N-ați citit „Gervaise” de Zola ?

gervaise_cu_inima_zdrobita_cc1011e812806cfba47723b54da01749_thumblarge[1]

Trebuie să recunosc că m-au întristat comentariile voastre de ieri sau lipsa lor. Aseară m-am tot răsucit pe o parte și alta gândindu-mă că nu se poate ca în viața voastră să fii întâlnit doar momente poetice și viața frustră să vă surprindă. Mă întreb, oare n-ați citit Emile Zola și vă întreb, ce părere aveați atunci când ați descoperit viața în romanele de tip naturalist ?

Sigur că-mi răspunde doar cine vrea sau cine consideră că merit .

PS Pe tine psi nu te-am uitat dar mă gândeam că ești încă în excursie.

1. anacondele 2. carmen pricop
3. dagatha 4. La Fee
5. dor 6. Dictatura Justitiei
7. Dia na 8. Scorpio
9. Max 10. cita
11. lili3d 12. incognito
13. cammely 14. Gara pentru doi
Publicat în Fără categorie

14 gânduri despre „N-ați citit „Gervaise” de Zola ?

  1. Sufeream destul de mult când le citeam, empatizam cu victimele și încercam să aflu soluții. Însă, niciodată n-am putut să înțeleg răutatea unor oameni, sau lipsa de discernământ a altora. Poate că lipsa educației nu mai e deloc o scuză pentru aceștia.

    Apreciază

    1. N-am putut să termin niciodată de citit ,,Ana Karenina ” . Plângeam într-una. La un moment dat, mama a venit și mi-a luat cartea din mână, ea care mi-a insuflat dragostea de citit, și mi-a interzis să o mai iau.
      „Vrei să te îmbolnăvești ? ” mi-a spus ea. Da, și eu empatizez cu personajele.

      Apreciază

      1. Şi eu empatizez cu personajele, dar poveştile despre „viața frustră” mă fascinează (cred că e un fel de fascinaţie bolnăvicioasă) şi le citesc până la capăt, chiar dacă unele mă fac să plâng.

        Apreciază

  2. Draga mea, eu n-am comentat fiindcă n-am găsit nimic inteligent de spus. N-aş fi putut decât să repet ceea ce se ştie foarte bine, şi anume că astfel de lucruri se întâmplă de când a apărut specia noastră şi vor continua să se întâmple până când o să dispară. În foarte mulţi dintre noi (în nebănuit de mulţi, din păcate), animalul e mai puternic decât omul 😦

    Apreciază

  3. Mărturisesc că am citit greu Zola iar de restul naturaliştilor nu m-am „atins”. Chestiile alea cu romanul „ştiinţific”, cu nişa autocreată în cadrul curentului realist, pe model „noi suntem mai cu moţ” precum şi predilecţia de a prezenta ca realitate doar cazuri patologice, diagnosticabile medical, ca şi cum toată societatea era un imens ambulatoriu, nu mi-a plăcut.
    Dar ceea ce te-a surprins pe tine, „reacţiile” sau, după caz lipsa lor, este în sine o contradicţie în termeni. Aceasta este realitatea zilelor noastre, „naturalismul” cotidian, Zola „tradus” cu cuvintele secolului XXI, şi exact starea asta nu ar trebui să te surprindă !

    Apreciază

  4. Am citit Zola, muuult. Am scormonit prin biblioteca de la Palat până am găsit toate cărţile pe care le aveau. M-a fascinat. Nu ştiu de ce. Îngroşarea unei trăsături la un personaj atât de mult încât duce inevitabil la propria distrugere şi la cea a celor din jurul lui, alunecarea dinspre frumos şi echilibru către întuneric şi dezordine, asta e ceea ce îmi amintesc din aproape toate romanele lui. Cred că cunosc personaje reale care au evoluat astfel.
    În timp ce scriai acest articol, eu citeam duzina ta. Acum am reuşit să-mi fac timp. Am găsit întrebarea ta, căutând răspuns la comentariul lăsat mai devreme.
    O seară frumoasă! 🙂

    Apreciază

    1. Cita, atunci când îmi găsesc timp, realizez și eu că sunt multe de reflectat în legătură cu ceea ce ni se întâmplă. Din păcate abia la o vârstă matură înțelegem multe. Uite, nu-mi imaginam moartea mamei aproape niciodată. E o durere ascunsă dar persistentă.

      Apreciază

Lasă un răspuns

