Mucii și pleașca

Astăzi mi-a venit o cunoștiință în vizită și cum orice urmă a sărbătorilor se spulberase, alunecând în stomacurile noastre veșnic flămânde din cauza raționalizării de zi cu zi, am încercat să fiu o gazdă primitoare fierbând două căni de vin cu zahăr. În zadar am căutat scorțișoara ca să-i dau o aromă în plus, n-am reușit să o găsesc printre mărunțișurile strânse de-a lungul timpului.
Colega mea nu știu cum a reacționat, cât a fost în casa mea n-am observat vreun impact deosebit asupra-i, dar după plecarea ei am simțit cum sângele îmi circula parcă mai iute și extremitățile, mâinile și picioarele , se încălziseră în mod plăcut.
„ Doamne, câtă răcoare e în casa asta ! ”
Mi-am zis singură amintindu-mi dintr-o dată că de când mă știu , iarnă de iarnă, semihibernez într-o temperatură ambientală minimă.
Mi-am amintit azi de toate iernile din vremurile comuniste, cele de după începerea plătirii plăților datoriei externe, în care ca studentă îmi înghețau mîinile pe stilou în sala de curs și pe bucata de cretă atunci când scriam lecțiile pe tablă ca profesoară.
În timp ce eu am stat zeci de mii de sute de ore la cozile interminabile, câteodată doar pentru un kilogram de portocale, alții, nomenclaturiștii regimului comunist, nu mai știau cum să-și consume energia prin cluburi și cu sau fără femei. Dar, de obicei ele erau mult mai tinere. Unii le-au luat și de neveste.
Nu-mi place să impun celorlalți punctul meu de vedere, asta înseamnă libertatea de exprimare, dar voi face precum veșnicul tânăr Teodor Paleologul scandalizându-vă , o știu, cu ce voi spune dar nimic , nicio imagine , nu mi s-a părut atât de sugestivă.
Nu-mi pasă dacă alții vor să se lase pradă acestui cult al personalității deșănțat , să creadă în această manipulare și dezinformare ordinară, eu nu dau nici mucii pe Adrian Păunescu sau pe Sergiu Nicolăiescu.
PS .Ne-om fi supărat pe distinsul Paleologu când a afirmat că Traian Băsescu a fost o adevărată pleașcă pentru PDL, exprimarea era departe de a avea un aer diplomatic, dar exprima adevărul gol.

12 gânduri despre „Mucii și pleașca

  1. Iata-ma,din nou prezent,la comentariul noilor tale povesti,cuvinte,scrise intr-un fel de articol,mai degraba o descriere a unei mici scenete ale vietii cotidiene,trecute(în care ca studentă fiind iti înghețau mîinile pe stilou în sala de curs și pe bucata de cretă atunci când scriai lecțiile pe tablă ca profesoară)si prezente(cât a fost în casa ta,colega, n-ai observat vreun impact deosebit asupra-i, dar după plecarea ei ai simțit cum sângele îti circula parcă mai iute și extremitățile, mâinile și picioarele , se încălziseră în mod plăcut).Nu e vorba de un musai sa comentez,insa imi place ce vad scris,dar si cum este scris.Mergand mai departe,sau mai bine spus in trecut,acele cateva mii de ore de asteptat la vreo coada,la te miri ce(costita,lapte,paine,ca de altele rareori aveam parte),le-am petrecut in acelasi spatiu temporal,pe care nu mi l-as mai dori sa-l parcurg.Cat despre cei cativa obositori cu aparitiile lor de sht,peste tot unde e rost de mancare,de baut si bani,vor ramane cu mucii-n straita pana la urma,sunt sigur,chiar daca timpul va trece nemilos si peste noi.Pana atunci,batistele vor flutura pe la nasul lor.Seara buna.

    Apreciază

  2. Hmmmm,multumesc pentru compliment.Depinde din ce unghi priviti tineretea mea,la cei 49 ani impliniti pe 29 decembrie.E adevarat,nici mie nu-mi vine a crede,ca au trecut mii si mii de ore,cat am stat la cozi,impreuna,in acelasi spatiu temporal si cate alte mii de ore,am asteptat ca Roamania sa se trezeasca din somnul adanc,impus de regimul comunist.Imi imaginez,un asistent medical,ce lucreaza in ture de noapte,intr-un spital de nebuni si care administreaza pastile sau licori de somn,celor care e musai sa doarma toata noaptea,asa si cu tarisoara asta,parca somniferele primite in atatia ani de suferinta,nu-si mai au contra leac si dormiteaza,asa incat e furata la greu saraca.Inca o data multam,imi imaginam ca sunteti o bunicuta,care ma flateaza astfel,dar sunteti o doamna frumoasa in toata plenitudinea ei.Gand bun de pe meleaguri austriece.

