Pericolul care ne paște

”Avea dreptate regimul Ceauşescu să ţină în lesă aceste creaturi structural laşe şi structural ancilare. Un creator nu are nevoie decât de sfânta lui inspiraţie pentru a alcătui o operă. Restul, nu-i decât încăierare pe ciosvârtă.” Scrie o tânără, sau cel puțin așa aș vrea eu să fie, pe numele 

 ei  Gabriela Savitsky  

 pe blogul său personal.
Începe frumos și foarte de bun simț :
”Nu mă pretind a fi “intelectual” deşi, dacă ar fi să mă recomand prin ceea ce fac, principala mea preocupare e scrisul, cititul şi gânditul. Nu despart “apele” în Stânga şi Dreapta, atunci când vine vorba de artă. Ele nici nu pot fi despărţile pentru că arta e una şi ea nu poate avea conotaţii politice. Sau, în fine, n-ar trebui să aibă. Dar stă, adesea, sub zodia politicului.
Din 2005 de-a surda şi din 2007 cu blog, am ţinut stindardul opoziţiei, cum m-am priceput. N-a fost uşor, într-un loc unde şi frunzele au devenit portocalii, unde şi preasfintele prezenţe din icoane s-au învestmântat, prin penelul unor artişti, în vestminte portocalii. Şi asta voi face în continuare, desigur. Orice derapaj de la normalitate trebuie amendat.
Noi, românii (poate nu numai noi) suferim de meteahna absolutizării. Dacă e vreunul cu funcţie, la putere, musai să-l umflăm şi să-l dotăm cu trăsături de care el e străin, musai să-l înfrumuseţăm şi să-l linguşim. Asta e naţia, n-ai ce să-i faci. ”
Citind numele de pe blogroll am dedus că domnișoara este de stânga cu toate că Roxana Iordache este liberală. Ei bine, în fine este USL-istă și atunci am înțeles-o de ce s-a simțit ” datoare ” să tină ” stindardul opoziţiei ” gândind dânsa că ” Orice derapaj de la normalitate trebuie amendat.”
Până aici nu o condamn. La fel m-am simțit și eu în perioada în care președintele țării era Ion Iliescu, la fel mă simt și acum.
Ce urmează e ca într-o piesă de teatru. Apare conflictul.
Pleşu, Patapievici, Liiceanu și Mircea Cărtărescu ” la adăpostul pulpanelor prezidenţiale îşi umflau chimirul şi pântecul scriind prostii, cultura română intra în agonie. S-au închis reviste de literatură. Nu s-au mai organizat concursuri literare. Nu mai pune nimeni preţ de educaţia prin lectură. S-a renunţat la taberele de creaţie pentru că nu sunt bani. Criză, criză dar estimp ce cutura română agonizează, patapievicii, pleşii, traianungurenii (ăl cu un ochi la slănină şi altul la făină) şi alţi slujbaşi cu condeiul în jurul dosului prezidenţial, au înflorit. ”
În mod sigur pe toți ne roade invidia. Pe toante le doare faptul că Elena Udrea are nu știu ce poșete de firmă, de parcă toate am fi nevestele lui Cocoș, iar pe cei ce fac parte din tagma intelectualilor îi macină recunoașterea oficială și onorurile ce decurg din asta. Și banii.
Pe bună dreptate , gândește domnișoara, Pleşu, Patapievici, Liiceanu și Mircea Cărtărescu trebuiesc certați aspru :
” Păi nu se poate, stimabililor, nu v-ar fi ruşine obrazului, după ce i-aţi înălţat osanale iubitorului de licurici, în timp ce mureau reviste, scriitori şi proiecte, să vă văietaţi?
Nu puteţi să vă scrieţi ineptele fraze decât şezând cu curul cel prozaic în câte o sinecură? ”

Ce importanță are pentru dânsa că Andrei Pleșu , Gabriel Liiceanu nu sunt niște simplii mâzgălitori , ca de mine de exemplu, ci ditamai  filosofii ?
Ca în vremurile staliniste ”intelectualii ” sunt blamați, bine că nu sunt închiși sau duși cu domiliul forțat la un canal, în timp ce clasa muncitoare le ocupă casele și posturile.

Și, mai nou, se revoltă pe bloguri.

4 gânduri despre „Pericolul care ne paște

  1. Idioata asta de roxana cred ca si ptr faptul ca vrea sa-i intre lumea pe blog sa-i citeasca bazaconiile si înjuraturile de bordel pe care le foloseste in articolele ei de doi lei,am vazut ce le poate capul dar cei le scriu uita esentialul ca ei scriu ptr educare,sau pur si simplu isi exprima ce simt ei in intelepciunea lor de mierda, că nu le mai suport nici fetele cind ii văd la televizor si sint si prosti ca multi care tin cu Base! sau pdl,nu au nici macar culoare politica, pur si simplu nu pot sa discearna cine lupta ptr tara lui si care vrea binele tarii lui.

    Apreciază

  2. Hai ca eu scriind pe. Aici nepotica mea imi facu unghiile de la picioare unu de culoare roza si unu de culoare alba,iti dai seama ce suparata eram ptr tara mea cind scriam,dar nu pot sa ma supar pe ea ca ieri,a fost.ulmea ghinionului ptr ea a cazut in c asa probabil alergind ca eu gateam si si-a spart buza de sus,am fost pe la urgente vrbeo trei ore,ce am remarcat la medicii de aici ca urgenta cea mai apropiata de noi nu i-a cusut rana de la buza pe motiv ca este mare,ne-au trimis la spital la urgente si medicul de acolo,ne-a spus ca daca ar fii baiat i-ar cusa el spartura dar fiind fetita trebuie sa asteptam medicul de operatii estetice sa nu ii faca buza de sus urita,a zis ca baietii isi mai lasa mustata dar la fetite trebuie sa fie frumoase,ma intreb acum cu lacrimi in ochi oare daca eram in tara la fel s-ar fii comportat medicii ,cind au terminat de cusut noi le-am zis doar cuvintul magic ptr romaniMULTUMESc.ptr asta mai intru si ma mai dau cu presupusul pe net,ca imi doresc si in tara mea romanii sa fie tratati in tara lor cum sintem noitratati in afara tarii,gata acum m i le facu albe la amindoua picioarele,mii de pupici

    Apreciază

Lasă un răspuns

