În fața indiferenței … mă cutremur

Doar sufletul unui adolescent îndrăgostit care suferă poate să mai fie la fel de sensibil ca și cel al unui copil, poate…
Am trăit la intensitate maximă toate nefericirile copilăriei care, între noi fie vorba, n-au fost deloc private de iubire, eu fiind unica fiică a unor părinți excesiv de posesivi, dar și emoțiile unei adolescențe prelungite și de aceea nu rămân niciodată indiferentă în fața unor abuzuri chiar dacă atitudinea mea civică este mai apoi răsplătită … necorespunzător .

La fel de speriat  arăta și Iulius
La fel de speriat arăta și Iulius

Prin anul 2008 la școala unde eram directoare învăța un băiat Iulius care mereu intra în conflicte cu ceilalți băieți. Era firav și destul de scund, pe atunci era prin clasa a VI a, și deseori avea lacrimi în ochi.

Mi-a povestit cum, părinții săi fiind despărțiți, el trebuia să stea la tatăl recăsătorit și să aibă grijă de fratele mai mic, cum mama sa vitregă îl nedreptățea și îl bătea cumplit de rău, colegele mele care-i erau vecine au confirmat aceste fapte, iar tatăl, polițist, la rându-i îi administra același tratament atunci când se întorcea acasă.

peste-620-de-minori-romani-au-fost-abuzati-sexual-in-2010-106845[1]
Mi-era milă de băiat cu toate că acesta îmi povestise, dar eu credeam că este o minciună, cum jupuise de vie o pisică.
Am vorbit de mai multe ori cu mama vitregă, era o femeie frumoasă și plăcută, care nega cu vehemență cele ce-i reproșam eu. Nici vecinele lor, colegele mele n-aveau curajul să –i spună în față faptul că, la o adică, ar putea să fie martore pentru că polițistul era din cale-afară de agresiv și avea pile serioase în sistem.

este-alarmant-ceea-ce-se-intampla-in-scolile-romanesti-inca-un-elev-a-ajuns-la-spital-dupa-ce-a-fost-batut-de-un-coleg-196936-655x360[1]
Într-o după amiază, aproape toți plecaseră de la școală, era vacanță și programul se termina pe la ora 14, rămăsesem cu secretara școlii, bibliotecara și încă un bărbat, un fel de administrator bun la toate, când a venit un bărbat din sat, cred că avea vreo 60 ani, și ne-a anunțat că Iulius voise să se sinucidă în râul Telejen și că abia reușiseră să-l determine să renunțe la planul său. Se găsea   împreună cu prietenul său, nepotul bărbatului respectiv, la bunic acasă și nu voia să mai se ducă la părinții săi.
M-am impacientat toată și l-am sunat pe domnul Lică  Zaharia , inspectorul care răspundea de școlile speciale.
„Ce să fac? Dacă se omoară și-l am pe conștiință ? ”

copil abuzat[1]
Am sunat la 112 și împreună cu echipajul venit ca să-l ia de la prietenul unde se refugiase, am mers la Spitalul Orășenesc Vălenii de Munte. Iulius era speriat și tremura vargă la gândul bătăii pe care urma să o primească de la tatăl său. Eu, având încredere în sistemul care protejează copiii și demnitatea lor, îl încurajam să nu-i mai fie teamă.
Acolo, medicul de gardă, Dumnezeu să o ierte pentru că între timp a decedat de cancer, mai degrabă încerca să mă certe pe mine și pe băiatul speriat din fața sa decât să constate semnele loviturilor primite.
„ Nu-ți este rușine ? Să-ți pui familia într-o situație degradantă ? Ai merita să te iau în poale, ea avea peste 100 kg, să-ți dau pantalonii jos și să te bat la fundu’ gol.”
Între timp a fost sunată mătușa băiatului, medic și ea în oraș și prietenă cu doctara de gardă, o țață cu tupeu, care a venit și a luat copilul în grija sa.

