Tiramisu, cea mai bună rețetă este-a mea !

Of, dac-ar fi cât de cât jenați de neștința lor, dacă s-ar fârstâci de rușine cum fac eu în bucătărie, în mod sigur aș fi mult mai darnică cu notele pe care le dau și în loc să plouă cu 2 sau 3 ar avea și ei măcar 4.
Devin foarte înțelegătoare cu proprii mei elevi ori de câte ori sunt nevoită să realizez o lucrare importantă cum ar fi o prăjitură nouă.

La fel arăta și prăjitura de la prietena mea .
La fel arăta și prăjitura de la prietena mea .

Prietena mea a fost prima care ne-a adus un tiramisu cu mascarpone în dar.
Prăjitura ne-a cucerit pe dată pe toți ai casei și, cum se apropiau sărbătorile, am rugat-o să-mi dea rețeta.
Când se face o prăjitură, ca să fie reușită , la fel ca în orice altă rețetă culinară, trebuie să se urmărească „ ordinea efectuării operațiilor” și de aceea prietena mea mi-a dictat cam tot ce credea că ar fi important pentru realizarea ei.
Există multe site-uri cu rețete culinare, foarte bune și care dau toate detaliile necesare, dar altceva este când ți se dau indicații din partea unei persoane care nu este de meserie cofetar. Ți se transmit și emoțiile pe care le poți avea când , de exemplu, trebuie să înmoi pișcotul în cafea.

IMG0030A
Am scris toate ingredientele și toate operațiile și, fix pe 31 decembrie seara, m-am apucat să fac prăjitura.
Am spart ouăle și am separat gălbenușurile , de albușe, după care le- am frecat cu zahărul farin și zahărul vanilat, cu praful cappuccino , brânza topită , tiramisu și frișca vegetala Hulala .
Mi-am făcut câteva cruci înainte de trecerea rapidă prin cafeaua răcită , nu-mi doream să le văd pleoștite, a pișcoturilor.
Le-am așezat frumos în tavă după care am pus și crema.
Din când în când, ochii-mi cădeau peste castronașul cu albușuri, reciteam indicațiile de pe rețeta scrisă dar cum nu găseam nimic scris despre ele, mă linișteam singură.
După ce am pus prăjitura la rece am vărsat albușurile și am spălat vasele și instrumentele folosite.
În sfârșit aveam acum timp să mă mai uit pe bloguri.

Tiramisu-mascarpone-reteta-01[1]
„ Doamne, ce-am făcut ! Aici,Tiramisu cu mascarpone | RETETE | retete de mancare | retete de  scrie că se bat albușurile și se „ integrează ” în restul compoziției .”
Observasem eu că nu arăta precum cea adusă în dar de prietena mea dar, emoționată cum eram, nu judecasem cu propria-mi minte- de câte ore nu întâlnesc fenomenul acesta la alții ?- că era ceva greșit.
Cred că, precum proprii mei elevi, ca și toți discipolii din această lume, în  timp ce prietena mea îmi dicta ordinea efectuării operațiilor, gândul mi-a zburat în altă parte, nu știu unde,  și am întrebat-o despre altceva. Când ne-am întors la prăjitura tiramisu, altă explicație nu este,  și-a pierdut șirul explicațiilor și despre  albușuri n-am mai scris nimic.
Ca să nu fiți speriați , cum am fost eu când am realizat greșeala, aflați că prăjitura a ieșit foarte gustoasă și s-a mâncat rapid. Am reușit să fotografiez doar rămățițele.

24 de gânduri despre „Tiramisu, cea mai bună rețetă este-a mea !

  1. nici tortul meu melba nu mai există! 😆
    din fericire pentru mine, nu-s gospodină, dar ador să fac prăjituri… aşa că m-ar tenta să încerc de bobotează reţeta ta, dacă vrei să mi-o trimiţi! 😳

    Apreciază

  2. Dupa prezentare as spune ca arata delicioasa, prajitura ta. iti vine sa o mananci din priviri. Si eu sunt fana acestei prajituri si o faceam si eu cand eram acasa. Acum nu mai fac prajituri. Le cumpar si gata. Eu mananc foarte putine dulciuri si nu am pentru cine gati. 🙂

