RAPORT DE ACTIVITATE : ANUL ȘCOLAR 2011-2012

Terminarea ciclului de 4 ani ai liceului trebuie să se finalizeze cu absolvirea examenului de bacalaureat ca o încununare a unei munci zilnice și asidue.
Înainte de a trece la enumerarea activităților desfășurate de mine în cursul anului școlar 2011-2012 este recomandat să descriu factorii obiectivi și subiectivi care m-au determinat să iau anumite hotărâri.
INDISCIPLINA ELEVILOR
De la început am fost uimită de lipsa de educație a elevilor și nu am înțeles motivele care stăteau la baza unei astfel de atitudini.
Atât băieții cât și fetele, în marea lor majoritate, cu toate că a existat o campanile de achiziționare de d către părinții acestora a uniformelor școlare necesare lor, au avut o ținută necorespunzătoare unei instituții educative.
Fetele cu colanți strânși pe corp, cu bluzele plesnindu-le peste piept în mod provocator se găseau la tot pasul agățate de băieții cu care se sărutau , fără jenă, pe holurile neluminate bine pentru o economie de bani la bugetul școlii.
După ce se suna de intrare, elevii nefiind obișnuiți să meargă la oră stăteau în continuare pe holuri.                                                          
Odată intrată în sala de clasă, acei elevi pe care-I găseam în băncile lor , fără să se sinchisească să mă salute , își vedeau în continuare de activitățile lor obișnuite :
mâncau diverse, beau apă, sucuri sau cafea, vorbeau între ei, vorbeau la telefon, scriau mesaje (SMS-uri) , răsfoiau cataloagele de la firmale „ Avon” sau „ Oriflame ”, se machiau sau doar își admirau unghiile colorate viu în orang, roșu, verde , albastru sau negre.
Erau elevi care își așezau capul pe bancă după noaptea nedormită, când una dintre elevele de la clasa a X a E a născut am înțeles de ce, sau pur și simplu se refugiau în muzica pe care-o ascultau la căști.
Să povestesc situația  în care,  mai mulți băieți,  timp de aproape o oră au imitat răgetul măgarului ?
Cei mai cuminți, erau aceia care mi-au fost elevi la școala de unde m-am transferat anul trecut și aceasta s-a datorat faptului că îmi cunoșteau exigențele.
Colectivul de elevi fiind în general numeros , gălăgia nu permitea desfășurarea orelor eficient.
M-a mirat mult faptul că majoritatea dintre colegii mei afirmau că sunt mulțumiți deoarece în alte școli indisciplina ar fi mai mare, alții afirmau că nu au astfel de probleme iar elevii încercau să mă liniștească afirmând că la mine și doar la alți 2-3 colegi se purtau astfel și că în general sunt mult mai zgomotoși.

DESFĂȘURAREA LECȚIILOR

 
Încă de la începutul anului școlar, cunoscând bine mediile generale de admitere între care se încadrau foștii mei elevi, am realizat că mie mi s-au repartizat acele clase în care copiii au fost admiși în liceu cu medii cuprinse între 5:00 -6:00 și cu note la tezele naționale cuprinse între 3:00 și 5:00 ( și acelea obținute de multe ori prin copiere) .

Aproape orice subiect abordam elevii se plângeau că nu știu, că nu-și amintesc, că n-au învățat sau că nu înțeleg.
( Cum am avut norocul ca în școală să predea și fosta lor profesoară , doamna MC , am putut să mă informez în mod corect despre activitatea didactică anterioară a elevilor. De fapt elevii cu care reușeam să-mi țin orele erau aceeași cu cei care fuseseră activi și în clasele anterioare. )
În fiecare clasă dacă aveam 2-3-4 elevi cu care puteam să dialoghez și să încerc rezolvarea exercițiilor și problemelor.
  S-a dat testarea inițială cu subiecte hotărâte de comun acord cu colegii din catedra de matematică. 

REZULTATELE TESTĂRII INIȚIALE
CLASA a VII a A , Media clasei a VII a A = 31, 7 %

1. 1x10p=10p
2. 1x14p=14p
3. 2x15p=30p
4. 2x20p=40p
5. 1x25p=25p
6. 2x29p=58p
7. 4x30p=120p
8. 1x38p=38p
9. 5x39p=195p
10.1x41p=41p
11. 2x42p=84p
12. 1x43p=43p
13. 1x44p=44p
14. 1x48p=48p
REZULTATE TESTE EVALUARE INIȚIALĂ
Clasa a VII- a A , septembrie 2011
Total elevi clasă : 31
Elevi prezenți : 26
Note cuprinse între : 1,00 < 3.00 …10 note
3,00 < 4,00 … 11 note
4,00 < 5,00 …. 5 note
……………………………….
5,00 < 6,00 …..
6,00 < 8,00 ….

Media clasei: a VII- a A = 31,7%

Constatări :
Greșeli frecvente :
– Nu știu să afle c.m.m.m.c. și c.m.m.d.c. al mai multor numere
– Nu știu să afle media ponderată
– Nu știu să afle valoarea unui raport
– Nu cunosc metoda figurativă în rezolvarea problemelor sau să substituie o necunoscută cu alta
– Nu știu să afle niște mărimi direct proporționale
– (și invers proporționale )
– Nu știu să recunoască relația de ordine între elemente
– Nu cunosc ordinea efectuării operațiilor
– Nu cunosc criteriile de divizibilitate
– Nu știu să demonstreze matematic o problemă de geometrie.

