Timpul iubirii ? Nunta cu dar, întrebări despre convenințe

Cu toate că nu-mi plac nunțile cu dar, pot să înțeleg ce anume îi face pe oameni să aleagă ca în locul sărbătoririi unui eveniment unic , căsătoria sa sau a copiilor săi, pentru că de cele mai multe ori părinții sunt cei care hotărăsc în locul mirilor , să facă o afacere gen loterie sau un fel de CAR țigănesc.
Înțelegând că nunta devine astfel , dintr-un fapt de o mare însemnătate sentimentală, o activitate aducătoare de profit ca orice tranzacție la bursă nu mă miră că lipsesc dulcegăriile dintre musafirii veniți, nu ca la o petrecere de inimă ci ca la îndeplinirea unei datorii de onoare, și organizatorii ei.

Și totuși…
Dacă te duci la cineva într-o vizită de curtoazie și dacă observi că amfitrionul este rece, rezervat chiar, te gândești că nu este prea bucuros să te vadă și atunci te hotărăști să scurtezi cât mai mult șederea.
Dacă mergi la o nuntă cu dar și realizezi că niciul , dintre cei care sunt reprezentanți ai gazdelor, nu-ți spune „Bine ai venit ! ” sau mă „Bucur că ai venit ! ”, orice formulă banală de politețe, expresie uzuală despre care știi că nu este neapărat sinceră , te încăpățânezi să rămâi ?

Dacă ai mers la o nuntă cu dar și socrii, mirii au doar 26-28 ani și nu cunosc regulile, bănuiești tu, sau sunt preocupați de respectarea datinelor păgâne iar nașii îți sunt foști elevi care găsesc că fiind normală venirea ta nu mai este necesară o formulă de politețe, sunt pe cale să dea peste tine , asta este o exagerare din partea mea ca să se înțeleagă cât de aproape sunt de tine, de circa 20-25 de ori și cu toate acestea nu-ți aruncă nici măcar un zâmbet complice, ce faci ?
Te încăpățânezi să rămâi în acel mediu pe care-l consideri ostil ? Și asta pentru că ți se tot spune că este timpul iubirii ?
Nu, nu este vorba de darul pe care oricum urmează să-l dai ci doar de prezența ta pur fizică.
Ce faci ?

timpul iubirii e doar pentru psi, almanahe, carmen pricop, Scorpio, dordefemeie ?

PS

29 de gânduri despre „Timpul iubirii ? Nunta cu dar, întrebări despre convenințe

  1. Eu n-am mai mers la botezul nepoţelei mele din pricini de-astea, de răceală cronică. Mie nu-mi plac mediile ostile. Cum văd niţică ostilitate, mă asigur că am înţeles că e vorba într-adevăr de asta şi pe urmă mă retrag. Fără nicio discuţie!

    Apreciază

  2. Pingback: Zor.ro « Almanahe
  3. Salut! Carmen, socot că trebuie să punem libertatea personală, inclusiv în privinţa relaţiilor, mai presus de obligaţii împovărătoare care nu se potrivesc exigenţelor pe care le avem în materie de comportament si nu numai. 🙂

    Apreciază

  4. Ola,draga mea,uite eu am fost rar la nunti am preferat sa trimit bani cind eram prea oblgata,ia r cind am fost am aruncat o privire in stinga dreapta nu mi-a placut nici cum am fost servita ca de primita nu sa mai pune problema’am lasat plicul cu bani si am taiat-o fara nici-o explicatie.Uite pe aici si asa vor sa faca si copii mei,la nunti von de la 7 peroane in sus, foarte rar vezi sute cs la Romanisa,fara tamtam,daca este vara o fac in gradinii unde peisajele sint foarte frumoase,iar de la nunta miri pleaca in vacante frumoase,crede-m a cunosc o span si-a cumparat rochie de la mina a doua cu 50 €,si mai da la curatat 20€ si nu se autovictimizeaza ca la noi.Ce apreciez foarte mult la ei dau importanta foarte mare rudelor isi fac surprize de exemplu bunica ezte in itata doar de nepoti la cina,sau fii fac petrecere ptr mama care are 90 ani si arata de 65ani,unde vine toata familia cum o numesc ei adica fratii mamei cu copii,nepoti ajung si la 70 de persoane.Am ajuns la concluzia ca noi sintem si un popor dezbinat ptr. Ca nu sintem uniti nici nemurile intre noi,eu cred ca multi de invidie,pupici.

