Domnișoarelor, nu vă măritați cu avocați !

Într-o zi mă întâlnesc în Ploiești, undeva pe lângă Gara de Sud, de fapt între ea și primul rond, cu o tânără căreia îi fusesem directoare doar un singur an.
Geanina arăta bine, îi pria viața în capitală, și părea destul de încântată de noua ei viață.
„ Am un prieten nou. E avocat. ” Mi-a spus ea după ce am întrebat-o despre cum s-a adaptat vieții din București.
„Mă bucur pentru tine. Ești fericită cu el ? ”
„ Aș fi dacă nu mi-ar fi teamă tot timpul că mă minte. ”
Am ridicat sprâncenele în sus întrebătoare.
„ Ați uitat ?”
„ Ce să uit ?”
„ Ce ne-ați sfătuit ? ”
Ne-am amintit râzând amândouă despre cele spuse de mine atunci.
Într-o după amiază când sărbătoream ziua uneia dintre colege, cu mâncare bună și băutură, ceva bere pentru bărbați și lichior pentru noi, era prin anul 2007 deci cu trei ani înainte de tăierile salariale, nefiind învățată să beau, după ce am sorbit câteva înghițituri de lichior, am început să le dau sfaturi în glumă despre cum trebuie să-și aleagă soții.
„Dragele mele, cei mai mincinoși dintre toți sunt avocații ! Feriți-vă de ei ca dracul de tămâie ! Vă povestesc din experiența proprie. ”
Atunci le-am relatat scena care mi-a plăcut mie cel mai mult, din perioada căsătoriei și cea de după, și pe care o povestesc cu drag ori de câte ori am prilejul.
Eram deja divorțată legitim de 5 ani când soțul meu care, voia să ne împăcăm dar nici de tânăra-i amantă nu-și dorea să se despartă, începuse să mă caute.
Eram prea „ arsă cu supa” , căsnicia noastră fusese un lung șir de minciuni, ca să-l mai cred cu „iaurtul ” de vorbe pe care mi le spunea.
Îmi trebuiau însă dovezi serioase pentru câștigarea acestui „ proces” de demascare a faptului că nu era sincer în demersul său.


Într-o duminecă dimineață, era vacanță ca acum, aveam întâlnire cu el. Voiam să le cumpărăm ceva deosebit băieților, eu veneam cu ideea iar el cu banii, doar era avocat.
Mă duc la soacră mea acasă, acolo locuia de la divorțul nostru, iar aceasta îmi spune supărată că iar lipsise noaptea de acasă.
Știam bine unde-i locuiește amanta, Mihaela își părăsise bărbatul și cei trei copii, nu știu exact de dragul cui, și stătea cu chirie la una Sanda.

Cunoșteam bine, de asemenea, și faptul că acolo se intra și se ieșea ca într-un local public și de aceia m-am îndreptat în grabă spre blocul respectiv. Era în drumul meu spre casă.
Uitasem când fixasem întâlnirea cu el, cu fostul, că la ora 11 aveam deja aranjată o altă întâlnire cu vreo trei prietene la o cafeluță.
Bat la ușă și aud pe cineva, se simțea din glasu-i că era plictisită și iritată, strigând :
„ Intră ! ”
Deschid cu piciorul ușa, lipsea clanța , și încerc să-mi obișnuiesc ochii cu întunericul din cameră.
În pat îl văd dormind, îmbrăcat în hainele de stradă, pe fostul meu bărbat, ca să fiu corectă până la capăt, iar alături de el stătea lungită Mihaela.
M-am apropiat de el mergând ușor și îl trag ușor de păr.
„ Ce faci dragule aici ? Ai petrecut noaptea cu Mihaela ? ”

Purtarea fostului meu soț mă ia chiar și pe mine prin surprindere.
„ Fă proasto, cine te-a adus pe tine aici ? Jură, fă !
Te-am chemat eu ? M-am culcat eu cu tine ? ”
Sărmana femeie, era cu 16 ani mai mică decât el , speriată de ieșirea lui nervoasă sau poate pentru că stilul ei de cucerire era acela de a da dreptate todeauna înterlocutorilor săi , n-am de unde să știu, a început pe loc să se jure că el nu era de vină cu nimic.
M-a pufnit râsul și-am plecat lăsându-i să-și rezolve problema.
„Geanina, draga mea, îmi pare rău că v-am dat acest sfat. Poate că prietenul tău este altfel.”
În sinea mea mă îndoiam dar nu-i bine să-l dezamăgești pe  tânărul  îndrăgostit.
PS Pe facebook Geanina m-a anunțat după un an că s-a măritat.
Cu un inginer. Avocatul , ca toți ceilalți absolvenți de drept , o mințise și pe ea.

Iulian Chifu: Avocati obisnuiti sa distruga cazuri au incercat sa distruga institutii

11 gânduri despre „Domnișoarelor, nu vă măritați cu avocați !

Lasă un răspuns

