MIERCUREA FĂRĂ CUVINTE : După Cântarea României și alte activități naționale s-a ajuns la EVALUAREA INIȚIALĂ NAȚIONALĂ

La evaluarea inițială , să nu vă închipuiți altceva, elevii nu stau câte unul în bancă și , în plus, sunt câte 34-36 elevi într-o clasă
Am reușit să-mi termin tema pentru mâine. A trecut ziua de miercuri, cea mută , și acum am voie să mă exprim liber .

M-am întâlnit cu o amică ingineră. Atât ea cât și soțul ei, ambii de profesie ingineri , au fost nevoiți să facă o reconversie profesională pentru că uzina unde lucrau s-a falimentat, bănuiesc că intenționat ca mai toate,  și s-a  vândut apoi aproape pe nimic .

Dar nu aceasta este tema despre care vreau să scriu.

” Ce e de capul lui ? N-a fost în stare să termine un liceu în România !” 

 Mi-a spus amica revoltată. Se referea la domnul Daniel Funeriu , ministrul nostru. Atât ea cât și soțul său fiind în prezent profesori.  Nu m-am putut abține și-am contrazis-o.

” Vrei să spui că învățământul nostru românesc, nerecunoscut pe plan internațional ar fi mai bun decât cel franțuzesc ?

Un  bacalaureat unde se copiază este mai de calitate decât cel din Franța ? Un doctorat unde se dă mită o avere, nu un mizilic , profesorului îndrumător  e mai reprezentativ și mai valoros  decât un doctorat la Strasbourg ?

Vă povestesc aceste amănunte pentru a vă arăta că nu sunt de rea credință, cu toate că aș putea fi ,atâta timp , cât am pierdut din salariu o sumă mare de bani. Sumă pe care o pierd lună de lună la fel ca toți bugetarii.

Vreau să fiu obiectivă.

Am salutat astă vară inițiativa sa de a nu mai fi elevii lăsați  să copieze. M-am îndoit de faptul că își va  menține și în toamnă poziția, din cauza presiunii publice,  dar m-am înșelat. Ministrul Funeriu nu s-a speriat și bine a făcut. 

Ei bine,  povestea cu evaluarea inițială națională , ca să mă exprim în termeni cât de cât civilizați, e o mare lovitură de imagine  dată de ministru. Vrea să arate cu degetul înspre cadrele didactice și să le desemneze ca fiind singurele vinovate de dezastrul din învățământul românesc.

Iar în alți termeni e o mare tâmpenie.

Voi revenii cu argumente.

29.09.2011

 ora 8:39

După toată tevatura din vară ministrul Funeriu trebuia să găsească niște vinovați. Bănuiți că toate cadrele didactice se simt persecutate de către el.

Nu pentru că nu se cunoaște necesitatea și eficacitatea unui text inițial, nu că noi cadrele didactice nu l-am fi dat în fiecare an, ca o măsură de precauție pentru noi și ca un instrument necesar pentru elevi, ci pentru că s-a făcut într-un stil absolut pompieristic care nu va fi folositor aproape nimănui cu excepția domnului ministru Funeriu. El va specula rezultatele în favoarea domniei sale.

Pentru că urmează să merg la școală fac o pauză.

Voi reveni.

