Oreliștii vor ședință, se numește Consiliul de Administrație al Școlii !

Astăzi am aflat de la o prietenă bună că nu se mai folosește expresia de pupi-n-curiști, noțiunea este depășită cu toate că fiecare dintre cuvintele ce o formează se găseste chiar și în DEX -Online , pentru că nu mai este de bontón.
Acum , ca orice modă trecătoare , este în mare vogă, cel puțin în mediul sanitar , să-i numești oreliști pe cei care –i ling pe șefi în urechi spunându-le tot timpul și fără urmă de rușine că au dreptate. „ Da, să trăiți ! ”

Orice elevă care nu învață la matematică, să fie promovată !
Orice elevă care nu învață la matematică, să fie promovată !

Am fost înștiințată, cu citație și semnătură de primire ca la tribunal , că urmează să fiu audiată într-un Consiliu de Administrație.
Abia aștept să văd pe pielea mea și cu proprii ochi cum se desfășura o ședință de tip Stalinist. Oricât m-aș strădui să-mi imaginez o întâlnire normală, cu discuții civilizate, pro și contra, mi-este imposibil. Directorului meu îi place la nebunie să se audă vorbind și , după cum am observant, nici nu poate să urmărească ideile exprimate de altcineva. Nimic nu este mai interest decât ce spune el. Oricum așa crede.

Cum , doar pentru 41 de absențe să fie exmatriculat ? Să nu mai aibă voie să doarmă în timpul orelor ?
Cum , doar pentru 41 de absențe nemotivate să fie exmatriculat ? Să nu mai aibă voie să doarmă în timpul orelor ?Nu se poate !

Păi, ia imaginați-vă , cine îndrăznește să-l contrazică pe managerul nostru numit de USL-ul conducător cu 70% ?
Mai degrabă pot să văd cu ochii minții cum se despică marea ca să poată trece poporul evreu proaspăt ieșit din sclavie decât să mi-l imaginez pe vreun coleg sau pe vreo colegă de a mea îndrăznind să-l contrazicâ pe șeful suprem, cel care promovează repetenții și apără chiulangiii .

Din luna septembrie și până în prezent n-a fost ședință la care cineva să aibă vreo părere contrară.

De când a țipat la mine, se albise tot la față și îl trecuseră transpirațiile încât se ștergea automat cu batista tot timpul,  mă gândeam că urmează să moară în fața noastră și i se termină mandatul înainte de a  începe să ne  conducă în mod glorios către dezastrul final , pentru că am îndrăznit să îmi reafirm  curajul de a nu mă înrola  în sindicatul comunist, m-am gândit că nu merită să-mi încarc conștiința cu un deces prematur.

Sigur că este un pamflet, ce ne-a mai rămas,  nouă românilor  care credem în idealuri  și moralitate,  când numărul celor care preferă să fie oportuniști formează  o mulțime echivalentă cu armata turcilor care veneau să ne cotropească   ?

11 gânduri despre „Oreliștii vor ședință, se numește Consiliul de Administrație al Școlii !

  1. Am dat like pentru text.
    Povestea e tristă şi din păcate omniprezentă. Aceeaşi e situaţia peste tot şi sinceră să fiu încep să regret şedinţele de producţie comuniste, în care nefiind măcar membră de partid, puteam să-mi spun deschis părerea fără să se oftice decât câteva „lenuţe” colege de laborator din preajmă care oricum nu aveau curajul nici să respire scoţând naiba limba din fundurile pe care le spălau cu sârg.
    Azi copiii acestor „lenute” au ajuns mari mahări pe la partide „democratice” şi nu acceptă păreri contradictorii. Mi-e greaţă la propriu.

    Apreciază

    1. Mulțumesc!
      În vremea comunistă deschideam gura și nimeni nu îndrăznea să mă oprească așa cum se întâmplă acum. Tot atunci, nu-mi dădea ordin , aveam doar un pic peste 24 ani, să promovez elevii. E drept că, atunci n-am auzit despre profesori care le vindeau propriilor elevi lucrarea de la sfârșitul liceului pe care, după aceea, să o noteze tot ei așa cum se întâmplă acum. Corupția a ajuns la cote mari și cu acordul nostru al societății civile. Cât despre elevi care să fie promovați la ordinul directorului de școală fără să fii învățat o iotă…
      Aceeași greață simt și eu și de aceea mă descarc scriind.

      Apreciază

      1. Cred. Nu mai există valori morale, de asta am şi ajuns aici. Cei trecuţi acum pe ordin sunt şmecherii care ne vor conduce mâine. Din păcate, până câdn românii nu se vor trezi în masă, vom continua să ne amărâm viaţa astfel. De multe ori am senzaţia că strig în pustiu.Un sentiment al inutilităţii pe care nici măcar Don Quijote nu l-a avut.

        Apreciază

      2. Bună !
        Abia acum m-am întors acasă și vreu să-ți răspund. Românii, cu mici excepții, nu se vor trezi niciodată și nu pentru că nu sunt capabili să înțeleagă ce se întâmplă ci pentru că , la rândul lor, sunt șmecheri și îi văd de micile lor aranjamente. Câți dintre colegii mei, profesori ca și mine, crezi mai vorbesc cu mine pentru că m-am revoltat împotriva chiulului în masă al elevilor ?

        Apreciază

  2. Pupincuriști – oreliști… Complezența altoită cu complicitatea tacită și lașitatea, care se dezvoltă pe un fond de dorință de parvenire cu orice preț, slugărnicie și delațiune. Dacă azi sîntem unde sîntem, nu ar trebui să dăm vina pe comuniști în primul rînd, ci pe…
    Sper să treci cu bine peste asta.

    Apreciază

  3. ola draga mea,sincer imi pare rau de tine prin ce treci si implicit si de elevii cu probleme ,ptr ca se comporta ca si cind ar fi orfani.Au scazut valorile bune din tara,ca la ora actuala au aparut si valorile rele comunistii ramasi pe functii sustinuti tacit de catre romani probabil anemici,fricosi,lasi oameni fara nici-un crez in viata .Ti-am spus ca nepotica mea de 6 ani este in primul an de scoala aici,nu li se dau teme acasa in timpul saptaminii doar la sfirsit,dar stie sa scrie si sa citeasca cursiv aproape, ii dam dictare,bine ca nu stie semnele de ortografie toate,la matematica stie adunari si scaderi pina la 100,iar noi facem cu ea simbata si duminica in romana,noi sintem multumiti cum merge cu scoala,nu sintem stresati ca nu lucraram multe ore,aici se invata foarte degajat.Iar la inceputul anului scolar pshiologul a verificat copii si sint vre-o 7 cu probleme,cu ei se lucreaza o ora in plus in sensul cind ceilalti copii sint afara si se joaca ei fac teme,pupici.

    Apreciază

Lasă un răspuns

