NU plagiez , citez : Azi, Sorina Matei

Mitomania a lovit România

Mitomania, conform DEX, se explică așa: Boală psihică caracterizată prin tendința de a denatura adevărul, de a inventa fapte care nu s-au petrecut în realitate- mania de a miți- stare patologică constând în tendința de a denatura adevărul- manie caracterizată prin tendința maladivă de a denatura adevărul, de a minți- tendință patologică de a fabula.

Bun. Luăm un studiu de caz: Victor Ponta. Crin Antonescu a lovit și ieri, și acum câteva zile când a zis că punctele lui Barosso nu există iar el va fi un președinte interimar discret. Tocmai d’aia saluta mitingul de la Constanța și don’șoarele lui Mazăre golașe de pe scenă. Iar în Timișoara îl bântuiau morții. De discret ce era. Mă rog…
Dar dacă de la Crin nu am chiar niciun fel de pretenții, eu pe Victor Ponta chiar nu îl înțeleg. Deloc. Nu înțeleg de ce un om atât de tânăr ce avea o carieră, un viitor în față, minte continuu. Povestea cu El Pais este grăitoare. Și nu e singura. De mitomanie chiar cred că s-au molipsit toți.

1. Ponta dă un interviu îl El Pais în care spune cu subiect și predicat că-și dă demisia dacă se dovedește plagiatul.
2. Întors în țară, o dă la întors: n-a zis așa.
3. El Pais scoate înregistrarea. Penibil. Se dovedește că Victor Ponta a mințit.
4. Întrebat ieri despre același lucru, Ponta o ține pe-a lui: n-a zis că demisionează. Ba mai mult, interviul l-a dat în engleză. „Mai bine vorbeam în rusă”, glumește în stilu-i caracteristic. Mai bine…tăcea și, vorba aceea, filozof rămânea.
5. Am căutat înregistrarea crezând că eu m-am sclerozat, că m-am ramolit definitiv. Văd că a apărut și în Adevărul. Și observ că Ponta nu a dat interviul în engleză, ci fix în română. Bineînțeles că a spus că demisionează.

Îmi spuneți voi de ce a mințit iar, ba chiar de două ori? Prima dată cu engleza, a doua oară iar cu demisia?Ascultați, citiți și vă cruciți. În românește, por favor.

El Pais: Și dacă o comisie pe care ați spus dvs. acum decide că a fost plagiată…
V.Ponta: Atunci, în mod sigur, mă retrag…
El Pais: Ați demisiona…
V.Ponta: Sigur. Dacă comisia abilitată de lege dă o asemenea decizie, da.

Victor Ponta – Interviu El Pais ”

    A se vedea   Mitomania a lovit România !

Lasă un răspuns

