Chiulul și cancerul sau disputa dintre adevăr și minciună

Au trecut 15 ani de când mama lui Robert, cu fruntea plecată-n pământ și cu ochii lăcrimând, m-a rugat să am grijă de singurul ei băiat pentru că ea este pe moarte, descoperise brusc că o măcina una dintre cele mai grele boli, un cancer, și să nu-i las copilul repetent.
Iubirea este motorul vieții și datorită ei suntem în stare de orice realizare dar, câteodată, acest sentiment nobil stă și la baza multor fapte reprobabile.

bebelusi-mame-lauze-si-bolnavi-scosi-din-spitale-67-de-unitati-medicale-desfiintate-91943[1]

N-am crezut-o niciun moment că ar fi pe moarte pentru că arăta a om sănătos dar , cum băiatul nu era nici obraznic, nu chiulea decât atunci când se știa necontrolat de cei din familie, și în plus a făcut și efortul de a învăța pentru examenul de corigență, i-am recompensat truda de peste vară și în toamnă l-am promovat clasa fără nicio problemă. Nu merita să primească o pedeapsă atât de drastică așa cum este repetarea unui an școlar.
Nimic nu mă irită precum minciuna, se spune că  primim ceea ce dăm dar nu cred că este totdeauna adevărat , și de aceea mă feresc să am relații cu oamenii care se folosesc de ea pentru a ieși bine în orice împrejurare.
De câte ori o întâlnesc pe mama lui Robert abia mă abțin să nu –mi imaginez că o întreb , doar au trecut atâția ani, cum de mai trăiește. Știu bine că nu mi-aș permite niciodată să pun o astfel de întrebare cinică  și cu toate astea mă amuz imaginându-mi mutrișoara pe care ar face-o.

foto_bolnavi[1]
Andrei este unul dintre băieții care trebuiau să fie exmatriculați pentru numărul de absențe nemotivate.
În ziua în care a primit atenționarea cu privire la posibilitatea de a fi exmatriculat a venit la mine și mi-a spus o poveste credibilă. Sora sa fusese diagnosticată în mod greșit, fetița este abia în clasa I, cu cancer iar el împreună cu restul familiei, ca urmare a acestui fapt, fusese bulversat total. Absențele nenumărate se datorau îngrijorării și fricii că puteau să o piardă.
Cine n-ar da aur medicilor, știu bine că acum moneda este euroiul,   sau cine n-ar aprinde o lumănare la icoanele sfinte ca să se i se vindece o soră, un frate sau o ființă iubită ? Cine ar mai putea să rămână într-un loc, departe de persoana dragă, știind că zilele îi sunt numărate și că oricând poate să o piardă ?
Ce profesor hain , cu inima înghețată, ar fi în stare să nu se cutremure în fața unei astfel de perspective ? Piroanele din trupul Mântuitorului sunt cazne la fel de mari ca și durerea familiei care-și pierde pruncul nevinovat.
Întregul consiliu de administrație al liceului a fost sensibilizat și Andrei nu a mai fost exmatriculat.

soferi1[1]
PS Acum Andrei  poate să chiulească liniștit. Poate că o să și reușească să ia carnetul de conducere auto pentru care se pregătește de la începutul acestui an școlar.

Orice asemănare cu persoane sau întâmplări reale este pur întâmplătoare.

psi , am lipsit sâmbătă motivat, vă jur, dar toți ceilalți colegi ai mei au fost  harnici și au scris tema propusă de vavaly .

1. vantdetoamna 2. Some Words
3. Vero 1 4. Vero 2
5. Scorpio 6. Gabriela
7. carmen pricop 8. alma nahe
9. vavaly 10. anacondele
11. tibi 12. lili3d
13. cammely 14. roxana
31 de gânduri despre „Chiulul și cancerul sau disputa dintre adevăr și minciună

  1. Daca parintii mint asa, ce te astepti de la odraslle lor. Ce a invatat Robert din comportamentul mamei? Ca o minciuna buna, spusa intr-un moment cheie, poate rezolva o situatie. Dar daca, femeia aceea chiar fusese bolnava, suspecta, si isi facuse operatie, sau ceva tratament? Exista si astfel de cazuri. Eu nu m-as fi oprit la atat. Chiar m-as fi interesat de ea si de sanatatea ei. E greu sa lucrezi cu oamenii dar si mai dreu e sa formezi caractere, cand acestea au influente multiple.

    Apreciază

    1. Gabriela, femeia nu a fost nici măcar, absolut întâmplător, dintr-o greșeală de analize sau rezultate încurcate cum s-a mai întâmplat și altora, suspectă de cancer. Pur și simplu ,știu sigur, a mers pe sensibilizarea mea considerând-o ca fiind cea mai bună tactică. Nașa sa mi-era colegă și prietenă bună. Și apoi într-un sat nu prea există secrete. 😆

      Apreciază

Lasă un răspuns

