Liceul teoretic agromontan „ Romeo Constantinescu” , locul în care geniile se pierd necunoscute

Am avut anul trecut o elevă AI, la clasa aXI a I, care tot anul școlar m-a sfidat . Ba se uita în oglindă, ba nu avea cu ce să scrie, ba nu avea caiet, ba îi era sete, ba îi era rău și trebuia să ia un medicament exact în ora de matematică, ba îi era somn și își așeza capul pe brațele încrucișate pe bancă. De învățat sau de scris temele nici nu se pune problema. Foarte multe ore a lipsit de la ora de matematică, mult prea obositoare pentru ea.
A rămas corigentă pe ambele semestre, a rămas și în toamnă. Pe 30 august s-a prezentat la examenul de corigență. În toată perioada de la 3 august până pe 30 august, cât am mers la școală zilnic ca să fac pregătire cu elevii corigenți la matematică, a venit o singură dată.

Fotografie preluată de pe facebook de la una din elevele mele  de clasa a X a
Fotografie preluată de pe facebook de la una din elevele mele de clasa a X a
La examenul scris, subiecte ușoare pe care le-am făcut împreună cu altă colegă mai blândă, a rezolvat de nota 2 atâta timp cât un punct este din oficiu.
Când am întrebat-o de ce nu a învățat în vacanță și-a așezat mâna dreaptă în șold și mi-a spus cu multă obrăznicie :
„ Am avut treabă. Doar nu era să-mi pierd timpul cu matematica.”
Toți elevii care și-au lăsat serviciul, mulți sunt săraci și se întrețin singuri, și au venit la pregătire suplimentară au fost martori la respectiva scenă. A rămas repetentă și, afirm cu toată convingerea, că nu mă simt cu nimic vinovată.
Am fost corectă și integră cu toți inclusive cu ea.
Luni 3 septembrie seara m-a sunat pe fix , nu știu de unde a avut numărul meu de telefon , o mătușă de- a sa.
I-am răspuns în mod politicos că nepoata sa nu a învățat tot anul școlar .
Mi –a spus că și eleva AI a recunoscut că nu a învățat deloc.
Aflu astăzi că două colege de-ale mele o reexaminează.
Cum una dintre ele i-a mai promovat la începutul lunii august pe toți cei 6 elevi lăsați repetenți de mine, sunt sigură că și acum vor proceda la fel.
Ce să deduc de aici ?
La Liceul teoretic agromontan „ Romeo Constantinescu” din Vălenii de Munte sunt genii care pot să recupereze material, e vorba de matematică, pe care nu și-au însușit-o în timp de ani de zile.
Nu înțeleg totuși, de ce promovabilitatea la examenul de bacalaureat din acest an școlar a fost doar de 15% atâta timp cât acești tineri sunt supradotați intelectual ?

33 de gânduri despre „Liceul teoretic agromontan „ Romeo Constantinescu” , locul în care geniile se pierd necunoscute

    1. Vă spun eu ce legătură are poza. Un elev care-și pierde prea mult timp pe facebook, observați că n-am dat nume, și are imaginația infierbântată de astfel de clipuri poate să ajungă, ca alte eleve de-ale mele care au pățit astfel, să fie chemate să dea declarații la Crimă Organizată.
      Nu credeți că este mai bine să se preîntâmpine situații de acest gen ?
      Vă apreciez faptul că vă semnați cu propriul nume și vă doresc să vă educați copiii bine !

      Apreciază

      1. Am văzut între timp că nu aveți decât 19 ani. Vă doresc să vă creșteți copiii, atunci când îi veți avea, corespunzător. Văd mămici care plâng pe la ușile birourilor după ce s-a petrecut deja drama.

        Apreciază

    1. Oli, bărbatu-miu ( e drept că acum ex -soț) fiind avocat, așa cum bine știi, îmi spunea în fiecare dimineață înainte de a pleca la serviciu :
      „ Ai grijă ce vorbești ca să nu te dea careva în judecată ! ”
      După cum bine ai observat m-am ferit să scriu vreun cuvânt ce poate să fie înterpretat.
      Mă poate cineva condamna că le plâng de milă geniilor din liceul nostru ? Că-mi pare rău că nu-i angajează la NASA când a învățat în 3 (trei ) zile ca alții în 3( trei ) ani?

