DUZINA DE CUVINTE Țara lu ‘ Căcărău

De obicei, reținem în memorie doar ceea ce ne-a impresionat în mod deosebit fie că este vorba doar despre ceva foarte plăcut sau, din contră, o întâmplare care ne-a adus multe lacrimi și multă suferință.
Viața mea la țară, fiind crescută pe ulița unui oraș mare precum Craiova și cu un stagiu de trei ani în București, a fost un chin continuu în primii mei ani de stagiatură și o dezamăgire zilnică în următorii.
Fiind genul de om care nu-și bagă capul între perne, precum struțul în nisip, ca să nu vadă și să nu audă ce se întâmplă în jurul său, băgăcioasă cum ar spune detractorii mei, eram foarte nemulțumită de modul în care se desfășura viața la țară acum 30 de ani.
Nu mai știu sigur dacă era inventat cuvântul civism în România comunistă dar cred nu era folosit atâta timp cât partidul veghea cu ajutorul „oamenilor de bine ” ca noi să avem tot ce ne dorim.
Ca urmare , în acele zile nu ne erau necesare nici cuvântul civism dar nici atitudinile de civism.

Vă dați cu siguranță seama că nu eram capabilă de astfel de judecăți alambicate ca să pricep că gesturile mele erau stupide și inutile. Dar să revenim la fapte și să lăsăm altora mai deștepți, decât mine, să folosească malaxorul gândurilor abstracte.
Am intrat pe ușa primăriei și primul cu care m-am întâlnit a fost primarul.
Nu știu de ce, parcă n-aș semăna cu un monstru, se întâmplă destul de des ca unii să se întunece la chip atunci când mă văd că apar.
Tovarășul Nedelcu, Dumnezeu să-l odihnească, nu s-a luminat nici el la față vâzându-mă cum intram, aproape că dansam, fericită pe ușă dar mi-a răspuns politicos la salut.
Spionul meu din instituție, să nu-mi spuneți că nu aveți astfel de infiltrați, pe ici pe colo, că nu vă cred, mi-a povestit apoi râzând reacția primarului.


„ Pe asta cine-a chemat-o ? Voi sunteți iresponsabili ? Nebuna asta o să-mi dea întâlnirea peste cap ! ”
Apoi, dându-și cu mâna peste cap, privind tâmp spre ei:
„Voi nu știți cum e să ai acasă o nevastă olteancă și , culmea ghinionului, să mai ai și-o olteancă mereu în coastă la servici ‘ ! ”
Subalternii l-au privit cu mare duioșie, chiar și spionul meu, pentru că domn ‘ primar era băiat bun, ținea la beutură și nici încrezut nu era deloc .
„ Cine a făcut această mârșăvie o să aibă parte de răzbunarea mea !” a mai zis primarul Sandu Nedelcu și-a plecat precipitat către oaspeții veniți tocmai de la București.
În sală era , când am intrat , un murmur care n-a încetat până când n-au apărut în pragul ușii invitații locali , primarul Oancea al orașului Vălenii de Munte și alți comuniști de frunte din județ pe care nu m-am chinuit să-i rețin, și cei doi candidați la Marea Adunare Națională.

Asistența a tăcut, părea că nimic nu-i scapă din evantaiul de vorbe rostit de către cei ce au luat cuvântul, dar , cerându-vă iertare că afirm asta*, sunt convinsă că foarte puțini au priceput ce se vorbea în acea sală în acea seară.

Ne-a dăruit duzina psi iar noi ceilalți ne-am conformat :anavero,  jora, almanahe, carmen pricop, scorpio, tibi, iubirealia, spuseşinespuse,  virusache , dor de femeie 

Scorpio

* Stăteam de vorbă cu vânzătorul de la magazinul de pește despre suspendarea președintelui în general și despre Băsescu în special când, în încăpere, a intrat un bărbat de vreo 55-60 ani, burtos și cu cămașa desfăcută la toți nasturii lăsând să i se vadă maieiul colorat și părul de pe piept albit și el de trecerea anilor, care a simțit nevoia să-și spună și el punctul de vedere vizavi de subiect.
„ Dă-l în mă-sa de dictator ! Să cadă ! ”
Pentru că din experiență cunoașteam faptul că mulți nu cunosc bine ce înseamnă o noțiune sau alta n-am căzut în capcana unei discuții contradictorii și l-am întrebat direct :
„ Ce înseamnă cuvântul dictator știți ? ”
„ Cum să nu știu ?” S-a revoltat omul pe bună dreptate.
„ Unul care dă ordine. Dictează. ”

40 de gânduri despre „DUZINA DE CUVINTE Țara lu ‘ Căcărău

      1. Pe atunci nu existau stenograme pentru că, cei mai în vârstă, în marea lor majoritatea aveau 4 clase terminate. Cei din conducerea instituțiilor, în mediul rural, aveau opt clase făcute la zi .
        Primarul era însă absolvent de liceu ca și alții mai tineri, spionul meu de exemplu, din primărie.
        Rămamâneau ca atare valabile doar sursele cum bine ai intuit și tu.

        Apreciază

      1. păi, nu…de-aia ziceam că analiştii vorbesc la televizor şi politicienii ascultă şi iau aminte, ştiu şi ei ce să zică când sunt solicitaţi, că dorm la şedinţele de partid…la asta mă refeream.

        Apreciază

    1. Am citit destăinuirea ta de azi Tibi și am înțeles că te enervezi dar pune-te în situația mea zilnică , te rog !
      „Cât fac domnișoară , e în clasa a X a și vrea să promoveze într-a unsprezecea, 7x 5 ?”
      „ Fac 30.”
      „ Nu te-am rugat tot anul să înveți și tu tabla înmulțirii ? Cum vrei să te trec ? ”
      „ Știam eu că aveți ceva cu mine, nu mă puteți suferi.”

      Apreciază

      1. Pentru ca liceul e obligatoriu.El poate ca nu vrea.Eu am fost impins de la spate.Dar nu m-am opus.Altii s-au opsu si nu au nici macar bac-ul.
        Cei ce ii spioneaza pe elevi,la bac,sunt comunisti si securisti.

        Apreciază

      1. Pe bloguri asa apare…ca ea este.Am sursa sigura.
        Nu am fost membru de partid ca altii…..hahahaha
        Mai degraba cei ce lasa corigenti sunt comunisti.hahahahahahahahaha

        Apreciază

Lasă un răspuns

