Sindicatul ( FSLI Prahova), cureaua de transmisie a USL-ului

Pentru cine a trăit în vremurile acelea gri întunecat, ale comunismului, și a priceput ce se întâmpla, e cumplit să retrăiască astăzi obiceiurile sindicatului de a reprezenta „cureaua de transmisie ” a partidului unic, în cazul de față USL-ul.
Sindicatul, organizație în care eram înscriși automat, făcea politica partidului comunist și, nici o clipă, nu te puteai aștepta de la cei care erau reprezentații lui să te apere.
Îți luau cotizația, ca și la UTC sau „ Organizația de Femei ”, în cazul meu, sau „ Crucea Roșie ” și te chemau la ședințele care erau obligatorii.
M-am fofilat în comunism, nu mă obligau să stau la ședințe pentru că le stricam cursul firesc al lor. Nu-mi place să pierd vremea aiurea.


De anul trecut însă retrăiesc coșmarul, ședințe de sindicat obligatorii !
Inutil le spun că eu, conform Constituției României

Dreptul de asociere ARTICOLUL 40
(1) Cetăţenii se pot asocia liber în partide politice, în sindicate, în patronate şi în alte forme de asociere.

ARTICOLUL 29 – Libertatea conştiinţei ,
nu pot fi obligată să mă asociez într-o organizație fără voia mea.
Dacă am pierderi mi le asum dar nu vreau să-mi fie încălcate drepturile constituționale, alea pentru care unii au murit cu adevărat.
Îi lasă indiferenți, ba, mai mult, se și supără pe mine că nu vreau să merg cu „turma ”.
Să revenim la ziua de azi.
La Liceul Tehnologic Agromontan „ Romeo Constantinescu ” astăzi, în mod oficial, a fost schimbată conducerea școlii.
Am înțeles că din tot județul Prahova , vreo 3-400 școli, doar 5 directori n-au fost înlocuiți de oamenii USL-ului.
Este o măsură politică în care un profesor oarecare, precum sunt eu, n-are niciun cuvânt de spus. Până la urmă,  este normal pentru că fiecare dintre partidele ajunse la guvernare a procedat la fel cu toate că toți guvernanii  au mințit că nu.


De la început vreau să se știe faptul că noua conducere, ca și cea anterioară , îmi este pe plac. Dacă nu încalcă Legea învățământului , Statutul cadrelor didactice și Regulamentul de ordine interioară , dacă nu se poartă dictatorial impunându-și punctual de vedere n-am de ce mă plânge.
În fuga calului s-a trecut la votarea noului lider de sindicat pe școală pentru că domnul profesor Nicolae Ghencea , actualul director, a îndeplinit anul trecut această funcție.
Președintele FSLI Prahova , nu-I cunosc numele pentru că nu cred că ni l-a prezentat cineva, a ținut să ne spună că foarte mulți directori din cei proaspeți numiți sunt foști lideri de sindicat.

Ce vă spuneam eu mai lunile trecute ? 

Sindicatele noastre fac politică iar astăzi, USL-ul venit la guvernare, îi recompensează pentru presiunile făcute asupra guvernelor de dreapta anterioare.

Directorul își numește înlocuitorul iar colegii mei votează .

Nu se știe exact câți suntem prezenți iar numărarea mâinilor ridicate mi se pare că nu corespunde adevărului.
„Numără precum Roberta ! ” zic destul de încet dar pe colegi îi pufnește râsul pentru că este adevărat.
”„Despre ce este vorba ? ” Mă întreabă directorul alb la față.
Mă ridic în picioare, la fel am prodedat și anul trecut , și le spun că eu nu sunt sindicalistă și ca urmare locul meu nu este în sală.
Individul de la prezidiu își amintește că , vezi Doamne, și în anul trecut am făcut scandal.
Orice altă atitudine decât cea de supunere pentru ei înseamnă „scandal”.
„Am citit articolele pe care le-ați scris pe bloguri .” îmi reproșează respectivul.
„ Îmi citiți blogul ? Vă mulțumesc ! ”
Noul director ridică tonul și nu mai știu ce tot spune.
„ Vă rog , rămâneți calm ! ” îi răspund eu calmă.

Libertatea de exprimare ARTICOLUL 30

(1) Libertatea de exprimare a gândurilor, a opiniilor sau a credinţelor şi libertatea creaţiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare în public, sunt inviolabile.
(2) Cenzura de orice fel este interzisă.
(3) Libertatea presei implică şi libertatea de a înfiinţa publicaţii.
(4) Nici o publicaţie nu poate fi suprimată.

Ședința , după ce s-a terminat cea de sindicat, a fost foarte lămuritoare pentru mine.
Domnul director ne-a prezentat persoanele pe care și le dorește în Consiliul de Administrație iar profesorimea a votat .

2 gânduri despre „Sindicatul ( FSLI Prahova), cureaua de transmisie a USL-ului

Lasă un răspuns

