RAPORT DE ACTIVITATE : ANUL ȘCOLAR 2011-2012 ep 2

Aproape toți elevii sunt total dezinteresați în timpul orelor de curs, la modul cum se rezolvă exercițiile, în schimb au obiceiul de a cere indicații în timpul lucrării scrise.
La observațiile mele îmi răspund că așa se procedează la celelalte ore.
Foarte mulți elevi nu cunosc tabla înmulțirii, reamintesc faptul că mă refer la elevi de liceu, regula semnelor la operațiile de adunare și înmulțire, nu știu să deosebească o dreaptă vertical de una orizontală sau oblică, rezolvare celei mai simple ecuații de gradul I.
Cel mai șcant nu știu să facă înmulțiri sau împărțiri, operații care se învață în clasele primare.
Dezinteresul este atât de mare încât unii dintre ei nu au caiete special pentru obiectul de matematică, nu-și achiziționează culegeri de probleme sau manuale în cazul celor de clasa a XI a.
Se chiulea la unele dintre clase în mod masiv.
În chiar prima săptămână de școală, în ultima zi de școală , întreaga clasa a Xa E a chiulit.
Pentru că le-am pus tuturor elevilor absențe nemotivate nu s-a mai întâmplat acest fenomen decât undeva prin luna aprilie când am găsit doar doi elevi în clasă, adolescenți cu care mi-am șiținut ora.                           Photo

MĂSURI
1. Am verificat zi de zi temele. Pentru că mă mințeau afirmând de fiecare dată că nu le-am dat temă de scris, erau înțeleși dinainte între ei, am fost nevoită nu doar să le scriu pe tablă numărul exercițiilor și problemelor ci și pe un caiet al meu având grijă ca ei să vadă ce scriu. Din acel moment n-au mai îndrăznit să mă mintă în față.
2. Am ascultat elevii zilnic și i-am notat ritmic. Ca elevă aveam obiceiul să-mi fac anumite calcule obișnuite pentru orice elev. Dacă aveam o notă sau mai multe nu mai învățam o anumită perioadă de timp pentru obiectul respectiv. De aceea le-am imprimat elevilor ideea că în fiecare zi pot fi ascultați și nu are importanță câte note au.
3. Am pedepsit actele de indisciplină precum șoptitul și copiatul.
S-a văzut că odată cu luarea măsurii de a limita copiatul la examenele naționale, prin instalarea camerelor video, procentul de promovare s-a diminuat mult.
Elevii trebuie să fie dezobișnuiți de a mai obține note prin, astfel de obiceiuri, furt. Elevii trebuie să învețe !
4. Am dat lucrări scrise după fiecare capitol încheiat. Am dat la fiecare clasă câte 4-5 rânduri de lucrări scrise fără să adaug la acestea Teza.
Pentru că nu reușeam să-i dezvăț de obiceiul de a copia unul de la celălalt le-am dat pe mai multe numere. Cum doar cu 2 sau 4 subiecte n-am realizat niciun progres, aceleași greșeli se regăseau la jumătate din clasă, am fost nevoită să diversific subiectele. În clasele cu efectiv mic de elevi fiecare dintre ei au avut propriul subiect.
5. Analizând lucrările scrise individualizate am înțeles care le sunt carențele, ( Foarte mulți elevi nu cunosc tabla înmulțirii, reamintesc faptul că mă refer la elevi de liceu, regula semnelor la operațiile de adunare și înmulțire, nu știu să deosebească o dreaptă vertical de una orizontală sau oblică, rezolvare celei mai simple ecuații de gradul I.) și le-am explicat din nou toate aceste subiecte pe care nu le cunoșteau sau pe care le uitaseră.
6. Acei elevi care nu au vrut să învețe nu au fost promovați pe primul semestru.
7. Semestrul al doilea s-a desfășurat în condiții mai bune decât primul și , în sfârșit, elevii de liceu au acceptat să facă pregătire suplimentară în școală.
OBSERVAȚIE
I. Un caz deosebit îl reprezintă colectivul clasei a VII a. Foarte mulți elevi inteligenți , foarte mulți dornici să învețe, dar din cauza actelor de indisciplină orele se țin cu mare greutate.
Mulți elevi deranjează sistematic orele.
Se remarcă următorii elevi :
1. Ilie Damian: niciodată nu învață, niciodată nu-și face temele, are un singur caiet pentru toate materiile, nu este atent la ore el având tot timpul o altă ocupație. Recalcitrant , gălăgios ajunge până la a mă înjura în timpul uneia dintre orele de matematică.
NOTA BENE
Consiliul de Administrație a hotârât scăderea notei la purtare la 4 și declararea elevului Ilie Damian ca repetent.
2. T V : niciodată nu învață, niciodată nu-și face temele, are un singur caiet pentru toate materiile, nu este atent la ore el având tot timpul o altă ocupație. Atunci când nu mai are răbdare se ridică și se plimbă cu coșul de gumoi prin sala de curs.
3. PA : niciodată nu învață, niciodată nu-și face temele, are un singur caiet pentru toate materiile, nu este atentă la ore având tot timpul o altă ocupație. Nu este agreată de restul fetelor.
4. N M : niciodată nu învață, niciodată nu-și face temele, are un singur caiet pentru toate materiile, nu este atent la ore el având tot timpul o altă ocupație. Este tot timpul agitat dar spre deosebire de ceilalți este inteligent și înțelege ușor , atunci când i se întâmplă să fie atent.
Cu toate că mereu am insistat asupra faptului că din cauza unor elevi , puțini la număr, suferă mulți alții, nu s-au luat măsuri serioase.
NOTA BENE 