Constat faptul că notele obținute de către elevi la aceste testări inițiale nu sunt în concordanță cu cunoștințele lor și îmi dau seama că sunt specialiști în copiat.

CLASA a I X a G , Media clasei a I X a G= 31.87 %
1. 1×15=15
2. 3×20=60
3. 1×24=24
4. 2×25=50
5. 3×29=87
6. 1×30=30
7. 2×34=68
8. 3×35=105
9. 2×39=78
10.3×40=120
11.1×45=45
12.1×50=50

Media clasei a I X a G = 31.87 %
REZULTATE TESTE EVALUARE INIȚIALĂ
Clasa a IX a G , septembrie 2011
Total elevi clasă : 28
Elevi prezenți : 23
Note cuprinse între : 1,00 < 3.00 ….9 note
3,00 < 4,00 ….8 note
4,00 < 5,00 … 5 note
……………………………………
5,00 < 6,00 …..1 not
6,00 < 8,00 ….
8,00 ≤ 10,00……
Media clasei: a IX a G = 31.87 %
Constatări :
Greșeli frecvente :
– nu cunosc ordinea efectuării operațiilor
– nu știu să rezolve ecuațiile
– nu cunosc formulele și modul în care se aplică
– nu știu să afle un procent ,o fracție dintr-un număr
– nu știu să reprezinte grafic o funcție
– nu cunosc formulele de calcul algebric și aplicarea lor
– nu știu să afle valoarea unei expresii pentru o valoare dată.

Singura dintre elevii mei, din toate cele 7 clase , care a obținut nota 5 este G E B.
Din păcate este o persoană veșnic agitată.

CLASA a X a D , Media clasei a X a D = 22,15 %
1.5x10p =50p
2.3x15p=45p
3. 2x20p=40p
4.3x25p=75p
5.1x27p= 27p
6. 5x30p=150p
7.1x36p=36p
REZULTATE TESTE EVALUARE INIȚIALĂ
Clasa a X a D , septembrie 2011
Total elevi clasă : 23
Elevi prezenți : 20

Note cuprinse între : 1,00 < 3.00 ….14 note
3,00 < 4,00 …. 6 note
4,00 < 5,00 ….
……………………………….
5,00 < 6,00 …..
6,00 < 8,00 ….
8,00 < 10,00……
Media clasei: a X a D = 22, 15

CLASA a X a E , Media clasei a X a E = 23,72 %

1.1x10p =10p
2.2x15p=30p
3.8x20p=160p
4.1x22p=22p
5. 1x29p=29p
6.1x30p=30p
7.1x32p=32p
8.2x37p=37p
9.1x40p=40p
REZULTATE TESTE EVALUARE INIȚIALĂ
Clasa a X a E , septembrie 2011
Total elevi clasă : 25
Elevi prezenți : 18
Note cuprinse între : 1,00 < 3.00 ..13 note..
3,00 < 4,00 … 4 note.
4,00 < 5,00 …1 notă.
……………………………………
5,00 < 6,00 …..
6,00 < 8,00 ….
8,00 ≤ 10,00……
Media clasei: a X a E =23, 72 %

CLASA a X a F , Media clasei a X a F = 24,51 %
1. 3x15p=45p
2. 5x20p=100p
3. 1x22p=22p
4. 1x24p=24p
5. 16x25p=400p
6. 2x30p=60p
7. 1x33p=33p
8. 1x35p=35p
9. 1x41p=41p
Mențiune . elevul S C cel care a obținut 41 p a învățat în clasa a IX a la un liceu din Ploiești.
REZULTATE TESTE EVALUARE INIȚIALĂ
Clasa a X- a F , septembrie 2011
Total elevi clasă : 34
Elevi prezenți : 31
Note cuprinse între : 1,00 < 3.00 …26 note
3,00 < 4,00 … 4 note
4,00 < 5,00 …. 1 note
……………………………….
5,00 < 6,00 …..
6,00 < 8,00 ….
8,00 ≤ 10,00……

Media clasei: a X- a F =24 ,51%

Constatări :
Greșeli frecvente se întâlnesc la toate cele trei clase.
– Nu cunosc noțiunile de parte întreagă și parte fracționară
– Nu știu să afle un termen al unei progresii
– Nu cunosc formulele necesare rezolvării unei ecuații de gradul I sau al II lea
– Nu știu să afle soluțiile unei inecuații
– Nu cunosc formulele trigonometrice și modul în care trebuiesc aplicate
– Nu știu să afle un parametru , să înlocuiască o necunoscută într-o funcție
Nu cunosc formulele de calcul prescurtat și aplicarea lor.
Constat faptul că notele obținute de către elevi la aceste testări inițiale nu sunt în concordanță cu cunoștințele lor și îmi dau seama că sunt specialiști în copiat.

Incredibil! O profesoară acuză presiuni pentru a 

Ca „o încununare” a muncii mele de un an am fost nevoită să apelez la presă ca să pot să-mi exercit profesia fără niciun compromis la fel cum am făcut timp de 32 ani.

http://www.observatorulph.ro/observatorulph/exclusiv/incredibil-o-profesoara-acuza-presiuni-pentru-a-scapa-de-repetentie-un-elev

 

Anunțuri

4 gânduri despre „RAPORT DE ACTIVITATE : ANUL ȘCOLAR 2011-2012

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s