Nuntă mută ? Deloc


      De mai bine de trei săptămâni psi mă chinuiește cumplit alegând tot felul de teme care n-au nicio legătură cu politica.
Rușine să-ți fie psi ! ” Îl plagiez eu fără pic de nerușinare pe președintele meu ales uitând să pun ghilimelele .
„ Mama lor de ghilimele !” îmi zic eu acum și într-un exces de cinste și corectitudine pun ghilimele peste tot și unde e nevoie dar și unde nu-și au rostul.
Bine! Mă provoci tu psi dar , pentru că azi e abia a doua mea zi de concediu, am să vă spun o poveste.
        Acum vreo 100 de ani Nuți a lu’ Butușină , o vecină de-a bunicii mele care împlinise vârsta măritișului dar care nu prea avea pețitori, s-a hotărât să facă o vrajă foarte populară în acele vremuri.
În noaptea dintre ani despletită și fără nicio bijuterie asupra ei, despuiată toată,  s-a așezat între cele două oglinzi uriașe așezate una în față iar cealălaltă în spatele ei, așa cum cerea ritualul.
De o parte și alta, adică în dreapta și stânga ei se găseau două lumânări aprinse.
Erau două bucăți din lumănările de la o nuntă, a unei alte vecine, ce avusese loc în toamna acelei toamne și care fuseseră aprinse la slujba din biserică.
Rostul lor era să degaje rotocoalele de fum printre care urma să se contureze, în oglindă, chipul mirelui ce-I era sortit tinerei domnișoare Nuți.
Era un ger năpraznic afară , ritualul se desfășura într-o cameră prea puțin folosită și încălzită doar în acea zi în mod special, dar dorința de -aș vedea ursitul era atât de puternică încât Nuți nu simțea nimic.      

                                                                                                                  
Au trecut lungi minute până când , nimeni n-a putut să dea amănunte în legătură cu timpul petrecut de ea singură în cameră, au început să se audă urlete cumplite venite din stradă.
Nuți în pielea goală așa cum era urla ca din gaură de șarpe.
Vecinii , cei care au auzit printre lălăielile specifice unei petreceri, au ieșit cu mic cu mare speriați dar și curioși.
  Cineva a avut grijă să aducă niște pături și s-o înfofolească pe Nuți în ele.
Când a reușit să se liniștească, în fața unei sobe aprinse și după ce a băut mai multe înghițituri de vin fiert, Nuți a povestit ce o speriase atât de rău.
În locul băiatului pe care spera să-l vadă apărând printre cocoloașele de fum gros se iviseră mai multe, unul după altul , dricuri mortuare.
Din aceea noapte Nuți a lu’ Butușină n-a mai repetat ritualul dar nici până la vărsta de peste 70 ani nu s-a măritat niciodată.
Și ca să vă termin povestea, eu am aflat-o de la tanti Nuți în persoană confirmată de mama și surorile ei, aflați că ea a fost cea care a avut sarcina să-și îngroape toate rudele pe care le-a avut.
După cum vezi dragă psi , cu toate că ne pui la cazne mari în ultima vreme mai ceva decât în poveștile copilăriei noastre, almanahe , Lolita, Tiberiu Orasanu, carmen pricop, vero, scorpio

facem sforțări cu toții și nu ne plagiem unul pe altul dar nici din blogosferă nu furăm dănd copy-paste !
Vă sărut cu mult drag,
Carmen

18 gânduri despre „Nuntă mută ? Deloc

  1. chiar crezi, carmen, că nu mergea o postare politică azi? ori duzine care puteau fi aşezate fix pe realitatea nostră de acum? chiar de ziua lui vero a fost un şirag de cuvinteee…. 😆
    revenind la povestea ta… terifiantă! terifiantă şi, cum văd, tare adevărată!