A pornit de la  Carmen  

Eu fiindcă nu mai timp decât să respir am preluat următoarea listă : Norocul  Stela  Luna Pătrată  Mirela  Alex Mazilu   Dan Ghemeș  Teo Negură Zamfir Pop  ‘Mnealui  Papornița cu vorbe  Altcersenin   Carmen Negoiță  Shogunu’ Grapefruits  Nice  Colorbliss  Cami  Geanina Lisandru  Ion  Nata  fata cu ceaiul  Blog de filumenistă   Radu  Barbaroș  Andra Pavel  Rokssana  Digodana  Alex  Stropi de suflet  Tudor  Cosmin  Costin  Alicee  fosile  Vera  Zolty  Miscellaneous  abbilbal Dani  bycetateanul tu1074  pandhora  Andra Pavel  Litlle Toughs  Digodana LumiRO  Dan  SoriN  Solidaster  Doru  silavaracald  Gabriela Neagu  iulisa  Tamy Zina  RobertN  Minoki  Flori din Suflet  Oleg Garaz  Poveștile de la Panticeu  Elenax Cornelia  Suzi  Neuroanchiloza  Dana Diaconu  Irina  Simpler Jurnalul Albastru Sophie Vaca foarte verde  Ema Hațegan  Phozone  bogdanic  Alex Peter  Roxana Lunabeteluna  Mircea Florescu  IronicBlonde  Lukluk  Dan Dumitru  Alice  Dream VirtualKId  Sara  Cătălin Lungu  Photo & Drawings Lilia  DianaEmma  Oana Clara

de la http://napobloghia.wordpress.com/2011/09/27/miercurea-far%e2%80%99multe-cuvinte-%e2%80%93-12-leapsa-ilustrata/

Napocel îți mulțumesc pentru că exiști ! Berea pe care ne-o oferi, cu atâta dărnicie, nu mă încântă pentru că este amară.

La Turda e deja miercuri

http://zamfirpop.wordpress.com/2011/09/27/pe-tacute-ca-i-miercuri-17/

N-am boala … dar și eu m-aș așeza să dorm

http://blogulise.wordpress.com/2011/09/27/fara-cuvinte-miercurea-27/

Papornița noastră dragă a făcut ceva deosebit cu ce a găsit frumos prin ogrăzile următoare am înțeles. :

 tu26dor, cosmin, costin, aliceee-traveler, fosile, vera, ethos-nima, balantza, alex, jurnal de grădină, tu1074, stropi de suflet, geanina, little thoughts08, alt cer senin, dan văideanu, zamfir pop, iulisa, adriana, tamy, zinnaida, acrilice-pointpen, vultureşti, minoki, mirela, elena, gabriela neagu, anda2304, androxa, napocel, redsky2010, digodana, bogdanic şi phozone

57 de gânduri despre „MIERCUREA FĂRĂ CUVINTE : După Cântarea României și alte activități naționale s-a ajuns la EVALUAREA INIȚIALĂ NAȚIONALĂ

  1. multumesc pentru explicatie, dar tot nu inteleg de unde provine cuvintul ~predictiv~ in acest context.

    am inteles ca situatiile astea se duc la minister, parintii neavind acces la ele

    Apreciază

    1. „PREDICTÍV, -Ă adj. care permite a prevedea anumite lucruri pornind de la elemente cunoscute, conţinute în acestea. (< fr. prédictif, engl. predictive) Dex "
      Cred că se folosește în industrie dar nu sunt sigură.
      Nu ni s-a spus oficial așa ceva. Ce să facă ministerul cu ele ? Îi vezi citind pe ei ?
      Nu se fac publice în sensul că doar elevul în cauză și părintele află rezultatul obținut.

