Bonus : Sunt încă rebelă !

osho2[1]

Știu că  atunci când văd fotografia unui  bărbos  mulți, nu-i cazul vostru, se gândesc la teroriști, la Bin Laden.
Osho, cel din fotografia de alături, a fost unul dintre liderii spirituali cu cei mai numeroşi discipoli, s-a născut în Kuchawada, India, la 11 decembrie 1931; tatăl său a fost negustor de haine și aparținea religiei Jaina.
Osho, el personal nu a scris nimic dar în conferințele pe care le susținea în fața a zeci de mii de oameni afirma despre rebeli :
„Rebelul este omul care nu trăieşte ca un robot, condiţionat de trecut. Religia, societatea, cultura – orice aparţine zilei de ieri – nu mai interferează în modul lui de viaţă.

Rebelul nu mai este o spiţă de la roată, ci un tot organic. Viaţa lui nu e decisă de nimeni, doar de propria inteligenţă Parfumul vieţii sale este acela al libertăţii . Nu numai că trăieşte în libertate, dar permite şi celorlalţi să trăiască în libertate. Nu permite amestecul nimănui în viaţa sa, dar nici nu se amestecă în viaţa altora.”

Dar să revin în prezent, prezentul cel mai actual posibil, și cum firea mea a rămas neschimbată, atunci când primarul orașului Vălenii de Munte, domnul Florin Constantin, ne-a cerut , abuzând de puterea pe care-o deține, să-i scriem , menționându-ne încadrarea , ce obiective profesionale avem. Pentru cei care nu se pricep, cadrele didactice sunt dublu subordonate: profesional suntem îndrumați și controlați de către  ISJ Prahova iar administrativ de către primărie.

576244_115981895203383_946948361_n[1]
Nu-s o pisicuță cuminte care ascultă ordinele fără a gândi cu propria-mi minte cele ce se întâmplă în jurul meu și cu mine.

Fac parte dintre urmașii gânditorului  de la Hamangia !

pisici16[1]

Pentru cine nu-l cunoaște pe domnul primar Florin Constantin am postat , după cum vedeți, și o fotografie de dinainte de alegerea sa.
Vălenii de Munte
Prahova, 30.1.2013
În atenția domnului primar ,
Obiectivele mele profesionale reprezintă idealurile oricărui cadru didactic responsabil
Ca un dascăl care și-a finalizat studiile în vremurile de demult când nu se termina liceul fără a cunoaște tabla înmulțiirii sau faptul că numele proprii se scriu cu literă mare, e drept că pe atunci, e vorba de anul 1971 , se dădea examen de admitere și nu se intra pe bază de medie ca acum , printre notele adunate găsindu-se sportul, muzica desenul și lucrul manual, care nu avea nevoie de camere de supraveghere ca elev pentru a înțelege faptul că a copia se numește furt intelectual și în unele țări civilizate această infracțiune se pedepsește, (se cunosc cazurile ministrului german Karl-Theodor zu Guttenberg, implicat intr-un scandal de plagiat legat de teza sa de doctorat, cât și a președintelui Ungariei Pal Schmitt, aflat in centrul unui scandal de plagiat referitor la lucrarea sa de doctorat, sustinuta in 1992, care au demisionat la presiunea opoziției) primul meu obiectiv este acela de a-mi educa elevii în spiritual muncii cinstite.

Să nu fure.
Rolul meu de pedagog mă obligă să-I învăț pe elevi să facă deosebire între VIP-uri agramate, ajunse în poziții cheie sau funcții prostituându-se, ( Cicero , pe când noi dacii eram considerați barbari, avea grijă să amintească mereu că nu și-a prostituat vocea în piața publică) mituind pe toți factorii importanți sau cumpărându-și poziția în societate cu bani negrii și adevăratele personalități care fac cu adevărat cinste acestei țări.
Absolvenții facultăților, cei ca mine și colegii mei, am învățat tocindu-ne coatele prin biblioteci , n-am pierdut timpul prin discoteci și baruri iar singurele jocuri cunoscute de noi , nu zaruri sau barbut, au fost cele de cuvinte.
Noi nu ne-am obținut licențele plătind cuiva să ne realizeze lucrarea finală , acum și doctoratele se dau pe șpagă, și eventual să o și scrie.
Ca dascăl demn de această profesie îmi revine rolul deloc de neglijat de a le expune elevilor mei reguli ale bunelor maniere ca ei să știe cum trebuie să se comporte în diverse situații ca niște cetățeni civilizați europeni și nu ca niște bădărani care nu găsesc de cuvință că este necesar nici măcar să salute atunci când întâlnesc o doamnă, o persoană mai în vârstă sau una cu studii superioare.
Tot eu sunt cea care îi educ în spiritul bunului simț cerându-le să nu se exprime într-un mod suburban (SUBURBÁN ~ă (~i, ~e) 1) Care ține de o suburbie; propriu unei suburbii. Populație ~ă. 2) (despre mijloace de transport în comun) Care face legătura dintre suburbii și oraș; local. 3) fig. (despre limbaj, comportări, atitudini) Care manifestă incultură; lipsit de cultură; necivilizat. [Sil. sub-ur-] /<fr. suburbain, lat. Suburbanus, SUBURBÁN adj. v. mitocănesc.) vulgaritatea ne copleșete , pentru că a respecta pe ceilalți înseamnă să te respecți pe tine însăți.
Să vă relatez despre cât de importantă este pentru mine matematica ?
Obișnuința de a raționa logic ne ferește, pe noi toți , de acele situații în care ne trezim manipulați de către unii și alții, ne apără de toți „ excrocii ” care ne promit „ marea cu sarea ” în schimbul sprijinului pe care-l așteaptă la anumite interval de timp de la noi.
Cine cunoaște matematică poate să verifice cu cât a scăzut salariul părinților săi sau să verifice cu cât la sută a crescut impozitul.
În mod sigur aș putea să adaug foarte multe despre „ Obiectivele mele profesionale ” dar pentru că nu doresc să plictisesc prin lungimea materialului, că doar nu este lucrare științifică, mă rezum la cele de mai sus.
În concluzie, matematica este cea mai importantă știință, pentru mine, iar profesia de dascăl este una dintre cele mai nobile și de aceea îmi îndeplinesc îndatoririle cu multă plăcere și pasiune dar nu cred că într-o societate capitalistă ar fi normal ca să se perpetueze obiceiurile comuniste de a fi obligați să facem muncă voluntară la nesfârșit .
                                                                                                             Profesor titular gradul I
                                                                                                                                Carmen Amza

