Mai știe careva tabla înmulțirii ?

La început am crezut că-I doar o simplă întâmplare , că elevului îi este teamă de mine, că s-a intimidat.
Nici mie nu-mi place de mine, nu mai sunt tânără și mai am și ochelari de vedere, și de aceea am încercat să fiu mai înțelegătoare.
” Haideți, învățați tabla înmulțirii ! ”
Le-am termen la început o lună, apoi un semestru, întreg anul școlar. Foarte puțini m-au luat în seamă. Cei care n-au făcut-o vor rămâne corigenți pe vară. Nu vreau să mă chinuiesc și la anul la fel .
Pe ei nu sunt supărată pentru că , până la urmă, sunt totuși copii.
Ieri, a venit unul din clasa a șaptea după mine când s-a terminat ora de matematică. E corigent la mai multe materii și se poate să rămână repetent.
” Vă aduc o găleată cu cireșe numai să mă treceți la matematică. ” Mi-a venit să râd din toată inima. Atâta valorează matematica pentru el.
Un altul , dintr-a noua de această dată, mai șmecher, a venit după mine la cancelarie cu , cred eu, o punguță de cafea într-o sacoșă de hârtie din aceea pentru cadouri.
” V-am adus ceva ca mulțumire că m-ați trecut pe primul semestru . ”
” Fugi de-aici ! Să nu te mai prind cu șmecherii de astea ! Învață dacă vrei să promovezi !”
Nu mă supăr pe ei , e mai ușor să minți, să te prefaci sau să mituiești decât să înveți.
Am o fostă mămică pe care cu greu mă abțin să n-o întreb atunci când o întâlnesc :
” N-ați murit ? ”
Cred că sunt vreo 10 ani , dacă nu și mai mult, de când a venit la mine la școală și m-a rugat să-I trec fiul , care era coregent la matematică, pentru că ea este bolnavă de cancer și urmează să moară. N-am crezut-o nicio clipă dar poți să-I spui unui om matur, în față, că e mincinos ?

Ce mă supără totuși ?
Faptul că sunt mulți colegi care insistă să trec anumiți elevi.
Le explic degeaba că nu-I corect, că nu-I deontologic, că nu pot face diferențe, că nu vreau să-mi pierd respectul de sine sau pe cel al elevilor mei, că mai mult rău I se face unui elev căruia I se permite promovarea fără a I se cere să învețe.
Vorbesc și parcă nu sunt auzită, parcă persoanele în cauză au surzit de-a binelea. Mă obosesc tracasându-mă cu astfel de cereri.
Ieri n-am mai rezistat și am fost dură. ” Eu nu vă dau sfaturi cum să vă predați materia la clasă. Vă rog ,să mă lăsați în pace ! ”
Nu cred că m-a înțeles. Cred că- și spune, în mintea sa, că vreau mai mult decât mi se oferă. Greșește pentru că eu nu vreau decât ca elevii mei să învețe.
Atât cât pot ei, dar să învețe.

13 gânduri despre „Mai știe careva tabla înmulțirii ?

  1. Daca mai raman si corigenti,chinul e mai mare.Cunosc o profesoara care a lasat cativa corigenti.Se plange acum.Zice ca mai bine ii trecea.Trebuie sa mai stea dupa ei si la corigenta.Pe vremuri dirigintele si directorul aveau ceva de zis.Nu prea se lasau corigenti.Dar daca sunt de doi….patru,asta e.Nu pot sa treaca nici asa.Una e corigenta totala,alta pe un trimetru.Noi eram pe trimestru.Acum e pe semestru parca.Nu mai stiu.
    In scoala pe vremea mea au fost 4 repetenti.Aia chiar erau draci.Faceau si prostii.Ii alerga profesoara de geografie cu aratatorul.Nu ii prindea.Isi bateau joc de ea.Acum au ajuns sa dea in profesori.Pe vremea mea un coleg a lovit-o de 3 ori cu catalogul in cap pentru ca i-a pus 3.A fost incident minor pe langa ce se intampla acum.I s-a scazut nota la purtare cu un punct.

