Chiuliți, chiuliți elevi, directorul Nicolae Ghencea vă este avocat pro bono !

Cum bănuiați iar am probleme cu direcția școlii unde profesez. Bănuiesc că în forul său intim, cine altul decât directorul care a promovat în toamnă o elevă rămasă repetentă în urma examenului de corigență, articolul cu pricina îl găsiți mai jos, nu dorea să fie doar un amărât de profesor ca noi toți, dânsul are specializarea în agricultură, ci ditamai avocatul. Pentru că altfel n- am cum să înțeleg de ce domnul director Nicolae Ghencea ține mereu să-mi spună că se consideră ca fiind avocatul elevilor năpăstuiți de mine.

3361661_01[1]

Pentru că eu, ca un om rău ce sunt și lipsit de orice urmă de omenie, am pretenția absurdă de altfel ca elevii să învețe, să-și facă temele, să fie civilizați și să nu chiulască de la nicio oră.
La sfârșitul primului semestru elevii clasei a XII a I unde mi s-a dat dirigenția, în mod firesc ar fi trebuit să fii fost numită la o clasă început de ciclu dar am acceptat pentru că erau alte persoane care-și doreau să ia un colectiv de la început ca să-l formeze, am numărat 840 absențe la o clasă de numai 26 elevi.
6 elevi se evidențiau prin numărul foarte mare, eu număram absențele și-mi făceam cruce :
„Doamne, ce- a ajuns învățământul românesc ! ”
Unul dintre cei șase elevi a fost exmatriculat chiar de atunci.  Avea 161 absențe și doar 14 motivate.  Ceilalți, mai bogați, și-au cumpărat scutiri medicale și astfel unul dintre ei a ajuns de la 146 absențe la doar 38. Dacă doctorul eliberează o scutire medicală cine poate să o conteste ? Cineva mi-a spus că până și poliția locală ar cunoaște situația dar nu au forța de a lua vreo măsură coercitivă împotriva celor care-și fac avere speculând lenea elevilor, viitorul luminos al țării.
„5 lei costă o scutire! ”
Mi-a spus cu naivitate un elev de la o altă clasă.
Bănuiam eu ceva dar nu realizasem cât de gravă este situația, acum însă am priceput de ce elevii din liceu nu-și mai amintesc nici ce- au învățat în învățământul gimnazial , numărul enorm de absențe de la ore este principala cauză a golurilor din cunoștințele lor.
Am înțeles și de ce domnul Daniel Funeriu, când încă era ministru al educației, a cerut ca lună de lună să fie descărcate toate absențele elevilor pe o platformă MECT-ului.
Nu mă simt bine sufletește atunci când sunt nevoită să iau o măsură de o mare gravitate ca lăsarea unui elev repetent, scăderea drastică a mediei la purtare sau, în acest caz, exmatricularea unor elevi dar nu pot să nu observ că o faptă de așa zisă bunătate din partea cadrelor didactice este de fapt un semnal dat elevilor că „ se poate” orice, să nu învețe și totuși să fie promovați, să nu frecventeze cursurile dar să primească certificate de absolvire a douăsprezece clase.

În ziua de 12.03.2013 am rugat elevii , pe cei 5 care au reușit să scape ne-exmatriculați în luna decembrie 2012, să semneze un tabel , toți au 18 ani împliniți și ca urmare majori și responsabili în fața instanțelor, prin care recunosc că au primit înștiințarea că urmează să fie exmatriculați pentru numărul de absențe .
Din data de 12 martie până ieri 2 aprilie, în fiecare zi le-am amintit că trebuie să-și aducă scutirile pe care le au ca să le pot motiva absențele.
Trei dintre elevi, au crezut că glumesc.
Unul dintre ei, cel care a rămas cu 70 absențe nemotivate, mi-a râs în nas și mi-a spus că :
„ Vă arăt eu că nu mă exmatriculați ? Nu faceți dvs. ce vreți! ”
Părinții niciunuia nu a binevoit să mă sune sau să mă caute la școală. Le rezolvă directorul școlii pe toate ! Doar a făcut ad-hoc o comisie și a promovat o elevă repetentă !

Cu toate scutirile, aduse mie de către elevi,  au mai rămas următoarele absențe:

Elevul I:
Ianuarie :limba română 23, geografie 15, religie 25, :limba franceză 18, 25.
Februarie : limba română 1,8,15; matematică 1, 7 ; geografie 11; limba engleză 7,7; limba franceză 7,8,14,15
Martie : chimie 8,22, 29; geografie 11; TIC: 13, 20, 27; limba franceză 1; MOD I 27, 27: MOD II 8, 15,22; MOD VI 1,15,22. limba engleză7,28.
Adăugați și cele 36 absențe nemotivate din semestrul I.
Elevul II:
Februarie: limba română 25,25, matematică 1,6,7,22;biologie 14,18,25; chimie 22; istorie 18,25: economie 8; TIC:3,27: limba franceză 8,22; MOD I 6, MOD II 20, 27.
Martie : limba română 1, chimie 15,22,29, biologie21,28; geografie 18, economie 29, TIC: 20, 27; limba franceză 1, limba engleză 21, 27. MOD I 27.
Adăugați și cele 38 absențe nemotivate din semestrul I.