    Apreciază

    1. 1.Psi, după cum ai observat când alunec spre politică, oare când n-o fac, colegii de club, cu mici excepții, mă ocolesc. De dragul vostru al tuturor, nu vreau să dau motive pentru ca armonia dintre noi să fie afectată.
      2.După 29 iulie o să mai fie viață pe planeta Pământ cu toate că leul a sărit peste pragul de 4, 6 lei !
      Voi scrie ceva cu caracter politic în această după amiză.
      Sunt supărată pe faptul că nu pot să scanez ceva.
      3. Psi, povestea este adevărată și are scopul, dincolo de ea în sine, să ne amintească faptul că există, indiferent cum le numim, forțe mai mari decât noi.
      Implacabile.

      Apreciază

      1. m-am gândit mult la ce ai scris şi nu pot să nu îţi dau dreptate. uneori, un anumit fel de scriere, chiar şi la mine generează tăcere. aş vrea însă, carmen, să nu te gândeşti că armonia noastră ar putea fi atinsă de ceva. eu veghez şi ştiu că şi voi o faceţi, pentru ca lumea noastră să rămână acel colţ liniştit de blogosferă în care ne bucurăm să fim prieteni, în cel mai pur sens al cuvântului, chiar dacă nu ne cunoaştem de fapt.
        nicio clipă nu m-am gândit că povestea nu este adevărată, dar m-am gândit la soartă, destin, premoniţie… la cei de deasupra noastră, adevăraţii leguitori ai omului.

        Apreciază

  2. Mie mi-a fost întotdeauna frică de astfel de „experimente”, frică de ceea ce aş fi putut vedea. Nu mi-am pus nici măcar busuioc sub pernă, ca să văd pe cine visez.
    Am avut totuşi într-o vreme nişte cărţi de tarot şi, după ce, îndeplinind tot ritualul descris într-o cărţulie, am tras dintre ele una singură, care era Moartea, ca răspuns la întrebarea unei prietene care voia să ştie ce e cu cumnatul ei, căzut victimă unui accident de maşină în Italia, pentru ca să aflu apoi că bietul om deja murise, am făcut cadou şi cărţile de tarot, şi cartea cu instrucţiuni, ca să fiu sigură că n-o să mă mai ating niciodată de ele!

    Apreciază

    1. Am pus busuioc sub pernă, mă învățase cineva care-și văzuse în vis ursitul , dar nu a dat rezultatele așteptate.
      Un experiment ca al tău am avut și eu, nu cu cărți de tarot ci cu altceva, după care am rămas foarte speriată.
      Ale tinereții valuri !

      Apreciază

  3. şi-a amuţit Nuţi nunta;
    mie mi-a povestit bunica odat’ că o fată din sat a murit chiar în noaptea nunţii, când petrecerea era în toi, ea s-a dus să se întindă puţin, că era obosită; au îngropat-o(în mireasă era deja îmbrăcată) şi n-au mai aşteptat 3 zile, nu mai ţin minte de ce.
    şi, cică îi povestise chiar înainte de nuntă mamei ei că i-a ghicit o babă în bobi că o să moară îmbrăcată-n mireasă, de două ori, da’ ea n-o crezuse fireşte; şi de două ori a murit îmbrăcată-n mireasă, că s-a trezit îngropată de vie; şi-au dat seama când au dezgropat-o după 7 ani, că se răsucise-n mormânt.

    Apreciază

    1. multe ciudățenii…
      Mi-ai amintit de un tânăr care a murit acum peste 50 ani.
      I se ghicise că o să moară înecat ..la nunta sa.
      În ziua ceremoniei religioase toate fântânile, din curtea mirelui și din cele ale vecinilor, au fost acoperite cu scânduri bătute bine cu cuie în marginile puțurilor.
      Toți erau liniștiți, la fel și mirele, când ,după un joc aprins în horă, a băut pe nerăsuflate niște apă sau poate vin.
      A murit înecându-se cu conținutul.

      Apreciază

Lasă un răspuns

