Cătăline, o să-ți treacă !

Nicolae Iorga ar fi fost de acord cu modul în care se desfășoară azi procesul de învățământ ? Mihai Viteazu  ,eroul meu preferat i-ar fi tăiat capul cu paloșul unui astfel de dascăl.
Nicolae Iorga ar fi fost de acord cu modul în care se desfășoară azi procesul de învățământ ?
Mihai Viteazu ,eroul meu preferat i-ar fi tăiat capul cu paloșul unui astfel de dascăl.

Luni de zile mi-ai spus să fiu bună și iertătoare și să trec peste incidentul cu eleva care a rămas repetentă cu media 2,50(doi și 50%) , adică doi în scris și trei în oral, și promovată de către directorul liceului. Ți-am zis că nu pot și mi-ai făcut aproape zilnic teoria despre milă și creștinism încercând să mă faci să înțeleg cât sunt de păcătoasă. OK !
Îți răspund abia acum, ai posibilitatea ca tu, după ce primești un bolovan în cap de la mine, a se înțelege o plângere penală și o reclamație la ministerul de resort, să-mi dovedești că ești un mai  bun creștin decât mine  și să treci râzând peste incident.
A, nu mai ești de acord cu iertarea creștinească ?

17 gânduri despre „Cătăline, o să-ți treacă !

  1. Doamna Carmen,
    Din cauza unor astfel de oameni nu mai exista respectul fara de educatori, invatatori si profesori in scolile noastre. Pe timpul cand eram la scoala era RUSINE sa vii cu lectiile neinvatate si daca incerca-i sa comentezi ceva, imediat era chemat parintele la scoala si o lua-i pe coaja, fara a beneficia de „drepturile omului”. Cei care luau meditatii erau considerati ” prostii clasei”, dar s-au uitat toate acestea. Pacat ! O societate fara cultura este o societate pierduta !

    Apreciază

  2. Ar fi cazul sa te duci dracului la oltenii tai de aici, ai criticat directorul, elevii, profesorii care fac proiecte , colegii tai, dar pana la urma tu cine mama dracului esti? o simpla profesoara care se crede corecta, dar si corectitudinea este pana la un nivel, te dai corecta dar nu te uiti in ograda ta, sotul un fost avocat, acum un betiv notoriu, un copil handicapat lasat pe strazi sa cerseasca mancare………in loc sa fii o sotie, gospodina, mama buna sa iti ingrijesti familia stii sa palavragesti si sa barfesti pe toti.
    Bine ar fi sa te dea afara din invatamant. Poate asa o sa iti vina mintea la cap…….dar care minte? ……..doar ai certificat de schizofrenie…….nu inteleg cum iti da dreptul sa mai predai, sa fii printre copii…..pleaca …pleaca…pleaca

    Apreciază

    1. Să înțeleg că tu ești eleva (care ar trebui să fie repetentă), mama ei – sau directorul liceului 🙂
      Haide să facem cum zici tu, să ne ținem gura – și să lăsăm copii repetenți să treacă clasa, ba mai bine, hai să îi punem în posturi de conducere (așa cum e moda acum) – și în 20 de ani o să fim conduși numai de oameni ca tine, pardon, ca fata repetenta 😎
      Ar fi ok dacă cel care și-ar vedea de treaba lui ai fi chiar tu – nu mai judecata pe altii – uita-te la tine. Cate 3 clase ai?

      Apreciază

      1. S-ar putea să fie una/unul dintre profesorii care cer bani propriilor elevi ca să le scrie proiectele de sfârșit de ciclu. Proiecte pe care tot ei le notează mai apoi. Nu înțelegeam eu ce i-a scos din minți pe aproape toți. Asta este societatea în care trăim !Mai avem un pic și îl santificăm pe Adrian Năstase ! 😆

        Apreciază

      2. sa stii ca nu am nici o legatura cu eleva sau elevii criticati, nu sunt nici profesor, nici director, am o facultate nu numai 3 clase, sunt un simplu cititor si imi vine sa vomit cand va citesc comentariile. Sunteti niste oameni de 2 lei daca sustineti o asemenea persoana cum este Carmen. Daca i-ati cunoaste adevarata fata si nu ceea ce scrie ea aici mi-ati da dreptate, iar ceea ce am scris despre ea este adevarat.

