Chiar dacă sunt băsistă, gândesc singură

APR – Procurorul si justitia

* Cititi aici mesajul Asociatiei Procurorilor din Romania

După ce ne-aţi ciuruit dosarele penale, cum au vrut muşchii voştri, ne spuneţi să nu tragem în procurori. Fiţi fericiţi că nu suntem în Vestul Sălbatic !

Prin e-mail-uri mai multe persoane mi-au reproşat că blogul meu ,, miroase a băsism,,.
Este adevărat că l-am votat pe fostul şi actualul preşedinte al României.
Am făcut-o pentru că, de cele mai multe ori, ceea ce afirma dânsul se potrivea cu ceea ce gândeam şi eu despre acel subiect, ceea ce credeam şi eu că ar fi corect.

Au fost subiecte unde eu am avut şi am în continuare altă părere. Nu sunt multe. Trei.

I. Sunt adepta în mod necondiţionat al parlamentului bicameral , senat şi camera deputaţilor

Nicio criză economică şi niciun politician nu mă va lămuri vreo dată că modelul parlamentarismului britanic nu mai este de actualitate.
Criza îmi pare doar pretestul de a construi un parlament mai slab politic şi mai uşor de manipulat şi controlat.
Nu mi-a plăcut niciodată faptul că în comunism aveam Marea Adunare Naţională numai că, atunci, nu mă întreba nimeni.
La referendum am votat pentru parlament bicameral şi am salutat readucerea în discuţie de către liberali a acestei chestiuni, din păcate, nici chiar ei, nu o promovează atât cât ar trebui .

II. Nu agreez actualul proiect al Legii învăţământului şi nu aştept cu bucurie adoptarea sa.

În acest caz înţeleg faptul că guvernul, preşedinţia sunt şantajate de către UDMR şi că, în actuala situaţie, mai important este să treacă cele trei legi esenţiale : Legea bugetului, Legea pensiilor şi Legea salarizării unice.

Aştept ,, răzbunarea,, ce o să vină dacă este adevărat ce tot afirmă politicienii şi presa despre cineva.

III. Cred că l-am auzit, mai de mult, pe domnul preşedinte Traian Băsescu afirmând că judecătorii ar trebui să dea aceeaşi soluţie precum procurorii. Absolut scandalos.
Oare nu s-a înţeles faptul că, în epoca stalinistă, aceasta era o regulă ce nu trebuia încălcată ? Cineva trebuia să îi explice şi şefului statului acest lucru nu să îl intoxice cu teze cum că, în Occident, este astfel. Occidentalii nu au fost cincizeci de ani într-un regim totalitar.

Citez în continuare din ,,Procurorul şi justiţia,, semnată de Preşedintele
Asociaţiei Procurorilor din România,Constantin SIMA

,,Ne pare rău că trebuie să o spunem chiar noi, dar de la Ayrault încoace,
adică de mai bine de 200 de ani în Europa justiţia se bazează pe un Minister Public puternic, care este stăpânul absolut al primei faze a procesului penal: urmărirea penală.,,

Nu am ştiut până astăzi că, nu s-au făcut cercetări temeinice în cazul falsurilor intelectuale semnalate de mine, deoarece Ministerul Public din România este slab. Dar falsul intelectual săvârşit de către un procuror pentru a constitui probă într-un alt dosar penal, se datorează tot slăbiciunii Ministerului Public ? Dar motivaţiile de doi bani ?

,,Procurorul nu poate fi parte în proces pentru că procurorul are interes în timp ce părţile au fiecare un interes propriu, bine conturat.,,

Proşti mai sunt domnilor americanii ! La ei ,,procurorul (nu) are interes,, ca să se afle adevărul.

,,Aşa cum superb consacră art. 131 din Constituţia României, Ministerul
Public reprezintă interesele generale ale societăţii, apără ordinea de drept, precum şi drepturile şi libertăţile cetăţenilor.,,

Al cui interes ? Al cui dă mai mult ? Al cui deţine o funcţie importantă ?

