Actualităţi Europene

Astazi, de “Ziua Frantei”, am hotarat sa scriu totusi cateva cuvinte. Am ales trei expresii frantuzesti, ca un fel de cadou – omagiu adus limbii franceze si daca doriti, un fel de reflectie a vremurilor pe care le traim si niste sentimente caniculare foarte potrivite vremii  actuale (la propriu si la figurat).

Prima expresie, profund adecvata timpurilor noastre, este “après nous le déluge”, pe romaneste “dupa noi potopul”. Asociatiile minore (mioritice) sau majore (globale) le poate face oricine, dupa voie sau nevoie. Expresia este atribuita lui Ludovic al XV-lea al Franţei. Nu se stie exact in ce caz a rostit-o, a fost insa o profetie care s-a implinit. Cel care a implinit profetia a fost insa urmasul lui Ludovic al XVI-lea, care dupa cum toata lumea stie, si-a pierdut capul, pentru ca lumea nu a vrut sa manace cozonaci si painea nu era de…

Vezi articol original 471 de cuvinte mai mult

Publicat în Fără categorie

2 gânduri despre „

  1. Mama draga, dar ai o viteza la postare, de ma sperii. Iti merge copy-paste-ul mai ceva ca lui Victoras. 🙂
    Tocmai iti urasem succes intr-un comentariu la un post anterior, acum cred ca mai bine iti urez o seara linistita.
    Keep on going the good way! … with lower speed

    Apreciază

    1. Doar ce am aflat cum se face ” Reblong ” și pentru că vizitatorii blogului meu, în marea lor majoritate, nu navighează și pe anumite bloguri prefer să le aduc unele articole atunci când găsesc idei deosebite.
      Îmi place de exemplu ” Politeia ” pentru că Theophyle este cult și se pot învăța multe de la el.
      Dar ai văzut ce scrie așa că o iau drept o glumă remarca ta și, cum suntem în vara plagiatelor celebre, mă simt onorată vizită. 😆
      Și nu-mi dau demisia . 😆

      .

      Apreciază

Lasă un răspuns

