DUZINA DE CUVINTE Țara lu’ Căcărău !

Cum reflexia noastră , în legătură cu vechile imagini, este de fiecare dată altfel nuanțată mă determină să revin asupra evenimentelor cu o reală plăcere.

Modul în care s-a desfășurat ședința din primăria Star City , atunci când a venit scriitorul Ion Lăncrăjan, nu a ieșit din tipare.


Neliniștea primarului Sandu Nedelcu era, până la un punct, normală dar demonstra și faptul că el, contabil de meserie, nu cunoștea prea bine oamenii.
Fostul meu director de școală, domnul profesor Roman, ne-a prezentat la începutul discursului său bla-bla-ul obișnuit. Ca un comunist adevărat , juca tot timpul acest rol, nu a uitat să facă referire și la măreața realizare din toate sectoarele a partidului de guvernământ.


Că era unicul partid din România, nu ținea nimeni să amintească pentru că o astfel de inconștiență ar fi dat posibilitatea unor interpretări răutăcioase din partea turnătorilor plătiți.
Împrejurarile din aceea seară mi-ar fi permis să-mi exprim neacceptarea unei anumite situații, slavă Domnului totdeauna speculez astfel de oportunități, dar nimeni , dintre cei prezenți , nu avea de unde să știe că eu eram fericită că întâlnesc un scriitor a cărui carte tocmai o citeam.

Adăugire pentru almanahe care, în stilu-i delicat , a comentat  „Scurtuţ azi, nicio ceartă cu membrii unicului partid, nicio limbă scoasă ”.

În plină dictatură ceaușistă , eram cu bine știți în anii ’80, prim secretarul PCR al comunei, primarul cum impropriu ne încăpățânam să-i spunem noi toți, s-a supărat pe noi. Nu știu care i-a fost motivul, bănuiesc că era ceva derizoriu.

Ne-a transmis prin secretarul primăriei să mergem cu toții la el la primărie.

Noi însă ne-am făcut socoteala că el este unul singur în timp ce noi eram mulți, o educatoare , doi învățători și vreo șapte profesori, în total vreo zece indivizi cu toții, și ca urmare nu ne-am dus.

La prima ședință, erau și atunci destul de dese, primarul ne-a spus :

„Voi, cei de la Valea Anei, ați făcut grevă . ”

„Nu domn’ primar, i-a răspuns promt o colegă, noi am muncit. Dacă făceam grevă aveam timp de pierdut ca să venim la dumneavoastră. ”

Și uite așa am mai câștigat, prin unire, o bătălie cu sistemul.

psi ne-a invitat iar noi am răspuns :almanahe, carmen pricop, Irealia, Some Words, virusverbalis, Scorpio,dordefemeie, Vero

11 gânduri despre „DUZINA DE CUVINTE Țara lu’ Căcărău !

Lasă un răspuns