,, Nu poziţia fizică a procurorului în sala de judecată influenţează reforma
justiţiei, nici accesul său în birourile judecătorilor, ci asigurarea unui cadru
legislativ şi organizatoric optim atât pentru procurori, cât şi pentru judecători.,,

Ei bine, cu acest paragraf sunt de acord. Dacă dosarele ar fi corect instrumentate nu m-ar deranja faptul că procurorul stă alături de judecător exact ca în vremea comunismului.

Stând în sala de judecată a Judecătoriei Vălenii de Munte am fost martora mută a unui fapt incredibil.

Un tânăr fusese crunt bătut, într-o discotecă din Drajna de Jos, şi ajunsese să fie internat în spital. Am văzut 6 martori citaţi în timpul procesului care, au confirmat că, victima fusese crunt bătută pentru că luase apărarea unei fete. Procuratura, cum cred că ştiţi, considerase că un NUP este de ajuns.

,, Dar nu suntem de acord cu critica distructivă.,, Dar cu care critică sunteţi de acord? Cu cea care lipseşte ?,,

,,Soluţiile de neurmărire ale procurorului român în totalitatea lor pot fi
contestate la instanţă, în timp ce cunoscutul penalist francez Jean Pradel, reluând un citat al lui G. Kiejman arată că procurorul, prin dreptul său de a clasa definitiv o cauză, este judecătorul cel mai important din Franţa.,,

Asta ar mai lipsi ! Atunci am înnebuni cu toţii. De la Revoluţia Franceză, o revoluţie adevărată, oare câţi ani sunt? Peste 200 ani ?

Mulţumesc pe această cale celor ce administrează site-ul : http://www.luju.ro care, prin articolele postate, ne informează la timp.

Publicat în Fără categorie

III.Mulţi judecători au un deosebit de mare dispreţ faţă de avocaţi şi justiţiabili

Un judecător despre care avocaţii, cu o excepţie pe care o cunoaşteţi, cea care l-a dat pe mâna DNA, vorbesc cu drag. Din păcate se pare că domnul judecător îi iubea şi pe interlopi.
Un judecător căruia îi este milă de justiţiabili,este drept că nu de toţi,doar de cei cu dare de mână

Pe site-ul http://www.luju.ro/opinii/procurorul-egal-judecătorul , am să caut mai târziu şi alte postări pentru exemplificare, persoane sub anonimat fac diverse afirmaţii :
Cel mai mult m-a iritat DECENEU.
Acest domn incognito, Deceneu care, în mod aproape sigur este judecător afirma :

deceneu 10-12-2010 21:23
,,un articol la comanda infractorilor, cu rolul de a semana discordie in randul magistratilor si de a+i face pe judecatori sa se simta inferiori procurorilor si evident de a+i provoca sa aplece urechea la avocatii inculpatilor pentru a se ajunge de fapt la scopul articolului, achitarea inculpatilor vinovati sau cel putin tergiversarea pana la prescriptie a solutionarii cauzelor. E de notorietate ca pericolul pentru o justitie corecta nu este procurorul ci acel avocat de obicei al inculpatului cu influenta pe langa judecatorul de caz. Nu pozitia in sala are importanta ci cea de dupa sedinta de judecata.,,

Am fost impresionată, stând în sală şi aşteptând să se judece procesul meu la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie , cum a umilit-o o judecătoare pe o avocată.Nu a fost de ajuns, i-a mai dat şi 500 lei amendă.Respectiva a stat apoi lângă mine şi mi-a povestit, de nervi nu se putea opri, despre nu ştiu câte situaţii penibile în care a fost pusă.Mă uitam la doamna avocată cu compasiune, sub robă avea haine modeste, o pungă de 0,5 lei în care îşi ţinea dosarele dar mi-a lăsat impresia unei persoane culte. Am văzut şi tinere avocate mult mai bine îmbrăcate răsfoind Libertatea sau alte tabloide dar cu care judecătorii se purtau mult mai civilizat.