        Apreciază

    2. Dacă ai fi părintele unui elev care muncește din greu pentru copilul său și care visează ca acesta să ducă o viață mai ușoară decât el, să urmeze o facultate și astfel să-și depășească condițiția , ai vrea să știi că se fac toate orele, că nu chiulește nimeni în școală, nici elev dar nici profesor, că este liniște la ore, ca să se poată înțelege ce se predă, la fel cum se întâmpla pe când erai și tu în școală și când marea majoritate a elevilor promovau examenul de bacalaureat și urmau cursurile unei școli superioare.
      Dacă…
      Nu te-ar durea sufletul pentru nu știu ce director, efemer într-o funcție ca noi toți, nu ți-ar păsa de nu știu cine…
      Corectitudinea este până la un nivel ?! La care nivel trebuie să ne oprim cei care încercăm să fim corecți ?

      Apreciază

    1. Mulțumesc pentru încurajări dar să fiți convins că de 33 ani de când sunt în învățământ am reușit să mă obișnuiesc cu tot felul de reacții . Dacă nu m-au îngenuncheat atunci acum nu au nicio șansă. În schimb, ori de câte ori îmi reîntâlnesc foștii elevi , prin vorbele lor de recunoștință față de munca mea, îmi dau seama că nu am greșit , și nu o fac nici acum, atunci când le cer să învețe pentru ca lor să le meargă mai bine. Cum spuneam și altă dată măcar un pic, din ce-au făcut profesorii mei pentru mine , să realizez și aș fi fericită.

      Apreciază

  3. Sunt profesori care fac meditatii la romana, matematica, engleza, biologie cu elevii de la clasa si, culmea, primesc note in catalog pe tema lucrata „in particular”… cu ce sunt mai de blamat cei care fac proiecte de sfarsit de an? Pe aceeasi logica, ce facem cu doctorii care nu te opereaza daca nu dai banul? Si cu politistul de la circulatie care ia spaga in loc sa dea amenda? Exemplele ar putea continua la infinit, dar sa ne scoatem ochii unii altora nu rezolvam nimic! DIn pacate, pestele de la cap are probleme, iar daca acest cap numit presedinte/ministru/director este prost, prost ne va merge si noua…. 😦

    Apreciază

    1. Love, ai dreptate ! De mult n- ai mai comentat pe blogul meu și m-am întrebat ce s-a întâmplat. Poate că subiectele tratate de mine nu erau interesante.
      Nu sunt de acord, dacă mă întrebi, cu practicile acestea descrise de tine și despre care aflu și eu de la elevi și mă minunez de fiecare dată și nu-mi vine să-i cred.
      „meditatii la romana, matematica, engleza, biologie cu elevii de la clasa si, culmea,” elevii „ primesc note in catalog pe tema lucrata “in particular”…
      Întotdeauna mă întreb, profesorii mei , cei pe care i-am admirat și care mi-au fost ca model în viață, ar fi procedat vreodată astfel ? Categoric, nu.
      De fiecare dată când iau o hotărâre într-o privință sau alta mă gândesc, de asemenea, dacă mi-ar fi convenit ca băiatul meu să fii avut astfel de profesori. Categoric, nu.
      Băiatul meu a învățat primii patru ani în în Liceul Teoretic Agromontan „Romeo Constantinescu ” și a avut-o ca învățătoare pe domnișoara Cristina Iordache. Ori de câte ori ne amintim de acei ani, băiatul meu vorbește cu respect și iubire despre cea mai frumoasă și bună învățătoare.
      La fel de respectuos este și când își amintește de profesorul și dirigintele lui , domnul profesor Bocan, despre domnul profesor Emil Mușat, despre domnișoara profesoară Adriana Neagu, despre doamna profesoară Ileana Grumbaum, despre doamna profesoară Claudia Kis,… Lista poate să continue cu profesorii de la Colegiul Național IL Caragiale din Ploiești.
      Oare nu spunem noi mereu că nu trebuie să facem altcuiva ceea ce nouă nu ne place ?
      Nu, nu sunt mai de blamat niște profesori care primesc bani de la elevi ca să le scrie proiectul pe care îl notează tot ei dacă facem comparație între aceștia și profesorii care dau „meditatii la romana, matematica, engleza, biologie cu elevii de la clasa si, culmea,” elevii „ primesc note in catalog pe tema lucrata “in particular”…
      Dar dacă ne gândim la deontologia profesională și la etică ce părere avem ?
      Avem pretenția de la doctori să-și facă meseria și să nu-și încalce jurământul depus, Jurământul lui Hipocrate,de la polițiști , de asemenea, , de la procurori și judecători, dar de la noi ?
      Sunt de acord cu faptul că noi nu avem nicio pârghie să schimbăm lumea dar voie să ne exprimăm oare mai avem ?
      Și apoi, ca o concluzie, eu una oficial și în scris m-am plâns doar de faptul că elevii chiulesc de la școală și mă întreb, așa îmi place mie să gândesc, de ce colegii mei s-au supărat totuși pe mine pentru că eu una nu am atacat cu nume și prenume pe nimeni altcineva decât pe director ?
      Nu cumva cineva i-a manipulat ca să îi aibă aliați ?
      Cum de vorbesc elevii, de la clase unde eu nici nu am ore , că va veni brigada din cauza mea ?
      Da, „DIn pacate, pestele de la cap are probleme, iar daca acest cap numit presedinte/ministru/director este prost, prost ne va merge si noua…. ” dar nu înseamnă că noi ca societate civilă nu avem vreo vină.

