Nu primesc plocoane !

Scoala nr. 31Eram printr-a VII a, elevă la „ Școala Generală nr. 31” din București și-mi iubeam nespus de mult profesoara de limba română. O respectam într-atât încât mi s-a întâmplat odată, era vorba de lecția „ Fefeleaga ”
de Ion Agarbiceanu, ca de emoție să nu fiu în stare să deschid gura și să citesc tema pe care o scrisesem acasă.
Cumpărasem un buchet de flori încă de dumineca seara pentru ca să il pot oferi lunea la ora de română.


Doamna Nicolae, profesoara mea, nu-mi amintesc ce necaz a avut și a lipsit în aceea zi de la școală.
Să mă întorc cu buchetul de flori acasă n-avea niciun sens așa că m-am hotărât repede să –l valorific. L-am dat doamnei profesoare de limba franceză care , nu știu cu cine era căsătorită, era o persoană bogată care-și permitea să meargă la Paris în concedii.
Doamnei profesoare de limba franceză i-a făcut o mare plăcere gestul meu și pentru că în aceea după amiază ne-a dat o lucrare de control mi-a notat-o cu 7.


Nu învățasem nimic pentru aceea zi de luni, toți elevii din toate timpurile fac minuni de genul acesta, deoarece împreună cu familia ne petrecusem dumineca la unul dintre restaurantele de pe malul lacului Tei.
Și la fel ca toți elevii din întreaga lume am realizat că nu meritam aceea notă de 7.
Nu m-am bucurat.
Ajunsă profesoară, la rându-mi, habar n-aveam eu de codurile penale și de infracțiunea de primire de foloase necuvenite.
În familia mea n- aveam nici avocați dar nici infractori.
Întâmplarea din clasa a VII a m-a marcat profund și mi-a fost un bun îndrumar , nu primesc plocoane !

2 gânduri despre „Nu primesc plocoane !

  1. Ei, un buchet de flori nu e chiar un „plocon”. Poate că te place eleva/elevul şi vrea să-ţi dăruiască necondiţionat acel buchet de flori, de ce să nu-l iei? Dar, fireşte e interpretabil gestul, ai dreptate.

    Apreciază

    1. Pe vremea comuniștilor primeam instrucțiuni scrise cu lista a ceea ce aveam voie să primim ca dascăli.
      Florile nu erau interzise și , cum am povestit chiar eu, florile , pe care le cumpărasem cu mare drag, nu le-am achiziționat și, apoi, dăruit cu gândul de a reprezenta „un plocon.”
      Îmi face plăcere să primesc flori, ce femeie rămâne indiferentă în fața frumuseții lor, numai că ,sunt momente în care realizezi, dăruirea lor au rostul de a te manipula.

      Apreciază

Lasă un răspuns

