii de zi, trebuie sa inteleaga ca in viata pot urca muncind si nu furand ori dand mita. Niciodata in viata nu am reusit profesional pe pile ori relatii ci doar pe capacitatile mele, pe munca si profesionalismul de care am dat dovada. Eu ma bucur ca anul acesta, evenimentele de la Bac au zguduit lumea profesorala si pe cea a elevilor. Nu e corect ca un elev ce munceste constant, sa ia aceeasi nota cu unul care da spaga la examen si in cei patru ani de liceu nu a invatat suficient. A facut foarte bine si Boc cand a introdus camerele de supraveghere in salile de examen. Aratam mereu cu degetul spre guvernanti ca fura, dar noi, ne invatam proprii copii sa faca acelasi lucru si mesajul pe care il primesc ei e ca, daca fura „corect” si nu sunt prinsi, au sanse sa sara etape si sa ajunga in fata.
    Unde e mita? E o intrebare reorica. La cei care trebuiau sa o primeasca. Acestia au scapat, nu se stie de ce. SRI a fost mai indulgent cu ei.
    P.S. Ma bucur ca ai revenit. Ne-a fost dor de tine.

    Apreciază

    1. Gabriela draga mea, și eu vă duc dorul dar cum sunt pasionată de ceea ce fac am muncit până la epuizare. Aștept cu mari emoții rezultatele mai ales că fetele mele nu au avut posibilitatea să-și plătească un meditator particular și totul e rodul muncii lor și al meditațiilor, ore făcute în plus , cu mine la școală.

      Apreciază

    2. Zgomot a fost și-n anii anteriori, dar mai puțin mediatizare. Acum a ieșit circ din cauza ingerintei politicului in actul de justiție … vezi Ponta. Cele din Bacău și Podul Turcului din 2012 sunt exemple clare că pot fi anchetați dacă” politicul nu se bagă. ..

      Apreciază

  2. Eu ma laud cu tine la toata lumea! 🙂 Spor la treaba!
    Ti-am trimis urari de „La multi ani” intr-un comentariu la Alma Nahe care te-a surprins cu buchetul de trandafiri :)!
    Reiau si aici!
    La multi ani cu sanatate si bucurii personale si, de ce nu, nationale! 🙂
    Nu te lasa!

    Apreciază

    1. Sunt și directori cinstiți, cu toate că toți cei care-au fost proaspăt numiți se simt puternic apărați de partid, nu neg asta pentru că și eu timp de 10 ani, cât am fost în funcție, n-am practicat o astfel de metodă cu toate că ,să fii sigură, mi s-a cerut de către cei cărora trebuia să le-o dau.
      După rezultate ne putem ușor da seama unde s-a practicat darea și luarea de mită. Am văzut că în județul Brăila , sau Buzău, promovabilitatea era de peste 75%. Acolo DNA-ul ori a fost orb ori a fraternizat…
      De cele mai multe ori profesorii din școala respectivă habar nu au ce se întâmplă, află că nici eu nu știu , deocamdată, nimic .
      Dar întrebarea rămâne, unde sunt banii deja strânși ?

      Apreciază

  3. Am și eu o întrebare de om prost. Am constatat, și ăsta e singurul lucru care mai îmi dă dreptul la o cât de firavă speranță, că vocea ta nu este singulară în acest peisaj. Așa că am să întreb : de ce nu vă uniți eforturile ? Sigur, salarii gen 1.200- 1.400 lei pe lună exclud din start varianta unor deplasări în care să vă vedeți face to face, a unor întruniri sau dezbateri ori „congrese” dar există această armă a online-ului. Cu curaj, cu nume și prenume, puteți pune bazele unor organizații locale care apoi să îmbrace și forma unitară a „naționalului”. Lăsați sindicatele. Acolo își fac loc lătrăii mai puțin dotați intelectual care consideră că trebuie să zbieri tare și cu forță pentru a obține ceva, indiferent de conținutul mesajului. Sunt buni și ei dar nu pentru probleme de esență ci, punctual, pentru rezolvarea unor probleme de natură mai degrabă administrativă.

    Apreciază

    1. Slabă nedejde să ne vedem vreodată unite sau uniți. Am sperat zadarnic atunci când l-am rugat pe fiul meu să-mi construiască acest blog dar nu am reușit să ne unim nici măcar două persoane.
      Cât privește sindicatul, din anul 2008 nu mai sunt membra vreunuia dintre ele.

      Apreciază

      1. Păi, nu. Sigur că merge ca acest lucru să se întâmple și pe un blog, este o platformă ce permite tehnic acest lucru. Dar ca să se întâmple asta prin intermediul unui blog ar trebui ca acesta să fie complet lipsit de „poezie”, fără prea multe lucruri cu tentă personală și cu mesaje clare, punctuale, pe fiecare problemă și situație în parte. Nu știu dacă m-am făcut înțeles exact. Ceea ce am vrut eu să spun este că ar trebui să arate ca site-ul unei instituții chiar dacă are în spate o platformă de blog.

        Apreciază

  4. Pai de ce au facut tamtam procurori?Ca sa ia ei spaga……ziceau ca 500 euro de elev….adica 50.000 euro,dar nu au gasit decat 10.000 lei,care nu ar fi fost tocmai cash…..iar elevii spun ca nu au dat mita nici macar un ban.hahaha…….
    dar s-au facut cu valiza lui Becali….acolo ciolane ca lumea……
    CEDO s-ar putea sa ii restituie banii insa….