                 Absolventă al „ Universității de Științe ale Naturii” din Craiova,
                                     Facultatea de matematică , promoția 1980.

Voi, ca și dascăli, ce părere aveți :La Fee, cammely, lili3d, almanahe  ?

 

Dar tu  Gabriela ?

Anunțuri

14 gânduri despre „Bonus : Sunt încă rebelă !

  1. Eu mai mult cu didascaliile mă ocup, în ceea ce priveşte educaţia lor…Le explic parantezele, cum pot interpreta indicaţiile regizorale şi unde începe gândul, cum se termină şi unde…etc. Un fel de aritmetică a cuvântului, cumva. Nu ştiu dacă asta mă face dascăl….dar, cu siguranţă, ceea ce fac mă face să mă simt bine…şi utilă. Dacă toţi dascălii ar simţi asta, poate că am schimba câte o rotiţă a sistemului şubregit. Dar nu toţi simt…

    Apreciază

    1. Draga mea, Isus nu a fost dascăl dar cu toate astea El era Învățător.
      Dacă toți dascălii ar fi conștienți de cât de importanți sunt, rotițe fără de care, atunci când lipsesc, mecanismul nu mai merge, nu mai funcționează, ce bine ar fi !
      În mod sigur sistemul este șubrezit rău , și cu ajutorul nostru al celor care asistăm pasivi la tot ce se întâmplă, dar nu toți rămânem muți.

      Apreciază

  2. Draga Carmen, rebela te nasti, nu devii. 🙂 Trebuie sa subscriu si eu acestei idei. Nu mi-am pus niciodata problema ca sunt rebela doar ca nu imi plac cliseele in nici un domeniu. In ce priveste scrisoarea adresata domnului primar, esti extraordinara. As vrea sa il vad cum i se zbarleste freza rara abia citind-o iar apoi, dupa ce patrunde esenta ei, cuvant cu cuvant, cum se face si mai rosu, rumegand-o si gandindu-se cum sa iti dea o lectie. Cate nopti nedormite de iritare va avea ca se gaseste in minunata voastra urbe, cine? O femeie gata sa il frece cu peria de radacini in locul unui gadilat suav cu o pana. Ma mir ca, sotul tau nu ti-a spus, poate a omis,”ai grija ce scrii!” :))

    Apreciază

  3. De-ai sti cate fac si eu in fondul pacii! De-ai sti cat de tare ma doare sufletul!
    Ni s-au luat toate pârghiile. Am fost reduse la statutul de bone sau guvernante! M-a oripilat modificarea baremului de corectare si notare de la proba de Limba si literatura română de asta-vara!
    Felicitari pentru articol!
    Prof. Gr. I,
    La Fee Blanche!

    Apreciază

  4. Aceleași obiective încerc și eu să le ating, cu micuții mei, care au de pe acum ,,talente” de mari fotbaliști… Și mă străduiesc să-i fac să simtă de bine și de frumos, unii pentru ceilalți. E și asta o problemă.
    Înv. Gr. I,
    Lili3d

    Se pare că nu au niciun psiholog printre cei care vor să corecteze cu verde… 😉

    Apreciază

    1. Sunt convinsă, citindu-ți postările de atâta timp, de faptul că-i iubești pe micuții tăi mult și că, de aceea, te străduiești să înveți în primul rând tu, să te perfecționezi continuu, ca mai apoi să-i poți educa și pe ei într-un mod armonios. Te felicit !

      Apreciază

  5. ola!prietena,sint mindra ca am asa o prietena si mai este si olteanca,mai sint si in Oltenia femei inteligente și curajoase nu sint decit vipuri politice asa se cred ele,super tare chestia viata depepinde doar de inteligenta si libertatea individului,si tu chiar crezi ca primarul a inteles ce i-ai scris tu in scrisoare,asta ca si seful lui al mare PONTANACUL DECIT STIU SA PONTUIASCA CUM FAC BABELE PE LA NOI, ASTA ESTE NIVELUL LOR DE GINDIRE SI CULTURA, PUPICI.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s