Parcă totuşi, un avocat nu-i un copil pe care îl pui la colţ!

bogdan 08-12-2010 08:31
Mai, dar ce indignati sunteti voi! Va permiteti voi sa atrageti atentia, sa luati la intrebari judecatorii, sa recuzati pentru ce va spu hormonii in ziua respectiva, uitand ca voi reprezentati partea si aveti dreptul la calea de atac prevazuta de lege. Dar nu, voi v-ati invatat sa va isterizati ca sa ascundeti nestiinta de carte si intrarea la apelul bocancilor prin barouri. Bine i-a facut judecatorul acestui avocat si sper ca acest articol sa nu o descurajeze nici pe ea nici pe nimeni altul care e stapan pe situatie, in sensul ca abuzul, isteria, indolenta unor avocati care cred ca asa isi reprezinta cel mai bine clientul, sa fie drastic sanctonate. Personal, astept si reactii obiective din partea barourilor, daca ele se considera ca atare si nu cluburi de mahalagioaice de la tara, asa cum demonstreaza unii membri ai lor in ultimul timp.

Prospătură. Adică uncomentariu nou. Cred că tot judecător incognito:

olimpiu S 11-12-2010 16:07
am auzit direct de la fata locului,credeti -ma ca a bagat frica in toti avocatii de acolo si in cei mai in etate care sunt mai sensibili cand e vorba de bani,fata asta i-a pus cu botul pe labe si a dat de pamant cu ei castigand respectul cu amenda cash nenica.Dupa mine e o tipa de treaba dar ca si pisica la colt s-a aparat si dupa cum se vede cam isi scoate ghearele si le si foloseste la nevoie,oricum nu e ea de vina pentru ca aia de la DIICOT au cheltuit pentru urmariri 150.000 de Euro in acel dosar cu „beneficiu neincasat”80.000 de Euro si prejudiciu „zero” care dosar nu este ciorba ci doar”varza”facut la presiunea media ca sa vada poporul de ce nu o duce bine.
eu am invatat o vorba de la bunica mea:ce pui in oala tot aia iasa si in polonic” deci nu prea depinde de „bucatar”daca totul e fabricat de S.R.I.-D.I.I.C.O.T.si ca sa inchei intr-o nota optimista”sa fiti amendati bine”.

Publicat în Fără categorie

II. Vouă, de fapt, vă convine să sprijiniţi ,, dictatura lui Băsescu,, ,pe lângă comenzile primite se strecoară

Eu, înainte de greva foamei, octombrie 2010, în semn de protest cu modul în care se desfăşoară procesele în justiţia română

Pe site-ul http://www.luju.ro/opinii/procurorul-egal-judecătorul persoane, sub protecţia anonimatului, fac diverse afirmaţii :

II. Dixit 08-12-2010 00:25
La noi procurorul comanda judecatorul si amandoi executa ordine (venite pe linie politica, pe spagi, prin retele bine inchegate si destul de stiute).

mortulica 08-12-2010 20:19
Claus, esti handicapat, procurorul se subordoneaza doar administrativ? Pe ce lume traiesti baiatule? Esti dus rau de tot, pai cine numeste sefi in principalele parchete? cine-i propune omule? n-ai aflat ca sefii principalelor parchete pot cere cand vor un dosar de la parchetele mititele? da de mizerii ierarhice daca nu raspunzi la comanda politica n-ai auzit?

Eu, Carmen Amza, afirm că, unora, le chiar pică bine nişte ,, comenzi politice,, pentru că pe lângă ele, se strecoară şi aranjamentele lor, de unde îşi scot şpaga.