    Apreciază

  3. ola,draga mea,hee daca fraierii votangii ar stii cum este sa traiesti respectabil fara pic de restrictii banesti le-ar da cu sticla de ulei in cap milogilor din politica cind le ar cere votul,ei nici nu isi imagineaza in ce lux traiesc aceste cirtite din politica ,ulti incepind de la strabunici,toti au furat,au mintind au vindut si tara si i.a cumparat pe niste centi si pe 4 mil de cetateni,nunta vine si baba se piaptana asa si cu paleo in loc sa faca opoxitie precum este tinar cu forta bate cimpii,nu are cine sa lupte ptr tara.LA multi ani lui @pop,si poti sa-i citesti blogul este patriot.

    Apreciază

    1. Multumesc pentru urare!Nu sunt atat de patriot precum credeti,dar nici nu-mi hulesc neamul.Sunt prea suparat si mahnit de momentul acesta al vietii mele,ca si cele trecute,ca sa ma pot gandi si manifesta ca un roman adevarat.Lectia pe care o primim zilnic de la clasa politica de cea mai proasta calitate umana si apoi intelectuala(exceptiile sunt infime…),incat ma voi considera repetent si in acest an,care nu incepe bine deloc.M-am saturat de promisiuni si de afaceristi grajdari.Critic ce-i drept prostia si tot ce nu e facut cu bun simt,chiar daca in acest fel,imi atrag si mai multi raufacatori.Nu am in intentie sa devin un comentator inflacarat,ma voi rezuma la realitatea subiectului intr-un mod cat mai obiectiv.Cat despre blogul meu,este cam sarac si fara vizitatori uneori,da…nu-i bai si maine poate incepe O NOUA ZI ! 🙂

      Apreciază

    2. Ola! Crezi tu că degeaba s-au opus uslașii ca toți acei ce trăiesc în străinătate să voteze ? Crezi că degeaba, fără niciun interes nu au făcut destule secții de votare ?
      M-a deranjat mult faptul că TP s-a exprimat, cum a făcut-o , la adresa lui MRU dar nu-i prea departe de infantilismul lui Ponta.
      Nu va fi nicicând un Alexandru Paleologu !

      Apreciază

  4. salve,
    dJ, cu aceasta postare mi-am adus aminte cum tineam cirnatii in sufragerie pe stinghia de la galerie…. aveam 12 grade in camere, iar cind veneau musafiri, acestia erau deosebit de incintati de ce frumos miroase in sufragerie, dar nu stiau de unde vine aroma..
    🙂 pina ce ridicau capul si se uitau in sus..
    si nu toti primeau cirnati din astia (afumati, veniti din Ardeal cu bani grei)

    de acord cu pleasca-TB cu t.paleologu, in rest mai da si el cu …. in fasole
    😛

    Apreciază

    1. Bună !
      Scorpy, am trecut cu toții prin situații de multe ori umilitoare în timp ce alții își vindeau conștiința pe bani grei, mă refer la Adrian Păunescu și Sergiu Nicolaescu, în cazul că au avut ce vinde dar eu una mă îndoiesc, și nu vreau să mi le amintesc pe toate pentru că nu vreau să mă amărăsc singură.
      Le mai povestesc băieților mei cum stăteam ore în șir la câte-o coadă pentru niște amărâte de suluri de hârtie igienică și lor nu le vine să creadă.
      Mai știi când oamenii erau controlați în portbagaje ca să li se găsească porcii proaspăt înjughiați ?
      Dar cum se putea intra la pușcărie pentru tăierea unui vițel ?
      Se întreabă vreunii dintre susținătorii lui Adrian Păunescu și Sergiu Nicolaescu,și a lui Adrian Năstase, dacă aceștia aveau probleme cu achiziționarea de la Gospodăria de Partid sau de la magazinele cu circuit închis ?
      TP îmi pare rămas la o vârstă adolescentină cu toate că se pare că ar avea peste 40 ani. 😆

      Apreciază

    1. Bună seara !
      Luminița mă bucur că-mi spui, aveam impresia că greșește wordpress-ul arătându-mi și alte țări , pentru că eu vă admir pe voi toți cei care ați avut curajul să luați viața în piept.
      Sunt de 33 ani în Prahova, tot în România, aceeași limbă și aproape aceleași obiceiuri, am stat mai mult aici decât în Craiova mea, și cu toate astea nu mă simt încă prahoveancă. 😦

      Apreciază

Lasă un răspuns