      Pentru ca să te lămurești uite textul oficial :
      ”MECTS a publicat pe internet modele de teste pentru evaluarea iniţială a elevilor în anul şcolar 2011-2012
      15.09.2011
      Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului îşi propune să asigure, începând cu anul şcolar 2011-2012, un instrument de diagnoză pentru orientarea acţiunilor ulterioare ale cadrului didactic prin adecvarea la nevoile reale ale beneficiarului direct al sistemului educaţional – elevul. În acest scop, în unităţile din învăţământul preuniversitar se administrează teste de evaluare iniţială. Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare a elaborat modele de teste pentru evaluarea iniţială, însoţite de baremele de evaluare şi de notare, precum şi de precizări referitoare la specificul testelor. Modelele au caracter unitar şi orientativ şi au fost publicate joi, 15 septembrie 2011, pe site-ul http://subiecte.edu.ro/2012/.
      Cadrele didactice elaborează şi validează, la nivelul colectivului de catedră/comisie metodică, teste de evaluare iniţială având ca reper modelele postate. Pentru disciplinele/ modulele de pregătire profesională la care există continuitate în planul-cadru, evaluarea iniţială se desfăşoară la începutul semestrului întâi, fiind precedată de două săptămâni de recapitulare. În cazul celorlalte discipline, care se află în primul an de studiu pentru elevi, evaluarea iniţială se poate desfăşura imediat după lecţiile introductive. În acest caz, testul iniţial va fi unul preponderent atitudinal, dar va cuprinde şi itemi prin care se evaluează competenţe formate anterior, dar care vor sprijini realizarea obiectivelor/competenţelor prevăzute în programă.
      Rezultatele obţinute în urma evaluării nu se trec în catalog, se comunică elevilor şi părinţilor/reprezentantului legal şi nu se fac publice. Prin administrarea evaluării iniţiale la clasele a II-a – a XII-a/a XIII-a se stabileşte un punct de referinţă în vederea comparării cu rezultatele Evaluării Naţionale la clasa a VIII-a şi a examenului de bacalaureat din anul 2012, precum şi cu rezultatele evaluărilor sumative viitoare de la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, prevăzute în Legea Educaţiei Naţionale nr. 1/2011.

      BIROUL DE PRESĂ ”http://slipc.blogspot.com/2011/09/mects-nota-nr-1691-privind-evaluarea.html

      Apreciază

  2. Sunt tare curios dacă toată această tevatură se va lăsa cu rezultate mai bune şi schimbări în sistem. Atâtea „experimente” ca în învăţământ, nu cred că au mai fost în vreun alt sector al societăţii româneşti!
    Happy WW!

    Apreciază

  3. …pai o evaluare dupa vacanta..na, da niste rezultate, dupa un trimestru da altele….oare seamana cu raportarile de pe vremuri, numai ca acum sunt justificate prin aceste evaluari ? Stau si ma gandesc la profesori…mai multa munca pentru…nimic, nici macar RESPECT !!
    Si eu am fost elev ca toti ceilalti, si noi mai faceam giumbuslucuri, dar cel putin aveam respect pentru cadrele didactice.

    Apreciază

  4. experimente ciudate, inventate peste noapte, în urma cărora iar o să ne mirăm de de neajunsuri, de bâlbâieli, punându-le în seama altora… eu încep să mă întreb pe ce criterii sunt angajaţi cei din minister? poate cel al nepăsării…
    greu trebuie să îţi fie ţe, carmen! 😦

    Apreciază

  5. Urata scoala…nu mi-a placut.O profesoara(prietena) m-a rugat sa o ajut cu mediile,Ea facea o situatie,eu incheiam mediile.:)
    In clasa aia era foarte frig,nu stiu cum rezista.Eu dardaiam.Ea nu avea nimic.

    Apreciază

  6. Parerea mea este , ca Profesorul isi face datoria la ore si serviciu . Dar daca elevul nu invata cu toate eforturile depuse de profesor totul e degeaba .
    Daca elevul nu este constient , ca invatatura este utila formarii lui ca Intelectual ,atunci si demersurile procesului educativ prin teste sunt in zadar , si raman doar o FORMALITATE .

    Apreciază

  7. Eu nu inteleg de ce ar fi nevoie de o evaluare initiala. Nu existau deja evaluari periodice si finale (teste, teze)? Ce sa evaluezi initial, capacitatea intelectuala a copilului?Pentru asta exista tot felul de teste IQ si de evaluarea rezultatelor se ocupa o cu totul alta categorie profesionala (deci nu profesorii).

    Apreciază

    1. Cine face teste IQ ? În filme se fac astfel de teste .În România suntem la fel de rudimentari precum în secolul trecut.

      Textele inițiale au scopul de a evidenția lacunele din cunoștințele elevilor și ,fără niciun tam-tam, le dădeam an de an.