    Apreciază

    1. Ola! Îmi place mult de tot faptul că ne povestești cum este pe meleaguri străine.Cum oamenii sunt mai apropiați și cum își respectă familia.Eu nu prea cred în astfel de legături după ce am văzut cum s-a întâmplat în familia mea după moartea mamei.
      După cum vezi abia azi am putut să îți răspund. Sunt bucuroasă că muncesc mai mult dar și iau mai mulți bani decât anul trecut. Te pup.

      Apreciază

      1. Ola,draga mea ma bucur din suflet pentru tine ca reusesti sa iei bani mai multi. Chiar imi faceam probleme ce se intimpla cu tine. Eu nu am fost nici-o data adpta faptului sa nu muncesc in plus ca nu ma platesc la valoarea mea, munca nu este o rusine. Acasa ce sa faci ? Sa stai sa butonezi telecomanda, în afara de treburile casei ? Uite aici daca vine o vecina si ma roaga sa-i calc o ora rufele ca imi da 10€ o fac cu placere din banii astia imi iau si caserola cu piept de pui si kg de orez si piinea si 6 cutii de bere. Și sticla de gin daca bei,deci cu banii astia cumperi mincare nu doar pentru o zi. Acum este o vreme foarte urita,nor, un pic de vint, ploaia care cade este cu namol iar as fi vrut sa ma duc la alergat cu nepotica mea , ea cu rolele iar eu alerg pe linga ea cite 5 km,are ani si este in clasa intâia,pe aici nu prea le da teme in timpul saptaminii ptr acasa doar la sfirsit. Știe sa citeasca sa adune de la gradinita (3_5 ani) Cum au inceput scoala profesoara a analizat toti copii probabil impreuna cu un medic si 7copii fac ore suplimentare si in particular merg la medic au diferite deficiente am cumparat si noi din tara cartile ptr primul an de scoala dar trebuie intii sa-i explici in spaniola,este fatal ptr ea daca am fi nevoiti sa ne intoarcem in tara. Cred ca intelegi ce scriu am ochelarii la schimbat si sa nu iti cumperi bilet .A ta,mii de pupici.

        Apreciază

      2. Ola ! Sunt și eu bucuroasă de orele în plus pe care le fac pentru că salariul este mic față de ratele mari pe care le am încă la bancă. Aș face pregătiri suplimentare dar, în general , populația este sărăcită și oricum „ toți proștii ” pot face astăzi o facultate pe bani. Nu mai este ca pe vremea noastră când se intra cu greu la o facultate. Sigur, după ce le termină, cursurile facultăților, se angajează tot muncitori dar asta nu-i face să-și dorească să învețe mai mult.
        Cât despre nepoțica ta, să vă trăiască !
        Ar fi foarte greu pentru nepoțica ta să se adapteze la cerințele din țară care au rămas la fel de ridicate și elevilor reveniți în țară, am și eu unul, le este foarte dificilă adaptarea.
        Te îmbrățișez și eu cu mult drag.

        Apreciază

  5. Ai stat muuult, ai răbdare, nu glumă! Întâmplarea face că nu mai demult de acum două săptămâni am participat la o nuntă de la care nu puteam lipsi nicicum. Soiul acela de obligaţii morale. Ok. Cu căţel, da’ fără purcel, ca norocul, ne deplasăm în localitatea noastră de baştină. Mama, care urma să stea cu bebeştinul, avea întâlnirea de 45 de ani de la terminarea facultăţii. Am aşteptat-o să se întoarcă, era şi ea în altă localitate. Apoi ne-am dus toţi în satul unde avea loc nunta. Am ajuns pe la 11 noaptea, cu vreo patru ore întârziere, dar am anunţat dinainte. Oricum, eu pe miri nu i-am văzut decât de la mare distanţă, iar cum sunt mioapă, aia nu se pune. Erau vreo 600 de persoane acolo, cred că le găsesc scuze, dacă chiar vreau, pentru că n-am schimbat nici măcar o vorbă. Am fost doar un plic, printre alte plicuri. Eu am rămas cam 2 ore, apoi i-am lăsat pe Macho şi pe Miracolină să se bucure de petrecere, retrăgându-mă la hotel, la un somn binemeritat.
    Te pupific!

