Majoritarii și regula semnelor

Articol scris în urma comentariilor lui  bmarinescu41

Nu sunt decât o oarecare profesoară de matematică , fără să-mi fi dorit vreodată să devin matematician sadea, dar am un fix , ca mulți alții, și anume vreau să se aplice regula stabilită dinainte.
Elevilor mei le repet mereu întrebarea, atunci când văd că au greșit ceva în rezolvarea exercițiului , care-i regula ?
Că este vorba de ordinea efectuării operațiilor, că este vorba de regula semnelor, a triughiului, regula lui Sarrus sau alta, eu vreau ca ei să aplice corect regula.
Știți , vă mai amintiți cumva că la cercul trigonometric sensul nu este același ca și la ceas ?
Asta-i regula, n-avem ce face.
În drept, ca exemplu, totul este schimbător precum nisipurile mișcătoare.
În prognozarea timpului probabil e la fel.
În matematică frumusețea constă în rigurozitate și rigiditate.
Să revenim la durerea din zilele noastre.
Una dintre regulile democrației este aceea că majoritatea este cea care decide soarta cuiva. Poate fi vorba de un cetățean sau o țară dar tot aceasta este regula.
Datorită acestei reguli Socrate , condamnat pe nedrept, a băut cucută.
Cu toate că prietenii săi l-au rugat să-l ajute să fugă Socrate nu a voit și a acceptat verdictul dat pentru a consolida democrația.
N-am să mă aștept niciodată la prim plagiatorul Ponta să fie precum Socrate, ar însemna că sunt una dintre cele mai proaste ființe de pe mapamond, și să accepte faptul că nu s-a obținut prin referendum cei 50+1 % necesari demiterii președintelui Traian Băsescu.
După mine, Ponta se înscrie mai degrabă în categoria celor care, ca și Nero, preferă să dea foc țării decât să accepte un verdict nefavorabil, dar asta e o altă problemă deja.
Pentru că în anii ‘ 90 majoritarii l-au votat pe Ion Iliescu, și eu alături de alții , am suferit cumplit dar ne-am resemnat cu faptul că aceasta este regula.
Republica Moldova se declară stat independent și toți politicienii se grăbesc să recunoască independența sa.
Unul singur, un reprezentant al „ Societății Timișoara ”se opune iar eu în acel moment nu l-am înțeles.
„ Ce este cu el ? E prost ? ”
Mulți ani mai târziu, când a început războiul în Transnistria am înțeles că un singur român avusese dreptate.
Dar regula cu majoritatea a fost valabilă și în acel moment crucial.
În anul 2000 nu-l voiam președintele țării nici pe Ion Iliescu și nici pe Corneliu Vadim Tudor. Mai mult de jumătate din cetățenii României gândeau și simțeau ca și mine.
Inteligenți și pricepuți în manipulare , cei care-l sprijineau pe Iliescu, au speculat teama românilor de a fi „ aruncați din Europa ” din cauza eventualității alegerii unui naționalist precum Vadim și au lansat zvonuri cu scopul de a înspăimânta populația.
Majoritatea au căzut în această capcană și l-au votat pe Iliescu pentru a treia oară.
Restul , minoritari, am fost nevoiți să acceptăm.
E nevoie de alte exemple ?
Pot să revin dacă mai vreți dar cred că ar trebui să înțelegeți că veți fi veșnic stimatizați pentru că ați încălcat regulile jocului democratic.

Publicat în Fără categorie

6 gânduri despre „Majoritarii și regula semnelor

  1. mă gândeam, carmen, că în 2000 am fost minoritară şi absentă la vot.
    acum… suntem majoritari şi tot absenţi la vot, consideraţi morţi sau unguri… nimic bun nu ne aşteaptă.

    Apreciază

    1. Mie îmi pare că este regula celui mai obraznic, mai cu tupeu.
      Nu mă supăr când sunt contrazisă dar pur și simplu așa gândesc. Neobrăzarea celui prins cu fițuica și care nu lasă ochi-n jos rușinat ci face scandal. Un copil de la țară nu se poartă astfel, mai are o urmă de bun simț, ci doar unul de prin mahalale unui oraș sau orășel.
      Am un elev ca el, îl cheamă Marius.
      Niciodată n-am fost în stare să fac față celor din mahala care au adus drept „ argumente ” expresii ca „ așa vreau eu ”, „ așa vor mușchii mei ”, „ ba, pe a mă-tii ” , …
      Ponta nu se ridică deasupra celor dintr-o„ mahala a politicii ”

      Apreciază

      1. Ei, eu te-am contrazis doar in mod retoric. 🙂
        Am vrut sa scot in evidenta ceea ce ai raspuns in comentariu. 🙂
        Tocmai acesta e pericolul si din acest motiv stim cu totii ca nu va avea nici un scrupul, isi va permite absolut orice. La fiecare miscare a lui noi ramanem cu gura cascata neimaginandu-ne ca asa ceva e posibil cu adevarat. Iar ei se folosesc de uimirea noastra pentru a face una si mai si. Sincer, nu stiu nici o metoda de a scapa de ei. Poate doar elicopterul… dar va dura mult pana atunci.
        Sa vezi ca daca nu-i va iesi nici de data aceasta socoteala la renumararea votantilor (ce-as mai rade!!! 🙂 ) va gasi alta scuza pentru invalidare. E capabil sa repete referendumul de atatea ori pana va iesi cum „vrea muschii lui”.
        Stii vorba aceea: „Tiganul cand a ajuns imparat… si pe tat-su l-a plagiat!”
        Si acest lucru pe care l-ai spus aici nu l-a comentat nimeni: cum poti sa mai ceri elevilor sa nu copie la bacalaureat??? Adica cu ce obraz poti cere asta, cand primul ministru isi permite sa zambeasca si sa spuna ca „nu-si aduce aminte daca a plagiat sau nu”? Eu tin minte si acum ce subiecte am dat la multe din examene, cu toate ca au trecut atatia ani, iar el a uitat ce a facut cu doar cativa ani inainte?

        Apreciază

      2. Într-un fel are dreptate.
        Atunci când îmi făceam masterul , eram singura directoare de școală din mediul rural, colegii mei, unii nu toți, dar destui de mulți plăteau pe cineva să le scrie temele.
        Ponta nu și -a făcut singur teza de doctorat și de aceea nu avea cum să-și amintească .
        Cum nu este singurul în această țară coruptă până în prăselele ei, rezultatul referendumului mi se pare … alarmant pentru sănătatea nației române.

        Apreciază

Lasă un răspuns