    Apreciază

  3. @dictatura, la multi ani!
    Chiar daca ne separa opiniile politice, ne apropie pasiunea pentru tiramisu.
    Am avut ocazia sa ma delectez cu tiramisu chiar la mama lui.
    Reteta originala nu contine albusuri batute spuma si nici frisca (asa cum am mai vazut variante). Doar galbenusuri de ou, mascarpone bun si ceva vin Marsala – poti inlocui cu Lacrima lui Ovidiu alb – sau Amaretto.
    Sigur, in varianta de baza trebuie sa utilizezi mai multe galbenusuri si mai multa mascarpone decat ai folosi daca ai incorpora si albusurile. Dar albusurile modifica in rau structura cremei si tinuta finala a tiramisu.
    Pastreaza reteta originala si pofta buna!

    Apreciază

      1. Cu cea mai mare placere.
        Iti scriu reteta pentru o tava mare de tiramisu.
        1.Ai nevoie de un pachet mare de piscoturi italienesti bune. Poate chiar putin mai multe piscoturi, in functie de tava. Se gasesc prin magazine.
        2. Pentru crema ai nevoie de: 10 galbenusuri, 10 linguri mari de zahar tos, 20 de linguri mari de vin Marsala sau Lacrima lui Ovidiu alb (seamana foarte bine!), 750 gr. mascarpone bun, italienesc.
        3. Prepari cam 4-5 cesti marisoare de cafea foarte amara, neindulcita si foarte tare pe care o lasi sa se raceasca bine.
        4. Freci foarte bine galbenusurile cu zaharul, pana se albesc si isi maresc volumul. Eventual, pentru a freca mai bine, poti adauga 1-2 linguri cu apa rece. Apoi, pui vasul cu galbenusurile in bain marie (sa nu atinga suprafata apei!) si continui sa amesteci timp de 7 minute, adaugand pe rand cele 20 linguri de vin Marsala. Cand s-a ingrosat amestecul, precum o smantana destul de consistenta, se da la o parte, la racit. Cand s-a racit, se incorporeaza cu grija branza Mascarpone si se amesteca energic. Aceasta crema poti sa o lasi ca atare, sau poti adauga 20 ml. lichior Amaretto inainte de a se raci complet. Mie imi plac ambele variante si cu lichior, si fara lichior. Lasi crema la o parte, dar nu o pui in frigider.
        5. Pui cafeaua racita, in care adaugi o lingura Amaretto, intr-un vas suficient de adanc si treci pentru o secunda cu fiecare piscot peste suprafata lichidului. Eu insiropez astfel fata piscotului, nu dosul lui. Dar atentie, doar o secunda atingi cafeaua cu piscotul, nu mai mult, daca vrei ca psicotul sa-si pastreze forma ulterior.
        6. Piscoturile, astfel insiropate, le pui pe rand, unul langa altul, in tava pregatita. Peste ele pui cam jumatate din crema.
        7. Mai pui un strat de piscoturi insiropate si deasupra lor restul de crema. Peste crema poti sa pui cacao buna din belsug. Eu prefer un strat consistent de ciocolata buna si amara (cel putin 70% cacao), rasa marunt.
        8. Dai la rece cel putin 6 ore, preferabil chiar de seara pana dimineata sau mai mult.

        In aceasta varianta de montare a prajiturii nu este nevoie de rasturnarea ei la momentul servirii, se portioneaza direct in tava.
        Mai exista o varianta, in care montarea prajiturii se face intr-o tava in care s-a asternut intai cu grija folie alimentara peste care se pun crema, apoi piscoturi insiropate, apoi crema si se finalizeaza cu piscoturi. Dupa ce se raceste bine prajitura, se rastoarna cu grija pe un platou potrivit si abia atunci se cerne cacao deasupra sau se rade ciocolata. Eu nu am reusit varianta aceasta decat in situatia in care am facut un tiramisu mic, pentru maxim 4 persoane.

        Pofta buna!

        .

        Apreciază

  4. Arată super! Este unul din deserturile preferate ale copiilor mei, dar… noi am fost nevoiţi să eliminăm complet ouăle din compoziţie. Aşa că avem un „surogat” de tiramisu, cu mascarpone şi frişcă vegetală.

    Apreciază

Lasă un răspuns