    Apreciază

  6. Parerea mea este ca la o nunta se da cat ai placere .
    Nu trebuie sa ti se impuna un pret anume .
    Acum depinde si la ce fel de NUNTA te duci .
    De regula SUMA ar trebui sa fie una REZONABILA .
    Mai ales la SALARIILE care le avem nu ne permitem o SUMA FABULOASA .
    Daca te duci la o nunta te duci nu din obligatie ci din placere .
    Nu sunt de acord sa se strige DARUL la o NUNTA .
    DARUL ar trebui sa ramana strict CONFIDENTIAL .

    Apreciază

  7. Judecătoarea Stephanie Sautner a spus că actriţa a lipsit la nouă întâlniri dintr-un centru social pentru femei, unde trebuia să efectueze muncă în folosul comunităţii, în cadrul condamnării pentru furtul unui colier, în luna mai. Aceasta a mai stabilit ca Lohan să efectueze cel puţin 16 ore de muncă în folosul comunităţii la morga din Los Angeles înaintea audierii din 2 noiembrie, conform realitatea.net.

    Apreciază

  8. Imi cer scuze ca intervin intr-o alta tema a dumneavoastra cu cele postate mai jos,

    Remember – 20 Octombrie 1944, Churchill a vandut jumatate de Europa URSS-ului,
    abandonand zeci de milioane de oameni in fata tavalugului sovietic !

    Apreciază

    1. Adevărat !
      Churchill și Roosevelt și-au văzut de propriile lor interese dar noi unde eram când nemții bombardau Londra ? Cred că Băsescu este singurul conducător român care este când cu crucea când cu…
      Iertați-mă, am îndurat zeci de ani de pe urma faptului că am fost părăsiți de occidentali, și eu alături de ceilalți români, dar ne meritam soarta.

      Apreciază

  9. si acum ma intreb oare, de ce doamne iarta-ma ai mai mers la acea intalnire daca stiai ca nu o sa te simti bine. iar din cate stiu datinile de la nunti nu sunt pagane sunt crestinesti si tin de traditia neamului romanesc sau cumva nu esti romanca, dupa cum observ esti o doamna cu un caiet cu derivate in viata. aceste datini pe care lumea din ziua de astazi le evita din pura prostie sunt cele care dau viata dar ce poti sa ne spui tu doamna. si chiar stau sa ma intreb de ce ai mers la o astfel de nunta, chiar nu mai aveai nici o sursa de inspiratie pentru a scrie. in fine se vede cine are timp de prostii in ziua de astazi. chiar sunt curios si prima nunta la care sunt invitat o sa merg sa vad si poate o sa va las impresiile mele de pe traseu. cu drag si stima un om care isi iubeste tara si traditiile ei

    Apreciază

    1. Nu știu de ce comentariul acesta era la spam.

      Mi-am dat seama mai târziu că se poate cineva supăra pentru faptul că am folosit expresia „ datini păgâne ” dar am greșit doar pentru că pare dură dar ea este riguros adevărată adică exactă.
      Am ascultat preoți, la televizor, vorbind despre obiceiuri , datini și ritualuri păgâne care nu au nicio legătură cu cele creștine.
      Ritual creștin este căsătoria oficiată în biserică. Nașii ca părinți spirituali fac parte din religia creștină.
      În Oltenia, am văzut la o nuntă cum s-a răsturnat o găleată cu apă în urma mirilor.
      Ca să le meargă bine. Atunci m-am gândit că este un obicei .
      Mai târziu am văzut, în serialele turcești, că este un obicei preluat de la ei și deci este păgân.
      Preoții români numesc ritualuri păgâne și pe cele preluate de la vechii daci.
      Cât privește discuția despre patriotism , este un subiect destul de complicat.
      Tocmai am aflat cum în Coreea de Nord au fost uciși niște generali lipsiți de patriotism, cum în Turcia unii au protestat vehement pentru faptul că filmul „ Suleiman Magnificul ” îl prezintă ca pe un personaj uman pe eroul serialului , îmi amintesc de vremurile când cântăreții români nu aveau voie să cânte decât muzică românească și neapărat și câteva cântece populare românești !
      Nu , nu sunt o astfel de „ patrioată ” dar mă bucur că trăiesc în Europa și nu , pentru că joi am văzut un film despre obiceiurile păstrate cu rigoare de către Iranieni, în Orient și de asemenea că am dreptul la libertatea conștiinței.
      ARTICOLUL 29
      (1) Libertatea gândirii şi a opiniilor, precum şi libertatea credinţelor religioase nu pot fi îngrădite sub nici o formă. Nimeni nu poate fi constrâns să adopte o opinie ori să adere la o credinţă religioasă, contrare convingerilor sale.
      (2) Libertatea conştiinţei este garantată; ea trebuie să se manifeste în spirit de toleranţă şi de respect reciproc.