DE-DOUA-ORI-VICTIME[1]

Polițistul m-a reclamat pentru faptul că-i răpisem copilul iar , ceea ce m-a uimit cel mai mult, Iulius a negat, privindu-mă în ochi, că s-ar fi plâns vreodată la mine că este abuzat de tatăl și soția acestuia.
Inspectorul Lică Zaharia a fost corect și m-a susținut în fața conducerii Inspectoratului Școlar Prahova dar vinovatul a fost găsit Iulius.
Sâmbătă, când am mâncat macroul, într-un fel trebuie să-mi manifest nemulțumirile, una dintre elevele mele a venit bătută rău, bănuiesc că urmele erau de la un obiect contondent, peste față. Este o fată frumoasă din clasa a XII a și cred că indiferent ce- ar fi făcut nu merita să-i fie fața desfigurată.
Când i-am reproșat mamei, am amenințat-o că urmează să anunț poliția dacă se mai repetă un astfel de act , aceasta a întrebat-o pe fată dacă ea a fost cea care a  bătut-o.
Ce putea tânăra să facă decât să nege, sâmbătă spusese altceva colegilor care o întrebaseră,  și să afirme că s-a lovit singură atunci când a încercat să spargă niște lemne .
PS Iulius a rămas în continuare la tatăl său unde abuzurile au continuat. Băiatul a avut o purtare din ce în ce mai agresivă , un comportament deviant, a rămas de mai multe ori repetent, anul trecut îmi ajunsese elev dar nu l-am văzut la cursuri decât de vreo câteva ori, iar acum se spune că ar trăi undeva la o stână de oi.

Mă alătur  campaniei inițiate de către  blogal initiative şi salvaţi copii , am aflat de ea de la psi, pentru că la fel ca alți mulți alții consider că nu se face destul pentru copiii noștri.

În acest moment doar îi amintesc pe toți cei care au scris o povestire, mie îmi sună ceasul în fiecare zi la ora 6, dar revin mai târzior.

1. Mariana 2. dor
3. scorpio 4. lili3d
5. La Fee 6. Dictatura Justitiei
7. Vero 8. Griska
9. Gabriela 10. Mitzaa
11. tibi

banner-campanie-salvati-copiii -

29 de gânduri despre „În fața indiferenței … mă cutremur

  1. Ai dreptate, draga prietena. Problema este ca aceste persoane nu sunt protejate de sistem. Din aceasta cauza, nu au curajul de a declara adevarul. Violenta in familie este un subiect care se va rezolva, cred eu, doar prin educatie.

    Apreciază

    1. Bună !
      Tu cunoști personajele, pe mătușă în mod sigur, și știi ce se întâmplă în astfel de situați. 😦 Din păcate, n-avem nicio putere atunci când cei care ar trebui să ne apere fac mitinguri și strigă : „ieși afară… ” Nu vreau să mai repet, nu vreau să politizez cu toate că ei, politicienii români , unii nu toți , sunt cei care tolerează astfel de comportamente abuzive care nu le sunt nici lor străine.
      Violența naște violență!

      Apreciază

  2. In situatii de abuz aspura minorilor este sesizat Parchetul, de catre oricare dintre persoanele care constata asta. Mai sunt si alte institutii care se ocupa sau ar trebui. Asistenta copilului, de la primaria din localitate, politia, presa. Cum sa accepti bagarea sub pres a unor astfel de evenimente. Ce daca taica-sau e politist? S-a facut politist ca are unde sa fie agresiv? Este interzisa folosirea violentei in politie iar cei care sunt dovediti ca fac asta risca sanctiuni aspre si dosare penale. Nu ma mira ca adolescentul a ascuns ca e batut. Cine ia masuri si atitudine sa il apere? Nimeni. Ai vazut cum toata lumea s-a spalat pe maine de problema asta. Ce e si mai grav, e ca aceste suflete mutilate, vor deveni la randul lor agresori.

    Apreciază

    1. „Cei care sunt dovediti ca fac asta risca sanctiuni aspre si dosare penale”
      Din pacate, pentru a dovedi, trebuie sa existe o plangere. Daca nu exista plangere si nici martori, iar persoanele abuzate nu pot sau nu vor sa mearga mai departe, nu se poate face nimic.

      Apreciază

      1. Eu am vazut cazuri. MUlte, lucram in justitie. Si stiu ca o persoana care e agresata pe durata cercetarii, de exmplu, poate solicita avocatului personal ori din oficiu, prin intermediul procurorului sa se constate violentele si agresiunile aduse de politisti.