Dar, să reiau comentariile integral :

II. Dixit 08-12-2010 00:25
La noi procurorul comanda judecatorul si amandoi executa ordine (venite pe linie politica, pe spagi, prin retele bine inchegate si destul de stiute). Este inadmisibil ca procurorul sa ocupe aceeasi pozitie cu judele, sa stea la aceeasi masa, sa plece cu dosarele acasa, sa le scoata din instanta etc.. cand in fapt el reprezinta statul, avocatul apara clientul iar judele aplica legea in cauza!!!! Deci, ar trebui ca procurorul sa stea in sala, la fel ca avocatul, sa pledeze pro stat si sa-si faca treaba la fel ca avocatul. Degeaba CEDO nu afirma ca in Romania procurorul NU poate fi numit magistrat deoarece este subordonat sefilor si diverselor institutii, el fiind un simplu agent al statului!!! DIXIT

mortulica 08-12-2010 20:19
Claus, esti handicapat, procurorul se subordoneaza doar administrativ? Pe ce lume traiesti baiatule? Esti dus rau de tot, pai cine numeste sefi in principalele parchete? cine-i propune omule? n-ai aflat ca sefii principalelor parchete pot cere cand vor un dosar de la parchetele mititele? da de mizerii ierarhice daca nu raspunzi la comanda politica n-ai auzit? CEDO nu reprezinta nimic pentru tine? Pai tu n-ai auzit ca daca exista contradictie intre legile interne si tratatele internationale, primeaza legile internationale? Se vede ca ai terminat Dreptul la Herculane sau alta facultate de-asta care s-a si desfiintat intre timp

Acest domn incognito Deceneu precis este judecător.

deceneu 10-12-2010 21:23
,,un articol la comanda infractorilor, cu rolul de a semana discordie in randul magistratilor si de a+i face pe judecatori sa se simta inferiori procurorilor si evident de a+i provoca sa aplece urechea la avocatii inculpatilor pentru a se ajunge de fapt la scopul articolului, achitarea inculpatilor vinovati sau cel putin tergiversarea pana la prescriptie a solutionarii cauzelor. E de notorietate ca pericolul pentru o justitie corecta nu este procurorul ci acel avocat de obicei al inculpatului cu influenta pe langa judecatorul de caz. Nu pozitia in sala are importanta ci cea de dupa sedinta de judecata.,,

Vă daţi seama ce ar fi, care ar fi cuantumul şpăgilor dacă s-ar întâmpla cum vrea Deceneu ? deceneu 10-12-2010 21:23
,,Tocmai pentru o justitie puternica e nevoie ca procurorii si judecatorii sa se intalneasca, sa discute si sa se puna de acord cu privire la aspectele controversate de aplicare a legii si sa stabileasca o practica unitara comuna. ,,

deceneu 10-12-2010 21:23
Rolul avocatului este acela al celui mai important auxiliar al justitiei care are menirea de a specula lacunele lagislative si a veghea asupra respectarii lagii si nu de a obstructiona justitia prin exercitarea abuziva a drepturilor procesuale.

Cred că este unul care a considerat că în procesul Ceauşeştilor avocatul acestora a procedat bine !!!

Carmen Amza 10-12-2010 22:27
Iertaţi-mă, după cum prezentaţi d-voastră situaţia, ar trebui să le plângem de milă procurorilor şi judecătorilor care, ca nişte simple slugi se ploconesc şi sunt fericite că au primit o comandă politică ca dă dea o soluţie nelegală şi netemeinică,şti ind bine că, îndeplinind rugămintea ei vor promova mai uşor în funcţie. Nu am avut posibilitatea să văd cum se ploconesc judecătorii şi procurorii în faţa şefilor lor, am văzut însă destui directori de şcoală şi inspectori care la propriu se aplecau cu vreo 45 grade în faţa inspectorului general şi care orice ar fi spus acela îl lăudau.De ce credeţi că am ajuns să mă judec? Pentru că nu am avut o atitudine servilă precum o au majoritatea faţă de şefii lor.

De ce nu apar probe , filmări sau doar înregistrări audio? Pentru că dacă există aceste ordine ei, magistraţii, sunt fericiţi să le execute.

A se vedea averile acumulate în aceşti 20 ani.