      http://www.cdep.ro/pls/dic/site.page?den=act2_1&par1=2#t2c2s0a29

      Apreciază

  10. Am șters comentariul tău pentru a doua oară, am făcut-o intenționat și prima dată, pentru că de la început , dacă ai fost atentă ai realizat , nu am vrut să se știe despre cine anume este vorba. Nu ți-am răspuns imediat pentru că efectiv nu am avut când.
    Ești singura persoană căreia nu am să-i reproșez ceva în legătură cu purtarea avută în aceea seară și pe care, din contră , o consider o victimă a dragostei și bunătății sale.
    Poate chiar și a mea.
    Mi se reproșează că nu ți-am spus ție direct ce m-a supărat. N-am făcut- o pentru că nu voiam să te supăr, și uite-o că am făcut-o mult mai grav, și am considerat că probabilitatea de a citi părerea mea, pe care de altfel mi-o mențin, era de 1 la 1000 000 000 .

    Există un citat celebru :
    „ Cine mă iubește îmi iubește și câinele meu. ”
    Parafrazând se înțelege și faptul că acei care te respect pe tine îți iubesc și prietenii .
    Nu-I ignoră.
    M-am zbuciumat mult , înainte de a scrie, să înțeleg de ce s-au purtat astfel.
    Nu le vorbisei tu despre faptul că suntem prietene sau ele nu-ți respectau și nu-ți respect alegerile ?
    Dacă îmi amintesc foarte bine, cineva a fost cândva ajutată de mine, supărândându-mi astfel o colegă ce mi-a reproșat de mai multe ori acest fapt, să câștige ceva bani și atunci mă întreb, mă macină această întrebare rău de tot, de ce mama respectivei m-a ignorat total ? Ce a determinat-o ?
    De ce au avut grijă , în schimb, să-I aducă din străinătate un parfum fiului meu neglijând pe alții mult mai apropiați ?
    Am auzit prin intermediar tot felul de justificări pe care nu le pot înțelege.
    De ce se dau prăjiturele la cununia civilă ?
    Pentru că astfel este obiceiul sau pentru că este un semn al ospitalității ?
    Cum să fiu de acord cu faptul că fiecare își onorează doar proprii invitați ?
    Aceasta ține tot de obiceiurile străvechi ?

    Apreciază

  11. Știi ce zic? Am dreptate, oameni buni? Știți muncitorii ăia în jur de 40-50 de ani, cu fața murdară, nerași, mustăcioși, parcă rămași în anii ’80, care merg la muncă la vale cu bicicletele lor de pe vremea lui Stalin și se întorc obosiți la deal cărând pe lângă ei vehiculul care pe acest segment al traseului e doar o povară inutilizabilă, deoarece nu are viteze ca să poți urca cu ea în pantă. Întrebarea mea e for the love of God, whyyyyyy?! Când știi că s-a inventat ceva mai bun cu mulți ani în urmă și e accesibil pentru toată lumea, că găsești o bicicletă cu viteze la 1 milion, te încăpățânezi să rămâi la o tehnologie rudimentară? E ca și cum în loc de Pentium 4 pe care îl găsești deja aproape gratis, tu ai folosi în continuare un 486. Îmi poate explica cineva asta?

    Apreciază

Lasă un răspuns