        Apreciază

      2. Cristina , dar dacă prim -procurorul orașului Vălenii de Munte emite un fals intelectual și nu este pedepsită nici măcar pentru neglijență în serviciu , ce spui ?
        https://dictaturajustitiei.wordpress.com/2010/07/20/falsul-intelectual-savarsit-de-un-procuror-al-romaniei/ Cu sprijinul procurorului general https://dictaturajustitiei.wordpress.com/domnule-procuror-general-liviu-mihail-tudoseva-consider-si-pe-dumneavoastra-vinovat-cel-putin-moral-2/

        Apreciază

      3. Eu am avut intentia de a infiinta o Asociatie de Femei, inca nu am renuntat definitiv la idee, dar, ce sa vezi, cand am popus unui grup de femei acest lucru, mi-au spus, sec „va suntem alaturi in toate proiectele”. Eu le multumesc pentru increderea acordata si pentru sprijinul „in toate”, dar ma asteptam la o alta reactie; la intrebari de genul „si ce vom putea face?” sau ceva din care sa reiasa ca ele au inteles ca eu as face asta pentru ele, nu pentru mine. Intelegi, Carmen? Nici macar nu au inteles ca vreau sa fac acest lucru pentru ele, pentru a le facilita unele servicii medicale (foarte necesare pt femei, spre ex: este o campanie de examen Papanicolau in desfasurare, gratuit, ma intreb: cate din ele stiu asta); sunt alte multe campanii pe teme medicale, financiare, de prevenire a violentei in familie, etc).

        Apreciază

    2. Gabriela, corupția din România este în toate domeniile și la orice nivel. Să nu te superi pe mine dar dacă tu crezi ceea ce scrii ești încă naivă.La fel gândeam și eu până când am avut curajul de a mă război cu ei și de a pierde cu toate că aveam înscrisuri oficiale cu care într-un stat de drept aș fi câștigat fluierând. Blogul meu s-a născut în urma „ revelației ”pe care-am avut-o personal.

      Apreciază

  3. nici eu nu aveam curaj să mărturisesc ce se întâmpla acasă, în fața celorlalți. în afară de dirigintă, care mă mângâia și mă încuraja, pentru că mă vedea vânătă, dar nu avea ce face pentru mine, nimeni nu putea să scoată un cuvânt rău de la mine despre ai mei. și pentru că eu nu mă plângeam, (ce schizofrenie!), deși vedeau vânătăile și dungile, pe față sau pe brațe, pe picioare, toți aveau impresia că li se pare sau că m-am lovit la pat ori că am dormit pe vreo lenjerie *ciufulită*.

    Apreciază

      1. Aici trebuie intervenit prin educatie, dar sa-ti dau un exemplu: am primit un raspuns de genul „daca sotul meu nu ar fi atat de aspru cu mine, eu nu as mai fi atat de puternica” si chestii de genul „sotul meu e bun, e sociabil, nu e zgarcit, etc” sau „sotul meu este foarte cizelat, are doar amante frumoase”. Efectiv, ti se taie aripile.

        Apreciază

      2. Doamne, Cristina eram adormită pe jumătate și n-am reacționat proporțional cu ce ai scris tu în comentariu, n-am dormit pentru că gândurile nu mi-au dat pace, există astfel de femei care să afirme că “sotul meu este foarte cizelat, are doar amante frumoase” ?

        Apreciază

  4. ola,pe aici daca te reclama un profesor,un vecin sau chiar copilul,t-il ia statul imediat,numai prin justitie se dovedeste daca a fost sau nu adevarat,stiu o mama singura cu trei copii si fetita cea mare cred 9,1o ani a reclamat ca o molesteaza mama,au stat 6 saptamini la stat si in timp mama a dovedit,ca fetita a mintit,acum sint iarasi impreuna.Aici se acorda o atentie mare copiilor,ce dracului de nervi au ca astia nu prea tipa la copii,iar eu de multe ori o certa pe nepotica mea in spaniola,ca tip si acum a invatat sa tipe si ea,si imi zice nu imi vorbii in spaniola.

    Apreciază

Lasă un răspuns