    Apreciază

    1. Pe vremuri dirigintele și directorul aveau ceva de spus doar dacă profesorul voia, nu cunoștea legea sau nu era stăpân pe el. Cu mine s-a putut niciodată.
      Când aveam vreo 24-25 ani s-a rugat inspectoarea de la pionieri vreo 2 ore ca să-l trec măcar pe președintele pe unitate. O chema domnișoara Neagu și era de treabă. Pentru bunătatea ei l-am trecut până la urmă . Dacă făcea presiuni mă încăpățânam și nu-l treceam . Nu știa și oricine ar fi venit nu mi-ar fi putut face nimic. inspectoarea a insistat pentru că loveam în imaginea pionierului român.
      Anul acesta mi s-a întâmplat ca un elev să mă înjure. Am cerut imediat să fie chemată poliția. Altcineva n-ar fi făcut-o.

      Apreciază

  2. Bunica mea,inainte sa moara tipa in casa.3*9=27.9*9….81;Isi Singura,cu pauze.Dar noi o auzeam.Probabil o ameninta atacul cerebral fatal.Dupa o saptamana…pauza….totala.S-a stins.
    Profesoara de matematica.Faceam pregatire cu ea.Cel mai rau profesor posibil…ma fugarea cu batul si eu ma incuiam in camera si radeam de ea.Nu mai putea sa intre.La un moment dat descuiam usa si navalea peste mine.Nu mai spun mai departe…dar de la 12 ani nu s-a mai apropiat de mine.Am speriat-o rau.Ma uitam in alta parte si i-am dat un cap in fatza.Vroia sa ma bata.S-a potolit de atunci.Dar si eu m-am speriat.Nu am vrut sa o lovesc,am vrut mai mult sa ma apar.

    Apreciază

    1. Erau alte vremuri . Nici noi n-am fost ușă de biserică dar nici precum copiii de acum nu eram .
      M-a bătut mama în clasa a XII a pentru faptul că am venit , noaptea târziu , de la școală pe o scurtătură neluminată bine. Îmi ducea grija dar eu de lene alesesem drumul mai scurt.
      Îi port mult respect mamei mele pentru că m-a ținut din scurt și m-a împins tot timpul.

      Apreciază

  3. Ce batai luam noi pe vremuri…de la profesori.O profesoara de biologie ne intreba de ce nu am invatat.Si ne pocnea.Punea 4-5 note.Puteai sa crezi ca daca ai doua note nu te mai asculta.Aaaa,ai vrut sa ma pacalesti?Credeai ca daca ai doua note de trecere,treci clasa?Si palme…apoi o nota suficient de mica sa nu putem trece.Dar nu am ramas la ea.Am invatat de frica la ea.
    Acesti profesori ,in zua de azi ,se aleg cu dosare penale.
    PS: scuze pentru ca am postat cu alt nick.Nu mi-am dat seama.Am postat in alta parte cu nickul ala.

    Apreciază

    1. Bună !
      Și eu dau note multe. Îi ascult cu adevărat până în ultima clipă . Din păcate , alții sunt altfel.
      PS Sunt teribil de supărată pentru că am descoperit cu stupoare, am vâzut vânzoleală de mame pe culoarele școlii, cum elevi care ar fi fost normal să rămână repetenți brusc au devenit deștepți și promovezează.

      Apreciază

  4. Da pentru ce să mai știe oamenii să înmulțească? Eu credeam că pentru asta s-au inventat computerele…

    Că veni vorba…cred că sloganul pentru învățământul Românesc ar trebui să fie: ”A fi absolvent=a fi imbecil”. Altfel nu înțeleg ce rost au toate strădaniile de a distruge învățământul din 90 până acum…
    Cred că ținta ar fi atinsă dacă ar pune-o pentru a treia oară pe Abramburica ministru…

    Apreciază

Lasă un răspuns