Eleva III,

 Care spre deosebire de anul trecut a avut o atitudine mai civilizată și cooperantă , cea despre care este vorba în articolul de mai jos, a considerat că eu sunt o persoană total neglijabilă și că le rezolvă domnul director toate problemele ei cu orice preț.

În România există un liceu făcător de minuni pentru corijenţi

Februarie: limba română 4,16 ; biologie 14,18, MOD I 20; MOD II I7,14: MOD VI 1,8,15,
Martie : 6; biologie 21,28, geografie 4, 25; TIC:6, MOD II 27, limba engleză 7.
Adăugați și cele 36 absențe nemotivate din semestrul I

Vă amintesc faptul că un elev de liceu, din clasa a XI a sau a XII a, se exmatriculează la 40 absențe nemotivate.
Astăzi domnul director Ghencea Nicolae m-a amenințat că voi fi dată în judecată, bănuiesc că la sfatul său de avocat pro bono, ca elevii să nu fie exmatriculați.

12 gânduri despre „Chiuliți, chiuliți elevi, directorul Nicolae Ghencea vă este avocat pro bono !

  1. Funeriu a fost singurul ministru al educaţiei care a încercat să reformeze sistemul înspre mai bine. Dar a revenit iarăşi Abramburica (să nu îmi spună mie cineva că nu ea conduce ministerul acum) şi s-a pus iar pe reinstaurarea legii bunului plac.

    Apreciază

  2. Doamna profesoara,elevii din ziua de azi sunt foarte cuminti…..pai noi luam catalogul,ne motivam absentele si ne puneam note.
    La facultate se intra fara admitere,iar examenul costa 100 euro.Trebuie si prezenta la examen….dar se ia cu 100 euro.
    Ase se fac toti „studinti”…….

    Apreciază

    1. Elevii sunt cuminți pentru că existăîn prezent cadre didactice care motivează în locul lor, contra ceva bănuiesc eu, absențele . Anul trecut am observat cum absențele nemotivate de la matematică erau încercuite și mult m-am mirat că exista totuși printre diriginți o colegă cinstită care l-a sesizat pe domnul director careînsă a rămas impasibil.

      Apreciază

  3. Noi nu mai dadeam bani pe scutiri,aveam 0 absente.Cate are x acum?200…..Nicio problema,prinde catalogul si le motiveaza pe toate.
    PS: Sa nu lasati catalogul in clasa nesupravegheat.Si 30 secunde sunt suficiente pentru unii.Pai la noi era bataie mare…..Cineva tinea de 6…..cand intra profesorul catalogul era inchis cum l-a lasat si elevii cuminti in banca,de parca nimic nu s-a intamplat.Dar toti zambeau.
    A venit o profesoara si a vazut ca un elev problema nu mai avea absente,ca toate erau motivate….dar s-a prins ca e ceva in neregula.blegul incercuise cu totul…..
    altul avea nota 8.Cine ti-a pus nota 8 la mine,ca eu nu ti-am pus? Nu stiu,nu stiu,nu stiu d`astea….ce putea face profesoara?S-a suparat si atat.Dracusorul isi batuse joc de ea.

    Apreciază

  4. Si dirigul ne motiva absentele.Si culmea e ca a inceput foarte dur….punea numai 3 si 4.Eram in clasa a ix-a.Abia incepuse.Prima zi a predat.A doua zi a dat lucrare.3 direct…..dupa o saptamana elevii s-au trezit cu 3 si 4.Apoi s-a schimbat 180 de grade.A fost cel mai de treaba.

    Apreciază

  5. Am inceput sa chiulesc prin clasa a vii-a…..diriginta suna acasa sa spuna ca eu chiulesc. Dar am gasit solutia,desfaceam un fir de la telefon si nu mai suna.Pe vremea aia nu exista telefon mobil. Era mai bine….o angajata de-a noastra este mama si diriginta o suna pe telefonul mobil si ii spune ca lipseste cel mic. hahaha
    De data asta are scuza,ca e gripat.

    Apreciază

  6. Ceea ce se întâmplă în învățământul din Văleni (la Gurul Școlar Romeo Constantinescu) NU SE REZOLVA NICIODATĂ LA ZIAR, LA INSPECTORAT SAU LA TV. ACEST CAZ PENAL, PENTRU CA ESTE O ȘCOALĂ PENALĂ, SE REZOLVA DOAR LA POLITIE ȘI PROCURATURA. ĂSTA DACĂ MAI ESTE LEGE

    Apreciază

Lasă un răspuns