      Apreciază

  1. ”Nu înțeleg totuși, de ce promovabilitatea la examenul de bacalaureat din acest an școlar a fost doar de 15% atâta timp cât acești tineri sunt supradotați intelectual ?” Știi de ce? Pentru că părinții curvelor și bagabonților votează. Majoritatea părinților își văd progenitura ruptă din soare și un fel de mici genii…
    A le spune că mai trebuie să îi facă și să pună mâna pe carte e considerată o gravă ofensă …
    Nu contează ce e în cap … diplomă să fie…
    Mentalitatea aduce puțin cu doctoratul lui Ponta… Nu conteză dacă e tâpit… doctor să fie…
    Nu știu dacă mă crezi, dar știu o topografă complet tâmpită, care și-a luat examenele în dormitorul profilor și care nu știe să folosească bine teodolitul … Părinții ei o văd un fel de mic geniu… imaginează-ți-o pe Kelly Bundy … parcă e o clonă a ei…

    Apreciază

      1. Ani de zile am predat în școli unde elevii aveau un IQ redus. Mulți dintre ei dețineau și documente care atestau acest fapt. De aceea, sunt obișnuită să predau cât mai pe înțelesul lor dar dacă , dincolo de realitatea că au ajuns în liceu fără să dețină minimul necesar de cunoștiințe, ei nici nu vor să încerce să le învețe atunci, nu există o altă modalitate de constrângere decât notarea corespunzătoare, corigența și repetenția.

        Apreciază

  2. Scoala nu mai este ce-a fost, nici profesorii nu mai sunt cum au fost, cei care razbesc astazi sunt prostituatele, coruptii, santajabilii, imoralii. Asa a ajuns tarisoara asta. Totul se vinde si totul se cumpara, inclusiv sufletele noastre…

    Apreciază

    1. Snake, chiar nu mai am ce comenta pentru că ai sintetizat tu perfect. Nu știu dacă ai și aflat exemple concrete, ca mine, sau ai dedus din ce-ai văzut dar ai înțeles tragedia pe care-o trăim. De aceea apreciez mult postările tale. Reflectă o stare de fapt cumplită.

      Apreciază

  3. Doamnei profesoare de la „Romeo Constantinescu”…acum, cand scriu, la TV aud: „…mai, in ce tara traim!”. Acum mai multi ani, inainte de ; 1989, pentru un corijent, am fost chemata la Inspectorat, mi s-a comunicat ca nota 3 poate fi si 5, s-a modificat nota 3 in 5, copilasul, al carui tata lucra ca sofer la Consiliul de Ministri (cum scria in contestatie), a trecut clasa, iar eu am afirmat ca daca mie mi se modifica nota, inseamna ca nu sunt profesoara si in consecinta, imi dau demisia. Asta am si facut, pe loc! Nu am regretat niciodata. S-a schimbat ceva in Romania? Este altfel societatea? CREDETI CA SE VA SESIZA VREO INSTITUTIE DIN OFICIU? Nuuuuuuuu!
    Dumnezeu a vrut ca respectivul domn inspector-faptuitor sa moara putin dupa, cu inca un pacat pe constiinta.

    Apreciază

    1. Doamnă profesoară skinnz, mărturisesc că dacă nu aveam în acest moment 56 ani procedam la fel ca și dumneavoastră atunci când n-ați acceptat schimbarea notei din 3 în 5.
      N-am pățit la fel pentru că n-am avut parte de astfel de elevi.
      Fostul meu profesor de matematică, domnul Dricu de la Colegiul „ Frații Buzești” din Craiova a fost mutat disciplinar la un liceu tehnologic pentru că nu a vrut să-i dea o notă mai mare decât merita unui elev care era fiu de mare securist.
      S-a ajuns până la ministrul educației Ion Teoreanu și acesta a preferat să-i dea dreptate securistului.
      Tânără fiind, am văzut o piesă de teatru scrisă de un străin , îmi pare rău că nu-mi mai amintesc exact cum se numea, în care o profesoară a fost nevoită să demisioneze , preda literatură universală eroina, pentru că tatăl „loazei ” care nu voia să învețe era ministru și nu pricepea la ce îi folosește copilului său să învețe la materia respectivă.
      Am tot respectul pentru dvs.dar cred că ați realizat că foarte puține persoane sunt integre și demne.
      Din păcate, colegii mei consideră că atitudinea directorului este absolut corectă iar inspectoratul școlar Prahova este cel care abia l-a numit și ca urmare îl apreciază pentru oportunismul de care dă dovadă față de ei.
      PS Am să fac și eu ceva demersuri legale pentru că simt cum „ plesnesc ” de atâta supărare.