      Apreciază

  8. Si care sunt solutiile?Ministrul Funeriu arata cu degetul.Nu e suficient.Problema e alta.Vom avea 90000 someri.Noi platim,nu Funeriu.Funeriu trebuia sa vina si cu solutii,dar nu are.Mai bine isi dadea demisia.A facut foarte mult rau sistemului.

    Apreciază

    1. Vi se pare normal ca să ajungă student un semianalfabet ?
      Mie , nu.
      Apoi nu este adevărat că plătinduli-se șomaj modic de 200 și ceva de lei pe lună se sărăcește țara. Costul cadrelor didactice universitare într-un an de zile este mult mai mare. Nu acesta este adevărul. Nimeni nu spune nimic deoarece este vorba despre voturile absolvenților de liceu. Miza e pur politicianistă.

      Cine a transformat clasele de SAM în clase de liceu ?

      Doamna ministru Andronescu în anul 2009.

      Apreciază

      1. Nu e in regula ce a facut doamna ministru.
        @Eu o urasc…de doua ori o urasc.O data pentru ca vroia sa inchida universiatea in care eram student,nu eram multi,decat 25.000 de studenti.Daca ne duceam la usa dumneai,acasa,25.000,ce mai zicea?
        Eram in Craiova si imi rezervasem camera la hotel…dar a venit doamna ministru si mi-a luat camera.

        Apreciază

    1. Ba da. Elevii mei care abia știau să facă cele mai simple calcule, tabla înmulțirii cu 7,8 și 9 nu o cunoșteau, și care trebuiau să urmeze clase de profesională s-au trezit elevi de liceu. Ei vor da bacul. Pe ei va trebui să-i învăț eu carte.

      Apreciază

      1. CORECT cam aşa ar trebuii să gândească ori ce dascăl.
        Dascălul care ne zicea de kilometri de creon şi kilograme de hârtie făcea evaluări după fiecare vacanţă şi dacă era nevoie repeta tot ce a predat. :mrgreen:

        Apreciază

      2. Vericule,unde este descentralizarea de care s-a vorbit ? Planificările sunt centralizate , adică formulate de către minister. Când pot eu să repet și iar să repet când nu a fost decongestionată , cum s-a promis, programa analitică ?
        Vizita mi-a făcut o reală plăcere. :mrgreen:

        Apreciază

  9. Dacă îmi aduc eu bine aminte ,la începutul anilor 80 când încă mai stergeam cu coatele băncile liceului 😉 , la început de fiecare trimestru , profi de la fiecare materie făcea cu noi o evaluare iniţială …să ştie de unde plecăm şi nivelul avut de fiecare elev. Parcă seamănă, Nu ? Sau mă înşel ❗
    Probabil că astea de amu sunt centralizate într-o bază de date …Sincer, le văd cu ochi buni…sau poate n-am toate datele problemei ❗

    Apreciază

    1. Evaluarea e bună. Toți profesorii cu responsabilitate o dădeau.
      1. S-au încălcat drepturile elevilor. Nu se dă decât în mod excepțional 2 lucrări în aceeași zi unei clase. Tezele, trimestriale pe vremuri semestriale azi, nu se dau decât cel mult 2 într-o săptămână.
      Ei bine s-au dat și câte 6 teste de evaluare într-o zi. Într-o săptămână s-au dat zilnic teste.
      La ce materie s-a pregătit elevul ? La nici una. Când volumul de muncă cerut este prea mare nu se mai face nimic.

      Voi publica rezultatele, nenominale, pe net ca să înțelegeți că nu a fost decât un exercițiu de imagine.
      PS .Eu oricum, predând o materie necesară la examene îmi dădeam testele inițiale.
      2. Unde este descentralizarea ? Decizia profesorului ?
      Nici măcar comuniștii nu ne impuneau o planificare fixă.

      Apreciază

Lasă un comentariu