Sunt de acord cu:

,,cand in fapt el reprezinta statul, avocatul apara clientul iar judele aplica legea in cauza!!!! Deci, ar trebui ca procurorul sa stea in sala, la fel ca avocatul, sa pledeze pro stat si sa-si faca treaba la fel ca avocatul. Degeaba CEDO nu afirma ca in Romania procurorul NU poate fi numit magistrat deoarece este subordonat sefilor si diverselor institutii, el fiind un simplu agent al statului!!! DIXIT,,

La aceea oră târzie din noapte mi-am exprimat şi eu punctul de vedere.
Mă întreb cum pot judecătorii să fie imparţiali dacă au un profund dispreţ pentru avocaţi şi pentru justiţiabili ?

ŞI AR MAI FI CEVA:
DACĂ, CEI ÎMPOTRIVA CĂRORA AM ÎNAINTAT PLÂNGERI PENALE SUNT LIBERALI, PENTRU CE AR FI COMANDĂ POLITICĂ DIN PARTEA PORTOCALIILOR, CA SĂ DEA NUP-URI ?

Publicat în Fără categorie

I.Magistraţilor care se plâng de dictatura lui Băsescu : voi , dacă ea există, o sprijiniţi

Pentru magistraţii români nu se va manifesta niciodată astfel pentru că ei nu militează pentru apărarea drepturilor omului ci, pentru apărarea propriilor privilegii, umilirea avocaţilor şi a justiţiabililor

Pe site-ul http://www.luju.ro/opinii/procurorul-egal-judecătorul persoane sub protecţia anonimatului fac diverse afirmaţii :

,, Dixit 08-12-2010 00:25
La noi procurorul comanda judecatorul si amandoi executa ordine (venite pe linie politica, pe spagi, prin retele bine inchegate si destul de stiute).,,

,,mortulica 08-12-2010 20:19
Claus, esti handicapat, procurorul se subordoneaza doar administrativ? Pe ce lume traiesti baiatule? Esti dus rau de tot, pai cine numeste sefi in principalele parchete? cine-i propune omule? n-ai aflat ca sefii principalelor parchete pot cere cand vor un dosar de la parchetele mititele? da de mizerii ierarhice daca nu raspunzi la comanda politica n-ai auzit? ,,

Eu, Carmen Amza, afirm că, unora, le chiar pică bine nişte ,, comenzi politice,, pentru că pe lângă ele, se strecoară şi aranjamentele lor, de unde îşi scot şpaga.

ISTORIC

I. Spre sfârşitul anului 2007, un deputat liberal m-a întrebat de ce nu îl învit la restaurant precum face primarul meu, tot liberal. Au mai fost şi alte propuneri de o altă natură, ştie toată lumea cam ce urmează după o masă copioasă stropită din belşug, propuneri pe care le-am refuzat şi pentru că mă prinsese pe picior greşit, am fost destul de tranşantă.

Discuţia s-a terminat, din partea lui, cu promisiuni de veşnică prietenie.

Urmările nu au întârziat să apară. Inspectorii liberali au devenit rigizi şi necooperanţi, în binele şcolii pe care o conduceam. Apoi primarul i-a promis unui tip că îl va face director de cămin cultural dacă va strânge semnături pe o petiţie, plină de calomnii şi minciuni sfruntate.A urmat ancheta Corpului de Control al Prefecturii , brigada de control disciplinar al inspectoratului.

Numele deputatului în cauză nu apare şi nu va apare niciodată în nicio plângere de orice natură ar fi ea.

Nu am probe.
Nu am înregistrări audio-video, nu am martori şi nu am niciun înscris semnat de el.
Nu ştiu sigur nici dacă a fost creierul acestei acţiuni coordonate, cum recunoştea un alt fost prefect liberal, sau doar le-a spus că le dă mână liberă să facă ce vor cu mine.

Reuşisem să îi supăr pe toţi, din perioada în care îl susţinusem în mod oficial pe preşedintele suspendat Traian Băsescu.

Mi-am pierdut funcţia de director de şcoală.

Am înaintat plângeri penale pentru săvârşirea de falsuri intelectuale şi uz de fals intelectual, plângeri pentru care am înscrisuri oficiale şi alte probe şi am primt doar NUP-uri.

Aşa am ajuns să mă intereseze lumea justiţiei.

Publicat în Fără categorie