      Apreciază

  4. Nu faceti nimic, doamna profeasoara…este bine sa va situati deasupra lucrurilor, sa invatati sa nu va necajiti pentru nimic mai mult de 5 minute! Tot ce am vrut sa spun este ca, acum marsavia este mult mai mare! Si, un amanunt: am sters fraza in care va relatam ca dl. inspector Musca, a murit nu mult dupa, inainte de a-si manca macar o pensie! I-a placut sa fie sclav, iar Dumnezeu l-a scutit! Aceasta veste mi-a dat-o o alta doamna profesoara, pe care am cunoscut-o in statia de troleibuz, intr-o iarna friguroasa, cu multa zapada. Cum am ajuns la aceasta discutie, nu stiu, dar, dansa mi-a spus ca a murit…”Dumnezeu sa-l ierte!”, iar eu, (anul 3 de invatamant, cu definitivat) am raspuns: „Ba sa nu il ierte deloc, pentru ca mie mi-a schimbat cursul vietii!”. Si aceasta este tot un fel de pilda, in sensul ca se pare ca fiecare plateste. Mie mi s-a intamplat mereu ca dreptatea sa vina de sus. 5 minute! apoi zambiti cu incredere si asteptati…

    Apreciază

    1. Bună !
      Îmi cer scuze pentru faptul că am întârziat cu răspunsul. Am fost la slujbă și apoi am rămas fiind invitată la hramul bisericii.
      M-am simțit bine cum de mult nu mi s-a întâmplat.
      Mi-ați amintit de fostul profesor Ion Preda, i-a predat fiului meu 4 ani istoria în liceu și mă cunoștea foarte bine de la întrunirile de partid, care ajuns parlamentar a găsit de cuvință să mă amenințe că-mi voi pierde funcția de director cu toate că am master în management educativ.
      Dumnezeu a găsit cu cale că-i mai bine să-l ia la El.
      Încerc de ani de zile să găsesc puterea de a spune „să-L ierte Dumnezeu !” și mărturisesc sincer că nu reușesc.

      Apreciază

  5. GREA MISIUNE AVETI IN CAZUL CU PRICINA . . .
    NU E USOR DELOC .
    CU POLITICA ASTA SE FAC MULTE LUCRURI MURDARE .
    INTERESELE SUNT MARI .
    IAR ANGAJARILE SE FAC PE ORDIN POLITIC .
    CA SI IN CAZUL CU DIRECTORUL ALES DE LA LICEU .
    PACAT CA NU SE PROMOVEAZA OAMENI CAPABILI SA SPUNA CEVA . . .
    IMI PARE RAU CA SUNTETI HARTUITA PROFESIONAL .

    Apreciază

  6. Revin cu un comentariu pentru ca am apreciat pozitia d-nei skinnz. Ce-as vrea sa mai adaug? Daca in Romania nu mai putem vorbi despre un stat de drept de cativa ani buni de zile, daca nu mai avem justitie (operativa fiind doar cea care executa comezile politice), daca ni s-a furat viata, visele, viitorul nostru, viitorul copiilor si nepotilor nostri, suprinzator constat ca, in tot acest haos perfect organizat de marile puteri ale lumii in asociere cu politicienii nostri eviscerati, in Romania a inceput sa actioneze si sa functioneze … JUSTITIA DIVINA! Si uite-asa am inceput sa sesizez ca in ultimele luni, din ce in ce mai des, cad secerati coruptii, imoralii si mizerabilii societatii noastre. Nu-i elimina justitia umana, ci ii elimina definitiv cea divina. Si nu prin condamnari de cateva luni, maxim 2 ani ci li se dispune cu larghete o condamnare pe… vesnicie! De aceea am inceput sa ador Universul si Natura, pentru ca numai acestea pot interveni acolo unde omul, avid de putere si hulpav de averi, distruge milioane de vieti nevinovate si frange alte milioane de destine.

    Apreciază

    1. Snake, comentariul tău este încurajator. N-am observat „ca in ultimele luni, din ce in ce mai des, cad secerati coruptii, imoralii si mizerabilii societatii noastre ” , poate că mi-a scăpat mie, dar mă încred în tine.
      M-am dus la biserică astăzi simțindu-mă vinovată pentru toate blestemele pe care le-am proferat miercuri , e drept singură în casa mea, la adresa celor pe care-i consider vinovați.

      Apreciază

Lasă un răspuns

