M-a tras disperată de mânecă

Nu aveam decât cu puțin peste șaptesprezece ani când o țăgancă, nu se inventase cuvântul rrom vorba lui Radu Banciu, scundă ,precum întreg neamul lor, și plinuță , cu obrajii bucălați și roșii, m-a tras disperată de mânecă.
„Mâncați-aș ochii de fată frumoasă ! Fă-ți un mare bine cu mine! Am bărbatul internat în spital, pentru cine nu știe casa noastră se găsește la vreo 5-10 minute de Spitalul Județean Craiova, și li s-a terminat spirtul. Bărbatu’miu, bată-l vina, s-a tăiat și-I curge sânge. ” Se jelea de credeai văzând-o că urma să-I moară bărbatul în câteva momente..

646x404[1]
Era perioada aceea minunată, pe care o regretă pensionarii la mormântul lui Ceaușescu, când începuse să nu fie pe piață nici hârtie igienică, de scobitori nici nu mai amintesc, darămite spirt medicinal.
Dau să intru în casă când mama și mătușa mă strigă , erau în curte cu treburi, și mă întreabă ce mi s-a întâmplat. Le povestesc impresionată despre necazul femeii și rămân înmărmurită când ele încep să râdă distrându-se pe seama mea.
„Dar naivă mai poți fi.Hahaha! Proastă rău!”
„N-aveți milă de biata femeie, cum puteți fi atât de inumane ? ”

imagine[1]

M-au lăsat să pun într-o sticlă de vreo 300 ml spirt dar m-au sfătuit să o urmăresc după ce i-o dau.
Am ieșit pe poartă auzind în urma mea chicotelile lor.
Nu știu dacă mi-a pupat și  mâna , îi știți ce obiceiuri servile au atunci când vor ceva , sau doar mi-a mulțumit dar, după ce i-am dat sticla, femeia s-a îndepărtat de mine foarte grăbită și  fără să se gândească vreun moment că eu aș putea să o urmăresc.
După ce a dat colțul străzii noastre, pitindu-se după un pom crescut chiar lângă un gard, strategie pe care bănuiesc că o mai folosise, a desfăcut sticluța și a dus-o la gură.
M-am întors acasă dezamăgită. Mă prostise.

Cu riscul de a întârzia mi-am făcut  psi și tema asta! 😆  Scorpio    ,  anacondele – de s?mbata     ,  anacondele     , alma nahe, alma nahe,  tibi,  Gara pentru doi

23 de gânduri despre „M-a tras disperată de mânecă

  1. Credeam că o să spui că ţi-a cerut nişte rom, după rândurile de introducere. 🙂
    Eu mi-aduc aminte cum trăgeau de mânecă prin parc toţi naivii, ca să le ghicească viitorul, care viitor nu se-ntrevedea în acea perioadă nici pace. Dar se găseau naivi, slavă Domnului(cel al ţiganilor, desigur)!

    Apreciază

  2. uneori aşa este, oamenii ne păcălesc. dar numai pentru că vrem noi asta. eu am ales de multă vreme să nu mai urmăresc linia faptelor şi gesturilor mele… până la urmă, dacă întind mâna… să rămână aşa. 🙂

    Apreciază

      1. Da, ar trebui să-i consider și pe adulți copii, cum zici tu și cum scrie în toate cărțile, dar pe mine mă inspăimântă faptul să descopăr că nici elevii nu mai sunt inocenți precum altă dată. 😦

        Apreciază

  3. Eu nu imi fac probleme….am prieten un vecin tigan.Cu el ma duc prin toate tiganiile orasului si nimeni nu ma pacaleste.Au ajuns tiganii sa imi dea sa mananc,altul a intins un cearceaf pe jos,mi-a dat o perna si o plapuma.
    O data (si alta data nu se mai intampla) m-am drogat cu ei.Mi se spune doctorul prin toate cartierele rau famate…;.
    Am dormit la ei cu miliarde lei vechi in buzunare,cu telefoane scumpe.Nu mi-au furat nimic.Ma respecta si ii respect.Parca sunt de-al lor.Dar trebuie „intrare”,adica trebuie sa te bage in lumea lor unul de-al lor,respectat.
    Cand ajung acolo toti sunt bruneti,unii negri,moraci(negri cum sunt columbienii).Nu e niciunul ca mine.Dar ne simtim bine,manele,mici,,bere,,”whisky” cava d`oro….pirande in fuste lungi.Am dansat cu ele,m-am simtit bine,nu sunt deloc urate.
    Nașa zicea ca daca nu sunt cuminte,ma da unei familii de tigani….cand eram mic.

    Apreciază

    1. În clasa a VIII a am avut o colegă de bancă țigancă. O chema Angela Daia, era blonduță, foarte curată și cuminte, poate prea tăcută pentru firea mea exuberantă, și cu toate că la învățătură nu era prea strălucită, nu se omora cu studiul, era foarte isteață. Cum pe mine mama m-a educat în spiritul egalității, că toți oamenii sunt egali în fața lui Dumnezeu, nicio clipă nu m-a deranjat faptul că ea nu era româncă sadea. Dirigintele m-a mutat , la un moment dat, în bancă cu o altă colegă care se numea Irina Bârsan. Aceasta mă irita cu aerele ei de descendentă a nu știu cui, a șaptea generație încălțată, și am preferat să stau în continuare cu Angela. Țiganii nu sunt o categorie de oameni mai răi decât noi sau mai proști. Fiecare nație își are și copacii dar și uscăturile ei.
      Pe mine mă amenințau că mă dau la țigani dacă nu sunt cuminte și , de aceea , fugeam și mă ascundeam sub pat atunci când trecea vreunul pe strada noastră. 😆

      Apreciază

  4. Nu o sa uit niciodata un lucru: snurul de sef de grupa mi l-a luat o tiganca.Invata foarte bine.Era constanta.Nu lua niciodata sub 9.Eu cand invatam,cand nu invatam.Facea muzica….venea cu vioara si la scoala.
    Bunica ei era inspectoare,fosta directoare de scoala….provenea dintr-o familie foarte buna.
    Am avut mari probleme cu ea. 😆

    Apreciază

  5. Nu stiu ce diciplina a fost.Am auzit dupa ce am intrat in conflict.Directoarea scolii care se avea foarte bine cu bunica mea,bunica mea predand si acolo,i-a spus ce a fost bunica fetei.Noi ne bateam cu fetele pe vremea aia.De aici conflictul.Totusi nu am fost exmatriculat.Nici nu s-a pus problema.Era prea greu.Au fost niste masuri….fata mi-a luat snurul de sef de grupa.Bineinteles ca nu ne-am potolit.abia dupa ce s-a terminat generala.Eram cam nebunel in generala.

    Apreciază

    1. Erați copii. 😆 M-ați făcut sincer să zâmbesc amintindu-mi cum un băiat, îl chema Liviu, îl plăceam și credeam că și el are aceleași sentimente pentru mine , m-a amenințat că mă omoară cu un briceguț din acela care avea pe el un pește în relief. Nu mi-a fost teamă de el nicio clipă, era băiat de educat , părinții ingineri, iar noi stăteam pe aceeași stradă. L-am pârât comandantului de unitate , nu cred că voiam să pățească ceva.Nici nu a pățit. Dacă aș fi fost cu adevărat supărată pe el îl spuneam mamei mele . 😆

      Apreciază

Lasă un răspuns

