Povești de spus dumineca după Liturghie

Mi-am luat cei doi plozi de mână și-am plecat acasă , la Craiova. În aceea perioadă ar fi trebuit să mă bucur în LINIȘTE de fericirea că, încă , toată familia-mi trăia. Dar așa cum suntem toți , ne plângem de toate nimicurile cotidiene de care ne lovim fără a ne gândi la adevăratele necazuri ce urmează să vină, la fel de neprevăzut ca orice PERICOL, abracadant ca într-un FILM.

Am avut mare noroc să-ntâlnesc în drumul meu o familie prietenă ce mergea la București. Au oprit, fără ca eu să fi schițat vreun semn, și ne-au invitat în mașină. LĂUDABILA lor purtare mi-a adus un real folos. MAJORA realizare, pe lângă faptul că am scutit ceva bani, a fost că am ajuns cu mult mai devreme decât ora fixată pentru plecarea trenului. Ne-au lăsat în plin centru lângă Biserica Sfântul Gheorghe Nou. Mi-am amintit brusc despre norocul purtat de CĂMAȘA lăsată cândva la biserica din sat , o altă poveste la care altădată voi reveni, și-am hotărât c-ar fi bine să intrăm ca să aprind vreo două lumânări.

Am văzut mai multă lume strânsă lângă un perete anume și, fiind curioasă din fire, m-am apropiat și am întrebat despre ce era vorba.
Mi s-a spus că se obișnuiește ca, după ce în prealabil se pune o dorință, fiecare să lipească un ban de acel perete. Dacă moneda metalică se lipește urmează ca dorința pusă să se îndeplinească.
Cum nu mi s-a părut nimic NECURAT mi-am pus și eu vreo trei dorințe pentru fiecare dintre ele lipind câte un ban. Doi dintre ei au rămas , lucru curios, pe perete, în schimb, cel pe care l-am pus după ce m-am rugat pentru vindecarea mătușii mele Marta s-a desprins și-a căzut zgomotos pe podea.
Noaptea târziu am ajuns acasă. Așa cum ne era obiceiul, am stat la taifas cu mama până când ceilalți toți au adormit. Abia atunci i-am povestit despre obiceiul de la biserică, ceva nemaiîntâlnit de mine până în acel moment, și despre dorințele puse de mine.

Era o noapte plăcută de septembrie . Școala nu începuse încă .

– Nu cred că Marta nu se va vindeca. Obiceiuri păgâne. Superstiții prostești. Zilele trecute a venit medicul de familie la noi în vizită. Este foarte mulțumit de modul în care s-a recuperat după accidentul vascular cerebral avut.
Mama se uita cam mult la telenovele sud- americane și începuse să folosească un limbaj ca în filmele vizionate.

M-am bucurat s-o aud pe mama vorbind astfel iar mătușă-mea într-adevăr mi se părea că arăta bine. Peste o zi sau două mi-am luat băieții și-am venit la Văleni. Urma un nou an școlar să-nceapă atât pentru mine cât și pentru Băiatul cel mare.

Cred că era 5 octombrie, dormeam deja de câteva ore bune în noaptea acea în care a sunat strident telefonul.
În primul moment n-am răspuns gândind că doar un PSIHOPAT poate să mă trezească din somn ca să-mi spună vreo inepție. Telefonul a continuat să facă gălăgie până când, exasperată de zgomot am răspuns.
– A murit nășica. Mi-a spus cineva în receptor. Te așteptăm la înmormântare.
” Voi SOLUȚIONA mâine problema asta! ”Mi-am zis și spre rușinea mea am adormit imediat. Așa-i sistemul meu nervos.
Dimineața m-am gândit la INEXACTA eventuală informație.
” Nu se poate ca mătușă-mea Marta să fi murit. Nu e deloc ETIC din partea lor să facă o astfel de glumă . ”
Am telefonat la Craiova . Voiam să fiu sigură de faptul că nu înțelesesem greșit mesajul.
– A murit Marta. Mi-a reconfirmat nepoata mea, fina mătușă-mii.

Cum era și firesc, mi-am luat din nou plozii și-am plecat acasă. De data asta la o înmormântare. Am mers doar cu trenul, n-am mai avut norocul de a ne lua cineva la ocazie.
Le-am povestit toate acestea și unor tipi foarte curajoși și încrezători doar în forțele lor proprii și care nu erau prea duși la biserică. Niște SALVAMONTIȘTI.

Mi-am făcut tema cu întârziere, aștept să fiu iertată de  psi  

Au fost mult mai serioși decât mine :

 tiberiu, vero, blueriver,carmen sima Cita

http://experimentesiexperiente.wordpress.com/2011/09/11/cuvinte-din-trecut-4/

11 gânduri despre „Povești de spus dumineca după Liturghie

  1. Da, nu stiu ce sa spun… si eu inclin sa cred ca lipitul banilor e un obicei pagan… si, in cazul asta nu are nimic de-a face cu moartea matusii. S-a intamplat… a fost doar o coincidenta.
    In alta ordine de idei, imi face placere sa-ti descopar stilul!

    Apreciază

  2. ola prietena,cred ca nu te superi ca te numesc asa dar imi esti draga prin sinceritatea cu care iti scrii in mod cinstiincios articolele, nu esti intepata cum sint altele, altii ,cea ce este specific multor romani, imediat te inteapa cu cuvintele, eu una nu am suportat stilul asta nici-o data in viata, ia r persoanele respective le am evitat,biserica se spune ca este casa lui DUMNEZEU,EU IN TARA CIND SIMTEAM C ,INIMA TRISTA eram coplesita de probleme DADEAM FUGUTA LA BISERICA ,parca ieseam usoara ca fulgul capatam mai multa liniste sufleteasca, acuma pe aici oamenii astia fiind catoloci, am vazut ca nu au nici crucea pusa pe biserici, am intrat de citeva ori si mi se par bisericile reci,scuze eu de fapt intrai d-na profesoara sa te urez ptr noul an scolar care incepe iiti zic din tot sufletul meu multa sanatate si putere de munca si satisfactii multe profesionale cit si in viata de familie.mii de pupiciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii .sI CA O PARANTEZA IMI PLACE FOARTE MULT SI DE MINISTRUL INVATAMINTULUI.

    Apreciază

    1. Ola , Ary!

      Nu prea am de ce să mă supăr pe tine. Nici mie nu-mi plac ironiile și de aceea nu le practic.
      Bisericile catolice prin mărime și mobilier sunt mai reci dar în țară, adică în Romănia, preoții lor nu jecmănesc enoriașii precum ai noștri cei ortodocși.
      Cât privește ministrul, da, a încercat să-și creeze o altă imagine dar nu este chiar astfel cum vrea să pară. Să nu uităm că a angajat-o pe Melania Vergu, mama prietenului său, că aceasta a făcut niște acte penale, sunt curioasă dacă va păți ceva, că ministerul colcăie de aceeași funcționari corupți cu vechime mare pe-acolo.

      De afară pare altfel ministrul nostru. I-a încântat pe mulți cu povestea cu bac-ul, în această privință sunt de acord cu tine, în schimb îl văd în stare să facă orice pentru a deține funcția. Îi văd o latură nesănătoasă, a orgoliului, precum a lui Victor Ciorbea.

      Apreciază

Lasă un răspuns