Elevi care timp de un an școlar au avut doar note de 3 și 4 cu două săptămâni înainte de sfârșitul anului școlar au primit note de 10 și au promovat.
II. Un alt caz deosebit îl reprezintă colectivul clasei a XI a F. Cu doar câteva excepții, elevul P C și elevele V I, V C, S L și C S, întreg colectivul de elevi nu cunosc tabla înmulțirii, regula semnelor la operațiile de adunare și înmulțire, nu știu să deosebească o dreaptă vertical de una orizontală sau oblică, rezolvare celei mai simple ecuații de gradul I.
Fiecare elev care nu promovează anul școlar pune în pericol existența clasei respective.
Pentru ca această clasă să nu fie desființată elevii sunt promovați cu toate că ei nu vor să învețe, chiulesc de la ore sau nu vin la școală săptâmâni de-a rândul, și unii dintre ei nici nu pot.
MĂSURI
8. Majoritatea elevilor cu o situație slabă la învățătură pe primul semestru și-au arătat disponibilitatea de a învăța pentru a promova. Am susținut lecția deschisă din cadrul comisiei de matematică cu elevii corigenți de la cele trei clase de a Xa și colegele mele au remarcat faptul că elevii aveau bunovoința de a învăța.
9. Elevii care n-au învățat tot timpul anului școlar au rămas corigenți pentru sesiunea de toamnă.
10. Am făcut pregătire cu elevii corigenți de la toate clasele la care predau.
În data de 9 august din cei 24 elevi corigenți care s-au prezentat 6 nu am promovat examenul de corigență.
2 elevi , mă refer la S G și B E, ambii de la clasa a Xa D, nu și-au scris decât numele la lucrarea scrisă, au fost notați cu nota 1, iar la orar au dat biletul preferând să plece.
1 elev, C A din clasa a Xa E , a venit direct de la București unde lucrează în construcții, la scris a luat nota 4 dar la orar, cred că din oboseală, a preferat să dea biletul și să plece.
1 elevă, N E din clasa a Xa F a reușit să obțină doar nota 2 atât la scris cât și la orar.
1elev, BA din clasa a Xa D, care a refuzat un an întreg să învețe, notele mai bune obținute în timpul anului școlar datorindu-se copiatului , a cerut voie să iasă din clasă. Bănuiesc că i s-a spus telefonic cum trebuia să rezolve exercițiul de la orar pentru că nu știut să explice ce a scris pe tablă de pe hârtia pe care o avea ca și ciornă.
1 elevă, P E M care nu cunoaște tabla înmulțirii nici până în prezent, 6×7=46 sau 5×7=39, a luat nota 3 în scris și 2 la orar.

Toți acești elevi au fost reavaluați și promovați de către o nouă comisie de examinare.
Consider că prin această acțiune , mă refer în special la elevul B A și eleva P E M , toată responsabilitatea pentru parcursul lor școlar de aici înainte nu-mi mai poate reveni mie atâta timp cât autoritatea mea de profesor a fost grav știrbită.

Chiar dacă comisia este legal constituită și membrii comisiei sunt de bună credință atâta timp cât subiectele sunt mult mai ușoare, sursele de inspirație sunt permise, cum se proceda înainte de instalarea camerelor video la examenele naționale , iar elevii sunt lăsați să colaboreze între ei aceștia conștientizează că nu este necesar să învețe ci să conteste.

De când elevii claselor a VII a , a IX a și au XI a au aflat cum toți elevii nepromovați de mine, repetenții, au fost promovați de către o altă comisie au devenit dezinteresați.
Când un elev care nu învață timp de un an de zile, și cu toate acestea el este promovat, atunci lui și colegilor săi automat li se dă semnalul că se poate termina un ciclu școlar fără a învăța.