      Apreciază

      1. Normal ca avem voie sa ne exprimam LIBER, e dreptul nostru castigat cu greu in ’89! Si normal ca avem voie sa ne cautam dreptatea-in tara sau chiar la CEDO, dupa caz…. Realitatea, insa,e alta: suntem inselati, furati, pacaliti si se pare ca ne convine aceasta stare pentru ca putem, la randul nostru, sa mintim, inselam, furam-se cheama ca „ne descurcam”! Nu mai cred ca vom ajunge sa fim o societate morala, corecta, bazata pe principii sanatoase, dar eu sunt o pesimista incurabila, nu mai sper in minuni-am visat frumos in ’89, mi-a trecut! Ca o paranteza, iubesc din suflet un personaj interpretat de Al Pacino care spunea: „am stiut intotdeauna care e calea dreapta de urmat, fara exceptie, am stiut, dar n-am urmat-o niciodata…si stiti de ce? era al naibii de greu!”

        Apreciază

      2. Dacă există doar câteva persoane, și vreau să-ți spun că nu suntem singure, e totuși bine. Înseamnă că nu este totuși totul pierdut. Personajul interpretat de Al Pacino știa și nu se înșela când afirma că „era al naibii de greu!”
        Eu trec a treia oară prin experiența asta. La un moment dat, una dintre inspectoarele de matematică își primise „darul ” și de la inamicii mei dar și de la cei cu care eram ocazional , în acel moment , în aceeași tabără. Așa cum scriai ieri peștele… Dumnezeu a fost cel care m-a salvat totuși.
        Descopăr, analizând celelalte două situații, că fac față mult mai ușor la presiuni decât acum 33 ani sau acum 23 ani!
        Ce veți face voi cei tineri când veți vedea că , deoarece nimeni nu se opune, toate se vor deteriora mult mai grav ?
        Nici Ceaușescu nu a fost de la începutul mandatului său, doar era reales din patru în patru ani, nu s-a purtat dictatorial precum spre sfârșitul vieții lui.

        Apreciază

  4. Pentru regi,
    Sa va fie rusine ! Nici dumneavoastra nu cunoasteti persoanele care comenteaza aici, dar in schimb le aduceti jigniri gratuite. Eu apar un principiu si ar fi bine sa cititi ce am scris si dupa aceea sa comentati, dar corect si cinstit si nu cu vorbe de mahala ! Persoane de 2 lei sunteti dumneavoastra, iar daca nu va convine ce se scrie aici puteti, foarte simplu, sa NU comentati si sa NU mai intrati pe acest blog. Cuvintele dumneavoastra arata nivelul de „educatie” si NU sunteti in postura de-a da lectiii de moralitate.

    Apreciază

Lasă un răspuns