    Apreciază

    1. Banii cei mulți s-au dat înainte și doar fraierii au venit cu ei în ziua examenului, haideți, nu mai faceți pe neștiutorul ! Tipa care-și cerea cei 600 euro, i-a și primit de altfel înapoi , a dat banii la timpul potrivit adică înainte de a începe oralul. 😆
      CEDO , o sperietoare care este folosită prea des. 😆

      Apreciază

  5. Nu inteleg un lucru,de ce in Romania sunt obligatorii 10 clase?Mi s-ar fi parut normal sa se dea examen pentru clasa a xi-a…….
    Si chiar daca sunt obligatorii 10 clase,de ce sa ramana elevi corigenti sau repetenti?
    Asta nu mai e normal.Il obligi,dar ii dai in cap…..poate sa ramana corigent si in gimnaziu.
    Daca si jumatate de liceu este obligatoriu,de ce se mai da examen in clasa a ix-a?

    Apreciază

  6. Pe vremea comunismului si facultatea era obligatorie,iar statul dadea omenilor locuri de munca…..
    Acum statul da afara oamenii de la lucru.
    Nu exista sa nu te inspiri.In toate timpurile copiii s-au inspirat.Si in perioada aia invatamantul era de groaza…..se practica si bataia.

    Apreciază

      1. Statul i-a facut pe unii pe vremea comunismului profesori,ingineri,doctori…….stiu asta si din familia mea.Nu au fost obligati sa se faca agricultori sau mineri:)))))))

        Apreciază

  7. Eu am spus.la bac am avut blat cu cei doi directori,sot si sotie,dar s-a intamplat ceva si nu au putut sa intervina.Au avut vreo informatie ceva….ca sunt si ei urmariti de cineva.M-au felicitat ca am reusit si fara ajutorul lor….si-au cerut scuze ca nu au putut face nimic…..nu au primit mare lucru.Nu a fost paguba mare,o cafea parca.
    Cand nu merge una,merge alta.Daca nu merge planul A,merge planul B.Eu m-am descurcat:)))
    In anul ala doi au picat pe bune….doi nu s-au prezentat.Anul urmator doar doi insi au luat bac-ul.S-a sucit totul cu 180 de grade.Nu o sa inteleg niciodata ce s-a intamplat.Nici nu am avut pe cine sa intreb,am vazut doar rezultatele.
    Pe vremea bac-ului meu baietii mai mari ne incurajau: stati linistiti ca bac-ul se ia usor…..nu stiu de ce nu mai e atat de usor.
    Camerele video pot fi bruiate…..nu incurca deloc.Nici nu costqa mult acest dispozitiv.Acest dispozitiv are efect si pentru camerele radar de pe DN…….
    Teoretic nimic nu poate sta in calea copiatului….dar si copiatul e arta.

    Apreciază

  8. Mai zic o chestie….ii lasam corigenti,ii picam la bac pe capete.Intra in somaj,pagubele pot sa ajunga la miliarde euro.Din banii astia puteau fi platiti profesorii pe cativa ani.

    Apreciază

  9. ola, draga mea, sa stii ca tare buna este ideea a @diana si dan, daca nu poti face cu colegii din invatamint o organizatie, o societate civila, uniti-va toate bloqaritele dar numai femei si faceti-va un ong, o societate civila ceva cu acte in regula, sa fiti o voce ptr ROMANIA, CA FARA A TRECE SI LA CEVA ACTIVITATI, IN AFARA DE FAPTUL SA NE DAM CU PAREREA PE AICI .Si VARZA COSTICA, JUR I-AM CITIT NUMELE DE 5 ORI, am crezut ca ori eu sint timpita ori b1, cind dadea stirea cu numele ei,s-ar putea sa fie a doua ANGHEL DE LA PC, miine poimiine o vedem senatoare ca doar , a sarit mascariciul ala de poanta sa le ia apararea, idiotul asta de are impresia ca masa cind la fatat i-a daruit si o tara, ROMANIA ESTE SI TARA MEA,SI A TA SI LA TOTI ROMANII, DATORIA LUI ESTE SA SE OCUPE DE ECONOMIA TARII SA ASIGURE LOCURI DE MUNCA.

    Apreciază

    1. Ola! Draga mea, mi-a plăcut și mie mult ideea prietenilor @diana si dan numai că, tu știi foarte bine, românul vrea să fie el șef ]ntotdeauna și nu acceptă ca să rămână vreun moment în umbră. Dacă voi ziceți că nu am dreptate explicați-mi vă rog de ce dreapta politică nu se unește ? Nu-i cumva vorba de orogoliu ?

      Apreciază

  10. Deoarece, în cazul în care nu ai avut şansa de-a schimba câteva impresii cu inconfudabilul critic în timpul vieţii, eşti pus instantaneu în faţa unei frustrări: frustrarea de-a opera doar cu ceea ce-ţi rezervă simţurile: a fi, adică, la dispoziţia nevrozei vanitoase de a nu cunoaşte în amănunt acel mister unificabil din inima oricărei gândiri creatoare; mister pe care doar „accesul impertinent” al prieteniei, al unui accidental schimb de intimităţi sau al unui gând scăpat fără voie, ţi l-ar putea revela, brusc, în toată nuditatea lui: cu alte cuvinte, eşti condamnat să rătăceşti cu lumânarea şi penseta prin nisipurile mişcătoare ale Textului, căutând indicii şi mai puţin prezenţe: căci indiciile aparţin depărtării biografice (care este o categorie a eşecului), iar prezenţele intimităţii.

    Apreciază

Lasă un răspuns