Ca „o încununare” a muncii mele de un an am fost nevoită să apelez la presă ca să pot să-mi exercit profesia fără niciun compromis la fel cum am făcut timp de 32 ani.

http://www.observatorulph.ro/observatorulph/exclusiv/incredibil-o-profesoara-acuza-presiuni-pentru-a-scapa-de-repetentie-un-elev

Publicat în Fără categorie

18 gânduri despre „RAPORT DE ACTIVITATE : ANUL ȘCOLAR 2011-2012 ep 2

  1. Nu e o solutie datul pe numere decat intr-un anumit fel.La facultate a fost un profesor smecher.A dat pe numere.Dar le-a zis studentilor sa lase lucrarile pe masa,dupa ce termina,nu sa le stranga.Margine nr.1,nr2,mijloc,margine nr.1.Nr 1 putea sa faca nr. 2.Sau nr.2 putea nr. 1.
    Dar daca lucrarile ramaneau pe masa,dupa ce plecau studentii,putea sa vada cine a facut smecherii si cine nu.Daca se strngeau lucrarile,se amestecau.Asa putea sa vada cine s-a inspirat,cine a schimbat nr.
    Chiar nu aveam ce face,decat sa ma duc lucrarea in ultima banca,sau intr-un loc unde nu fusese nimeni.Foarte greu era pacalit profesorul ala.Dar l-am pacalit cu totii in final.hihihihihihihi

    Apreciază

  2. PS:In generala si liceu aveam si pe 3 numere,dar schimbam numerele si noi strangeam lucrarile si le duceam profesorului.Daca cerea sa lasam lucrarile pe masa,el isi dadea seama.
    Stiati smecheria asta?

    Apreciază

  3. In generala nu se punea doi din prima.Prima data 4,daca nici a doua oara nu stia,3.Cam de la 3 incepeau…rar nota 2.Pentru copiat 1….la liceu la fel.La facultate duri de tot…
    Dar ca sa fie 2 din start….nu stiu ce sa zic.Foarte greu se ia 7 si nici atunci nu e sigur.Mai sigur e 8.

    Apreciază

      1. La chimie si fizica era o profesoara exigenta.Am ramas corigent pe un trimestru la ea.Incepea cu 4,a doua oara 2.Nota foarte ciudat,cand punea 2,cand 3,cand 4.Depinde in ce toane era…
        ne si spunea ca incepe de jos,nu cu 4.Alta data ne spunea ca incepe cu 4.

        Apreciază

      2. Eu pun nota 3 când elevii nu-și fac tema. Îi scot la tablă și , cum este de așteptat, nu știu teoria și nu rezolvă exercițiul sau problema. E o notă meritată.
        Unu sau doi se ia în lucrarea scrisă care are un punctaj clar de la început.
        O elevă a spus acasă că a primit nota 2 pentru că mi-a murit pisica și eram în doliu !

        Apreciază

  4. Carmen, nu lipseşte ceva din „ecuaţia” asta? Părinţii lor unde-s? Ei ştiu toate lucrurile astea? Sau îi vor la câmp, bănuiesc…

    De fapt, situaţia asta am întâlnit-o chiar şi eu, la elevii de liceu, pe care-i luam în trupa de teatru şi care nu ştiau să citească, abia dacă silabiseau câte un cuvânt scurt. Şi pune-te, almanahe şi învaţă-i! Dar cel puţin n-a fost în zadar, unii dintre ei au terminat o facultate şi nu neapărat cea de teatru.

    Apreciază

    1. Felicitări sincere! Ai făcut o faptă bună.
      Mi-ai amintit cum niște englezi , veniți cu biserica baptistă în România, i-a învățat pe niște copii romi , elevi de-ai mei, să citească folosind ca material didactic Biblia.
      I-am admirat mult.
      Părinții, nu știu ce vorbesc cu diriginții lor.

      Apreciază

  5. Am avut probleme la chimie,fizica,anatomie(nu conta ca aveam 3 note,ma asculta mereu),La anatomie era o profesoara foarte,foarte….
    La matematica eram de 5-6,dar la bac am luat 8.La fel si la admitere,la facultate.Facusem pregatire cu profesoara de matematica(n0am facut frate cu…..hahaha),Aia zicea de mine ca nu ajung nici macar sofer….dar sunt patron mare.
    Am spart geamuri,ma bateam.M-a prins profesoara de matematica de bluza,am inceput sa alerg si am trantit-o.S-a dezechilibrat.hahahahaha

    Apreciază

Lasă un răspuns

